2013-09-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swecan
Vilken är sidan som folk använder sig utav?den bästa bitcoins

BITSTAMP.NET
Citera
2013-09-07, 12:51
Medlem
MellowHighs avatar
Det här kanske är mer en fråga om SR men jag hoppas att nån här kan svara på den. Om jag överför pengar från t.ex. kapiton till min adress på SR, vad händer då om jag byter adress på SR efter att pengarna kommit in? Dvs. ligger pengarna på den adressen eller spelar adressen ingen roll längre så fort pengarna har kommit in på mitt konto?
Citera
2013-09-07, 13:46
Medlem
kattpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MellowHigh
Det här kanske är mer en fråga om SR men jag hoppas att nån här kan svara på den. Om jag överför pengar från t.ex. kapiton till min adress på SR, vad händer då om jag byter adress på SR efter att pengarna kommit in? Dvs. ligger pengarna på den adressen eller spelar adressen ingen roll längre så fort pengarna har kommit in på mitt konto?

När du skickar bitcoins till silkroad-adressen får silkroad bitcoinsen och kommer slussa runt dem lite huller och buller. Du äger inte din adress där, du har bara ett konto hos silkroad. Adressen var bara för att de ska se vilket konto de skickade bitcoins skulle till.

Du kan skicka bitcoins till dina gamla adresser ett bra tag efter att du har skaffat ny, men du får varning varje gång du gör det att de inte kan garantera att det kommer funka i framtiden. Ditt konto påverkas inte av att du begär en ny adress.
Citera
2013-09-07, 14:44
Medlem
MellowHighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattpiloten
När du skickar bitcoins till silkroad-adressen får silkroad bitcoinsen och kommer slussa runt dem lite huller och buller. Du äger inte din adress där, du har bara ett konto hos silkroad. Adressen var bara för att de ska se vilket konto de skickade bitcoins skulle till.

Du kan skicka bitcoins till dina gamla adresser ett bra tag efter att du har skaffat ny, men du får varning varje gång du gör det att de inte kan garantera att det kommer funka i framtiden. Ditt konto påverkas inte av att du begär en ny adress.

Tack för snabbt svar!
Citera
2013-09-08, 07:50
Medlem
PorrKentas avatar
köpa BTC

kapiton.se är ju ett alternativ för att köpa Bitcon jag undrar vad för fler ställen m an kan köpa BTC

(edit) Spelat ingen roll om det är et annat land bara så det är inom EU
Citera
2013-09-12, 11:29
Medlem
UhHuhs avatar
Ni som bedriver någon form av handel med BTC som ni inte vill att skatteverket, eller staten i övrigt, skall upptäcka.. Hur går ni tillväga?

Det är ju upp till skatteverket att bevisa att man haft en inkomst, och förutsatt att man bara plockar ut en mindre summa*/mån bör väl inte ens bank ens notera det.

Så plockar ni bara rakt ut, eller väljer ni att ta omvägar som t.ex. via paypal, pokersidor & forex?

* under 10k/mån.
Citera
2013-09-12, 19:18
Medlem
BTCX skickade ett mail att ordern var genomförd klockan 13.27. Men pengarna har inte kommit in i min wallet, hur lång tid brukar de ta?
Förut så skickade de ut ett mail då betalningen var inne samt att man kunde ha koll på adressen.
Citera
2013-09-12, 23:06
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
BTCX skickade ett mail att ordern var genomförd klockan 13.27. Men pengarna har inte kommit in i min wallet, hur lång tid brukar de ta?
Förut så skickade de ut ett mail då betalningen var inne samt att man kunde ha koll på adressen.
Är din wallet synkad?
Har du sökt efter transaktionen på blockchain?
Citera
2013-09-15, 19:53
Medlem
Är det möjligt att köpa bitcoins utan att visa ID-handlingar? Det är ju halva poängen.

Sedan är jag rätt nyfiken på en sak - är det vanligt att man skaffar bc för att handla på exempelvis silkroad och märker att värdet på de bitcoins man köpt halverats innan man hunnit byta dem? (mot valfi produkt på silkroad). Saken är den att jag hört att det tar en jädra tid att handla med denna valuta, jobbigt läge om värdet drastiskt sjunker under denna process. Dessa två saker avskräcker mig.
Citera
2013-09-15, 22:53
Medlem
kattpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skreppost
Är det möjligt att köpa bitcoins utan att visa ID-handlingar? Det är ju halva poängen.

Sedan är jag rätt nyfiken på en sak - är det vanligt att man skaffar bc för att handla på exempelvis silkroad och märker att värdet på de bitcoins man köpt halverats innan man hunnit byta dem? (mot valfi produkt på silkroad). Saken är den att jag hört att det tar en jädra tid att handla med denna valuta, jobbigt läge om värdet drastiskt sjunker under denna process. Dessa två saker avskräcker mig.

Ja, det går på flera ställen.

Ja det händer någon gång per år. Det tar inte lång tid att handla med BTC, räkna med ca 1h från att du har dem till att du får igenom din beställning från silkroad.
Citera
2013-09-15, 22:59
Awaiting Email Confirmation
Pondeyooos avatar
Någon som köpte bitcoins då de var 2 dollar/styck typ 2011?

Om man sålt vid 266 hade man fått returnering på 130x...och vid typ 120, 60x returnering..

Hade jag investerat mina dåvaranda 2tusen euro så hade jag tjänat runt 120-260tusen euro... .
Citera
2013-09-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattpiloten
Ja, det går på flera ställen.

Ja det händer någon gång per år. Det tar inte lång tid att handla med BTC, räkna med ca 1h från att du har dem till att du får igenom din beställning från silkroad.
Kan du nämna ett utav dessa? Okej, eftersom värdet verkar skifta så friskt blev jag lite paranoid.
Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in