2014-08-20, 18:13
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Ha överseende, är fortfarande nybörjare och hittade inte riktig det jag sökte i tråden. Men jag kan ha en fiende inställd och ta mig tusan skjuta 10 skott utan att åverka någon skada överhuvudet taget. Då väljer jag att anfalla i tron att avståndet är för långt för att göra den åverkan jag önskar, dock helt resultatlöst.

Vad beror detta på? Finns de tanks som helt enkelt är så pass rustade att mina skott förvandlas till 1-öres smällare?
Ja, en del vagnar kommer du inte kunna skada med alla kanoner.
Citera
2014-08-20, 18:21
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ny karta på g. D-Day!

Säkert helt jävla värdelös precis som Charkov.

Sämre bana får man fan leta efter!
Citera
2014-08-20, 18:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Har fastnat som andra i detta spel. Jag har inte tänkt att lägga en enda krona på detta spel. Dock undrar jag om någon vet hur många speltimmar jag bör räkna med att lägga för att få ihop ett någerlunda stabilt garage? Jag vill ha the best of the best.

De senaste två veckorna har jag lagt i snitt 1 h/dag.
Låter som du ska bli en tier 3-6 spelare, relativt lätt att spela med vinst, kräver inte så mycket "grind" för att komma dit, kan ha djävligt kul i dom tieren och det finns en många olika distinkta vagnar att välja mellan.

Du bör spela med minst 1 spg så att du lär dig hur dom fungerar, hur dom skjuter, träffar och såvidare, FV304 är tier6 engelsk och den är riktigt rolig att köra.

Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Hmm undrar vilken man ska tigga om att få tillbaka då..
Franska tier3 td, riktigt rolig och lite op kanon.

Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Kalla någon för bot - får du ett skott i arslet, då är det ingen bot
Ohhh

Citat:
Var väl mer vanligt med "afk" - botar tills inte alltför länge sen, tycker inte det finns några afk längre, ytterst sällan iaf, förr var det minst två per match konstant...så frågan är om bots är mer vanliga nu eller om det är mindre afk..?
Afk bottar är väldigt enkla att detektera, räcker att lägga ihop färddistansen för 10 kartor och vips.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Blev lite besviken på Charkov faktiskt.
+1, skulle va så djävla bra men meh, samma skrot o korn som innan.

Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Hur lång tid från att du begärde din Tank tillbaka till att du fick den åter ?
Det tog inte många timmar för mig, skicka in en biljett, fick standardsvar med lite info som jag skulle svara på om jag ville ha tillbaka vagnen sen tog de kanske nån timme, rent supportmässigt är wg na rätt snabba.
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-08-20 kl. 18:26.
Citera
2014-08-20, 18:41
Medlem
bambulansens avatar
Ok, lite noobsnack igen nudå.. Har laddat hem och unzippat xvm. Det ligger på sticka för närvarande och hur beter jag mig nu?

Tack som fan för hjälp och förklaringar så här långt, ni är guld!

Kul med en noob till, hej ballongen!
Det skulle sitta fint med en liten ordlista med översättning av alla förkortningar och bokstavskombon som veteranerna använder sig av va? Håller med, men det klarnar så smått.
Citera
2014-08-20, 18:55
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det tog inte många timmar för mig, skicka in en biljett, fick standardsvar med lite info som jag skulle svara på om jag ville ha tillbaka vagnen sen tog de kanske nån timme, rent supportmässigt är wg na rätt snabba.

Yes fick det brevet med, glömde kolla men gjorde det nu och mycket riktigt låg där ett standardsvar med lite info som jag skulle svara på vilket jag gjorde så den lär väl komma snart, den enda Premium tank jag sålt och sista med För på EU servern som alla vet nu får man verkligen bara ta en tillbaka per konto.
Citera
2014-08-20, 18:56
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Ok, lite noobsnack igen nudå.. Har laddat hem och unzippat xvm. Det ligger på sticka för närvarande och hur beter jag mig nu?

Tack som fan för hjälp och förklaringar så här långt, ni är guld!

Kul med en noob till, hej ballongen!
Det skulle sitta fint med en liten ordlista med översättning av alla förkortningar och bokstavskombon som veteranerna använder sig av va? Håller med, men det klarnar så smått.

http://www.worldoftanks-wot.com/mods/promod-installer/

Denna kör jag, Väldigt enkel att install, inget tjafs Välj engelska.

Du ser hur du ska instalera den, och där har du det mesta, Jimbo siktet kommer du älska :P
Citera
2014-08-20, 19:17
Medlem
bambulansens avatar
Tackar! Om jag nu skulle vilja avistallera det, går det? Jag har ju liksom fullt upp ändå som newbie.
Citera
2014-08-20, 20:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Du bör spela med minst 1 spg så att du lär dig hur dom fungerar, hur dom skjuter, träffar och såvidare, FV304 är tier6 engelsk och den är riktigt rolig att köra.

Fast den är ju så olik alla andra arties så inte fan lär man sig hur andra spelas md den.
Citera
2014-08-20, 21:55
Medlem
bambulansens avatar
Känner för första ggn riktig irritation över medspelare.. Fishermans Bay och ALLA packade ihop sig i stan. Naturligtvis kom i stort sett hela motståndarlaget från andra hållet.. Försvarade basen tillsammans med en (1) stackars tier6, själv hade jag tier8. Skrev inget men det kliade i fingrarna..
Citera
2014-08-20, 22:27
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Vadå fair play?

Sålänge folk bottar på lågtier så är det skitsamma, alla är ändå sopor och bottarna är fan bättre. Sitter man som "ok" spelare och gnäller på bottar i tier 5 så får man fan skaffa sig ett liv.

WG tjänar dessutom enormt mycket pengar på bottarna, de måste ju låsa upp sin XP och den är jävligt dyr. Money talks.

Hade jag inte varit "dum" och köpt en dyr jävla T34 så hade jag garanterat bottat. Hade slitit av mig håret av en ban när man spenderat "så mycket" pengar på det.

Edit: Men jag blir också lite grinig när man ser att ens topptier i 8-10 är en bot med 140 wn8. Då förstör det betydligt mer i gamet.

Förresten, hur fan reportar man ingame? Glömmer nämligen alltid det efteråt.

Nej, bots är fortfarande bots, de kan inte reagera på vad som händer på kartan, kan inte hjälpa till eller göra något som kräver mänsklig tankeverksamhet. Att de är bättre än kassa spelare är en myt!

Sen pajar ju bots för de som betalar för spelet, det finns inget bra med bots och de som håller på med skiten och de som skapar programmen borde kölhalas helt enkelt.
Citera
2014-08-20, 22:28
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Nej, bots är fortfarande bots, de kan inte reagera på vad som händer på kartan, kan inte hjälpa till eller göra något som kräver mänsklig tankeverksamhet. Att de är bättre än kassa spelare är en myt!

Sen pajar ju bots för de som betalar för spelet, det finns inget bra med bots och de som håller på med skiten och de som skapar programmen borde kölhalas helt enkelt.
Har du sett filmerna på dom som spelat vissa bots, de som kostar pengar alltså? Vi pratar om bots som ligger runt åtminstonde 1k wn8 och har runt 50% wr.
Citera
2014-08-20, 22:43
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Förresten, hur fan reportar man ingame? Glömmer nämligen alltid det efteråt.
Högerklicka på namnet du vill anmäla. Följ menyn. Funkar både under matchen och efteråt på resultattavlan.
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Kul med ny karta. Blev lite besviken på Charkov faktiskt.
Citat:
Säkert helt jävla värdelös precis som Charkov.
Sämre bana får man fan leta efter!
Det skumma är att när jag körde den i början så tyckte jag att den var fantastiskt. Var helt lyrisk. Snygg och med massor av balla alternativ, inga givna korridorer etc. Men som spelet har utvecklat sig på den banan så är den bara otroligt enformig? Fattar inte hur det kunde gå så illa men dom måste nog rätta till den faktiskt.
Citat:
Tackar! Om jag nu skulle vilja avistallera det, går det? Jag har ju liksom fullt upp ändå som newbie.
Skit i alla sikten och annat trams. Börja enbart med xvm. Det kommer vara nog så konstigt i början med alla färger å så men man vänjer sig (och efter ett tag kan du inte vara utan den). Bra info före och under matchen. Andra mods kan du installera och testa på när du börjar bli varm i kläderna. Själv var jag mod-motståndare väldigt länge så jag började inte testa moddar fören efter 10-11k battles typ.
Citat:
Försvarade basen tillsammans med en (1) stackars tier6, själv hade jag tier8. Skrev inget men det kliade i fingrarna..)
Tier VIII? Trodde du var ny? Eller har du köpt en "stor" premiumtank (till glädje för alla andra som spelar tier VIII) Ha ha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in