Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Faktum ät att jag är mycket besviken på SD. Jag trodde i min enfald att SD försökte städa upp bland sina företrädare men tyvärr så tycks många här på FB av deras anhängare inte att snappa det. Även bland SDs riksdagsmän så är inte rasismens förespråkare bortplockade utan "misstagen" haglar allt för tätt.
Korrekt, men det går inte att likställa med att sympatisörerna skiter i det eller rent av tycker att det är bra.
Allt handlar om en väldigt konstig och unik situation i Sverige som tyvärr tycks kräva lika konstiga botemedel. Vi har en för västvärlden kraftigt avvikande migrations- och flyktingpolitik och tills SD kom in hade vi sju riksdagspartier som var i stort sett eniga om den. Vare sig politiken eller det faktum att alla partier är ungefär lika liberala på migrationsfronten är normalt. Övriga EU skakar på huvudet åt oss enligt vittnesmål från f.d. statssekreteraren Lars Danielsson som menade att andra ser oss som "tokiga extremister" (inte SD utan de 7 andra). Det är bananrepubliknivå på sjuklöverns migrationspolitik.
Eftersom de inte ger upp trots så kompakt motstånd både utifrån och inifrån, behöver de få smaka på en murbräcka rakt i käften för att (eventuellt) fatta att detta är oförsvarligt och ohållbart. Nu råkade SD bli den murbräckan. Den är inte optimal men det fanns ingen annan trädstam att tillgå.
Att SD gör bort sig med järnrör och konstiga uttalanden är ett mynt med två sidor. Å ena sidan är det givetvis besvärande. Å andra sidan blir det en del av utpressningsbudskapet till sjuklövern: Titta, ni är så sjuka och tvättade i era förtvivlat små hjärnor att vi hellre röstar på det här järnrörsgänget än på er. Vill ni att de ska ha makten? Inte? Ändra er politik då. Nu. Inte? Ska vi hämta ett ännu galnare gäng? Några gorillor från Kolmården och en arg get som partiledare? Om vi röstar på dem, inser ni DÅ hur jävla lågt ni står i kurs? Inte? Ingen fattad vink ens när vi hellre röstar på en arg get? Till och med geten fattar läget här. Grattis.
Det är inte att SD är felfria och fantastiska. Det är att sjuklövern är så sinnesrubbad att SD framstår som friska.