2013-09-14, 20:50
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Är det fler som haft problem med update? ....

....Sen va alla mina ryssvagnar återställda. Dock hade jag kvar allt jag köpt, men när jag monterade dessa var jag tvungen att pröjsa för ammon. Och på mina tyska vagnar så var även cammonet, tools och sånt skit avmonterad. Fanns dock kvar så det va inget större problem mer än att det var drygt.. Fler som upplevt något liknande? Dvs alla dessa var stock när jag kom in i garaget första gången.
Nope, inga egentliga problem. Det var bara de tyska vagnarna (som alla hade fått ny motor) som jag var tvungen att stoppa in modulerna på igen (men allt fanns där så det var bara att sätta in grejerna). Annars tycker jag att den här updaten var ganska bra faktiskt. Ffa mission-skärmen är ju otroligt skön att ha. Sen var den nya VK30.02M (eller vad den heter, som vi fick gratis) riktigt nice. Kul kärra. VK30.01H gick däremot på soptippen (igen).
Citera
2013-09-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Är det fler som haft problem med update? Min slutade precis innan den vart klar. Men det gick ändå att spela. Och nu står det failed to connect to update server när jag startar spelet, kan dock fortfarande spela. Fast det är lite byggar i vissa menyer osv... Och min panther heter Tiger II i garaget och lite sånt. Frågade in game och ingen verkade ha samma problem så jag tror det har med min update att göra.
Sen ser alla missions och menyer skumma ut, man ser sökvägen i namnet.. typ "Missions/skit_jattedrygt_fult_och_daligt. Men som sagt, går ju att spela men måste jag installera om hela spelet för att lösa detta?

EDIT: Sen va alla mina ryssvagnar återställda. Dock hade jag kvar allt jag köpt, men när jag monterade dessa var jag tvungen att pröjsa för ammon. Och på mina tyska vagnar så var även cammonet, tools och sånt skit avmonterad. Fanns dock kvar så det va inget större problem mer än att det var drygt.. Fler som upplevt något liknande? Dvs alla dessa var stock när jag kom in i garaget första gången.

du har inte råkat hoppa över en patch? det där låter som det som hände då 8.7 kom... massa pipor var borttagna och demonterade osv....
Citera
2013-09-14, 21:42
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag har hamnat rätt likt dig, orkar fan inte grinda så kör min Ferdi och SU152 och tänkte nog gå upp till 9 på någon av dessa innan jag går på IS-8 eftersom den leder till IS-7 som jag bara fått höra dåliga saker om och det känns som en hel del att punga ut dom pengarna för en vagn som inte är riktigt så bra som man vill.

IS-7 har faktiskt riktigt bra pansar nu efter en del penetrationsnerfar. Det som sabbar den är aimtime som är horribel, känns värre än is-3 samt DPM som är näst lägst på tier 10 efter Maus.
Citera
2013-09-14, 22:41
Medlem
vrooms avatar
Hmm...
T95 eller AMX 50 Foch?

Lutar åt Fochen tror jag då jag inte vet om jag fixar att lulla fram i 13 km/h, men T95'an är ju så grymt cool
Citera
2013-09-14, 22:58
Medlem
Salorms avatar
Hatar nya patchar! Nu står det loading 35% på alla gubbar för mig i spelet, ingen aning om vad dom har för hp eller någonting.
Citera
2013-09-15, 00:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
men T95'an är ju så grymt cool
Potential damage 14k+...hållt norra bron på erlenberg ensam många gånger med T95 mot både tier9 och tier10 vagnar som kommit i grupp om 5-7st...få vagnar kan penetrera fronten ens med premium och ännu färre har stake att rycka fram i grupp.

Men det är också lätt hänt att man kommer fram till slagsmålen när de redan är avgjorda, en del banor är så idiotiskt gjorda att det är svårt att komma ur basen innan fienden kan slå ut en...
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-09-15 kl. 00:54.
Citera
2013-09-15, 01:34
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Hatar nya patchar! Nu står det loading 35% på alla gubbar för mig i spelet, ingen aning om vad dom har för hp eller någonting.
Det är straffet för att man kör med massa cheats... ha ha!

Fixade toppkanonen till Conqueror idag. Mums! Rensade omedelbart bort en pluton IS-3or på Sacred Valley. Dom blev nog lite förvånade. Ha! Åkte där tillsammans och trodde att de skulle vara OP på banan. Fick med en IS-8 också av bara farten. Hade Dogge varit där hade jag nog fan även fått med en cykel på köpet...
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-15 kl. 01:41.
Citera
2013-09-15, 12:34
Medlem
XpS06s avatar
Guld-ammo för crediter är tamejfan det värsta som har hänt detta spel!
Nu kan ju varenda sopa penna vem som helst, har ju ingen betydelse om man kan weakspots eller ej. Ladda guld ammo, sätt cruisecontroll på högsta, far runt överallt som en tjock unge i godisaffär, skit i minimapen och skjut på allt som rör sig!

Ta bort guldammo helt, eller höj åtminstone priset på dem till 20k crediter/st!
Senast redigerad av XpS06 2013-09-15 kl. 12:40.
Citera
2013-09-15, 12:59
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
Guld-ammo för crediter är tamejfan det värsta som har hänt detta spel!
Nu kan ju varenda sopa penna vem som helst, har ju ingen betydelse om man kan weakspots eller ej. Ladda guld ammo, sätt cruisecontroll på högsta, far runt överallt som en tjock unge i godisaffär, skit i minimapen och skjut på allt som rör sig!

Ta bort guldammo helt, eller höj åtminstone priset på dem till 20k crediter/st!
GULDammo är inte autopenetrering överallt. Man måste iallafall sikta med dom. Pröva sidescrapa mot dom du tror använder guld. Väldigt lätt att bounca skott då och om dom använder guld så är det bara dom som förlorar på det. Sen kan man aldrig räkna med att bounca och det är för det mesta alltid bäst att gömma sig när man laddar om.
Citera
2013-09-15, 13:19
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:

Det är troligen för att den infon i dina mods kommer från xvm. Ett xvm du inte
har fått att fungera ordentligt. Eller så kör du moddar utan xvm idag.
Citera
2013-09-15, 13:23
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Hmm...
T95 eller AMX 50 Foch?

Lutar åt Fochen tror jag då jag inte vet om jag fixar att lulla fram i 13 km/h, men T95'an är ju så grymt cool

Kan inte uttala mig om T95, förutom att det är en plåga i vissa lägen att möta
(alltså på avstånd, fritt skott fält.)

Men amx 50 foch är en helt underbar TD. Dingar bra som fan, snabb, skjuter hyfsat
hårt men framförallt pricksäkert. Om du gillade AC 48an så är FOCH'en allt den är
and then some.

Go FOCH!
Citera
2013-09-15, 13:50
Medlem
Citat:

du startar inte via xvm-stat.exe va?

den ska man inte använda nu, den är ej nödvändig längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in