Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Själv är jag lite glad även om jag låtsas att jag inte är en statshora när jag kom över 54% winrate igår!

Sådärja!
Citat:
Ursprungligen postat av
member-of
Någon som har bra koll på hur "belöningsystemet" fungerar? Igår så spelade jag en match där jag fick 4 kills, var ensam överlevade kvar i mitt team och tog basen alldeles själv. Ändå fick jag inte högst med exp i mitt lag... tycker det är sjukt dålig utdelning
Citat:
Ursprungligen postat av
Cardiac
Därför damage räknas högre än kills, dvs mer damage ger mer XP än kills. Likaså ger damage mot högre tier mer XP, det är därför Chaffees och T71 har en tendens att få riktigt hög XP. Du var tier10 i en match, vilket innebär att du sköt på andra i tier10 eller lägre.
Exakt varför man får XP är hemligt för övrigt, och kommer inte släppas av WG.
Men då har jag ett bättre exempel på hur (snett) det kan vara. Från igår. Kolla den här länken - läs - och kolla sen nästa länk....
http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=1d6zgqtpyc7bkrpurtub.jpg
Som sagt. Kortfattat: Stormning på Karelen. Kör 110an och vi försvarar. Halvvägs in i en rätt tuff fight så ser jag hur vår sopa till IS-3 (som inte gjort speciellt mycket fram till dess) försvinner bort och sätter av h e l a jävla jättevarvet runt stora kullen!? Där skjuter han av en tank som är afk (Carnevalen tror jag att det var?) och lallar sen vidare bland blommor och bin, lyckligt långt borta från alla granater som viner i luften När han sen masat sig varvet runt (tog evigheter) och kommer tillbaka mot basen är vi bara 2 mot 3 kvar. (Egentligen bara jag mot 3 eftersom han inte gjort skit). Och mycket riktigt. Puckot behöver ju inte mer än visa sig så blir han naturligtvis avskjuten direkt!
Men men... ni får ursäkta mig.... på Karelen är jag fan
BOSS!! 
Har alltid bra fighter där. Så även om jag är själv kvar mot deras 3 då bästa poängplockare (IS-3, Centurion och T-28 Prot) så hade de alla rätt låga hp:s kvar (alla under 50%) och jag lyckas faktiskt plocka dem en efter en för vinst. (Snipar bort Centurion, lurar skjortan av T-28an vid en av avsatserna och slutligen körde jag i princip bara upp head on mot IS-3an som hade under 10% kvar). Vackert så! Som ni säkert förstår var jag ju ändå rätt nöjd med omgången, och tittar till poängen. Och vad får jag se:
http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=0chfy7enzkyyk5we6xpa.jpg
Det är ju f*n
helt omöjligt!?? Seriöst. Supersopan fick mer xp:s än vad jag fick, trots att han egentligen inte gjort något annat än körde en sightseeing-tur och inkasserade typ 1.600 fria hp:s från en afk-tank!? 7 kills mot 2
PLUS att jag gjorde mer damage!!!?
Jösses!!? Tror ni jag var nöjd med WG just där och då.
.....alltså. Tydligen får man xp:s på hur
långt man kör i en fight? Jag kan inte tolka detta på annat sätt. Ganska bra betalt också uppenbarligen? Eller hur?