2013-09-15, 22:08
Medlem
CygneRouges avatar
Kör inte frallor; Källarfranskor fungerar utmärkt som hamburgerbröd.
Citera
2013-09-15, 22:38
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billybomb
På tal om vad för bröd som ska användas:

Är det ingen som har provat 1-2 kronors frallorna man hittar överallt? Brukar alltid göra stora burgare (minst 200 g) och tillsammans med en fralla som man kör i stekpannan brukar bli perfekt då den blir krispig på utsidan men håller sig mjuk men lite frasig på insidan. Brukar trycka till brödet medans jag steker den så att man inte har lika mycket volym som innan på brödet.

Testa, man blir inte besviken

Gör till och från detta. Frisco-bröden är hemska, värdelösa och de som käkar dom förtjänar några skivor aids i hamburgaren.
Citera
2013-09-15, 22:53
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Gör till och från detta. Frisco-bröden är hemska, värdelösa och de som käkar dom förtjänar några skivor aids i hamburgaren.
Haha, varför det?

Det är många som kör med dom utifrån vad jag sett, dessutom så finns inga konserveringsmedel i dessa.

Men man kan dock aldrig konkurrera med hembakade ham-bröd.
Citera
2013-09-16, 16:57
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Haha, varför det?

Det är många som kör med dom utifrån vad jag sett, dessutom så finns inga konserveringsmedel i dessa.

Men man kan dock aldrig konkurrera med hembakade ham-bröd.

De är bara äckliga, dålig konsistens, fel sorts mjöl. Påminner om skumgummi.
Som du säger är det bäst att baka själv, men det gör jag väldigt sällan.
Citera
2013-09-16, 17:10
Medlem
kiefthereefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billybomb
På tal om vad för bröd som ska användas:

Är det ingen som har provat 1-2 kronors frallorna man hittar överallt? Brukar alltid göra stora burgare (minst 200 g) och tillsammans med en fralla som man kör i stekpannan brukar bli perfekt då den blir krispig på utsidan men håller sig mjuk men lite frasig på insidan. Brukar trycka till brödet medans jag steker den så att man inte har lika mycket volym som innan på brödet.

Testa, man blir inte besviken
ELLER HUR! Fan svingott me frallor
Citera
2013-09-16, 18:53
Medlem
billybombs avatar
För att klargöra vad för fralla jag använder - http://1.bp.blogspot.com/_-MVcEfTEO0o/TOQ1pkU8crI/AAAAAAAAJ3w/Aax5LXWbc-E/s400/1_frallor_blogg_recept_1.JPG

Det är alltså den typen som är lite hårdare på utsidan, inte de där mjöliga frallorna som är mjuka.
Citera
2013-09-16, 21:23
Medlem
syke555s avatar
Det är bara sorgligt att fler inte haft möjlighet att prova burgare med Martins Potato Rolls som bröd..
Citera
2013-09-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Det är bara sorgligt att fler inte haft möjlighet att prova burgare med Martins Potato Rolls som bröd..

Vilket är rent logistiskt. Finns det inte bättre bröd att köpa får man ju nöja sig med Pågens.
Citera
2013-09-16, 22:20
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Vilket är rent logistiskt. Finns det inte bättre bröd att köpa får man ju nöja sig med Pågens.
Eller köra lite vetemjöl, salt, vatten och jäst i en köksmaskin.
Citera
2013-09-17, 12:09
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-

Ja, det är ju tyvärr så.

Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Eller köra lite vetemjöl, salt, vatten och jäst i en köksmaskin.

Nädu, då får du bara något som är nästan, men inte helt, olikt Martins Potato Rolls
Citera
2013-10-03, 14:40
Medlem
Bemwindos avatar
Personalen i den nya saluhallen kollade lite konstigt när jag beställde en färs gjord på 200g ryggbiff/600g högrev första gången men nu har han vant sig och är riktigt intresserad hur det smakar. Han brukar prata om hur kul det är med folk som uppskattar riktiga råvaror
Citera
2013-10-05, 13:18
Medlem
Ja förstår inte hur man kan köpa frysta hamburgare från Scan eller dylikt. Det är ju hundra gånger godare att göra sina egna burgare. Och hur lätt som helst!

Varför köper ni färdiga burgare? Utöver att ni är lata då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in