Citat:
Ursprungligen postat av
VoktorDodka
Jag älskar den och Gamla Män I Nya Bilar som hör ihop, underbar humor.
Var såg du den? Finns den på streaming någonstans? Jag har båda på dvd men i vanlig låg dvd-kvalitet, skulle vilja ha i åtminstone 1080.
Jag vet inte om någon stream tyvärr, jag streamar inte.
Repossessed (1990)
https://www.imdb.com/title/tt0100475
Det här är alltså en slags parodi på
Exorcisten, fast samtidigt en parodi på en uppföljare till
Exorcisten, om den hade funnits.
Det är inte så viktigt faktiskt, men men...
Något jag verkligen gillar med den här filmen är att självaste Linda Blair är med som den besatta kvinnan igen. Det känns ganska mäktigt på sitt sätt, speciellt med tanke på att detta är en parodi med Leslie Nielsen, och nivån på filmen är därefter.
Nielsen spelar alltså prästen som ska utföra denna exorcism på Linda Blair. Jag älskar honom som skådis och komiker, samt flera av hans filmer.
Men den här filmen var inte så bra som jag hade hoppats på. Dom hade kunnat lagt ner mer tid på skämten och hela filmen faktiskt. Det känns lite snabbt ihopkastat alltihop, som om Blair eller Nielsen bara hade en vecka ledig i kalendern och de var tvungna att göra filmen under den tiden.
De hade kunnat göra så mycket mer om de bara lagt manken till. En parodi på
Exorcisten och både Nielsen och Blair i huvudrollerna har hur mycket potential som helst på förhand. Visst hade den sina stunder, men nej.. det här kändes billigt och framstressat överlag.
Dock, eftersom jag är ett stort fan av originalfilmen från 1973, så kommer jag förmodligen återkomma till denna någon mer gång. För lite skön var den ändå.