2013-09-16, 14:05
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Faktum ät att jag är mycket besviken på SD. Jag trodde i min enfald att SD försökte städa upp bland sina företrädare men tyvärr så tycks många här på FB av deras anhängare inte att snappa det.

Vad du inte verkar förstå är att här har vi en så viktig fråga, invandringen, att jag och tydligen många väljare med mig ser på politiken istället för personerna. Trotts alla dessa "skandaler" så fortsätter SD bara att öka, anledningen är att det inte finns något annat parti att gå över till.

Jag tror också det kommer komma mer "skandaler" innan valet men jag tror inte det kommer få någon större inverkan på SD:s framgångar. Folk som röstar SD är helt enkelt dödströtta på hela PK-bygget och man kan acceptera nästan vilken skit som helst från SD.

Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Ja, hela sverige är väl egentligen vinklat åt vänster, så det kan vara svårt att ha neutrala nyheter. Men i så fall om det verkligen stämmer att SVT inte är neutralt så är det sjukt att vi måste betala till dom, och de borde stämmas om det som står på radiotjänstens sida är en lögn...

Speciellt radion är ju dömd ett antal gånger och har fått några gula kort men detta är inte rätt tråd för det.
2013-09-16, 14:10
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
...
Det är inte så att SD tål vad som helst. Det kommer en dag då bägaren blir mer än full och då blir det bara kladdigt och otrevligt. Tyvärr har många av SDs anhängare inte märkt det utan fortsätter att snabbt gripa tag i offerkappan, drar till med oseriösa "sanningar", blandar ihop önskningar med verklighet inte minst när det gäller opinionsundersökningar...

Alldeles riktigt, det finns ett antal sådana i Sd. Dessvärre finns det också en marknad för den typen av åsikter och politiskt beteende och vi vet ju att även när Sovjet var Onda och Stalin var överste-Ond, så röstade en del renlärigt röda för de lokala ombuden för denne massmördare, av något obegripligt skäl.

Det enda sådana som du och jag kan hoppas på är att Sd tränger igenom den här barriären, gömmer undan stolpskotten och snyggar till sin verksamhet så den kan tolereras av motståndarna och diskuteras av de som kan se element av vettighet, i alla fall här och där.

Det finns ett antal partier som gjort den här resan och en av de viktiga och nyttiga sakerna för Sd är att det kommer ett nytt extremistparti, där man kan dumpa de som inte haft något ännu värre än Sd att hålla sig till.
2013-09-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ja, jag tog i lite men jag blir så trött att alltid mötas av en massa påhopp från en massa konstiga människor som tror på de mest osannolika förklaringar och påhopp av en massa idioter som uppenbarligen tror att det är den genetiska koden som är den avgörande skillnaden
Det spiller över på SD och blir inte bättre för att en del av de som säger sig vara SDare faktiskt gång på gång gör bort sig när man sätter den frågan i fokus.

Faktum ät att jag är mycket besviken på SD. Jag trodde i min enfald att SD försökte städa upp bland sina företrädare men tyvärr så tycks många här på FB av deras anhängare inte att snappa det. Även bland SDs riksdagsmän så är inte rasismens förespråkare bortplockade utan "misstagen" haglar allt för tätt. Detta kommer att visa sig ju närmare valet vi kommer och därav min frusteration. Jag har inga problem med att diskutera seriöst men när mina meningsmotståndare gång på gång drar till med grova överdrifter då tar mitt tålamod slut.
Det är inte så att SD tål vad som helst. Det kommer en dag då bägaren blir mer än full och då blir det bara kladdigt och otrevligt. Tyvärr har många av SDs anhängare inte märkt det utan fortsätter att snabbt gripa tag i offerkappan, drar till med oseriösa "sanningar", blandar ihop önskningar med verklighet inte minst när det gäller opinionsundersökningar.
SD skulle förmodligen få runt 10% om det vore val idag men jag befarar att den siffran kommer att sjunka fram till valet 2014 . Valet är egentligen SDs egna och receptet enkelt för att hålla sig minst på den nivån. Bredda er politik och sluta med att lägga all fokus på invandrarfrågan. Den är ett stort problem men rent krasst finns det ett dussintal problem som är större och som påverkar människorna i vardagen i än högre grad.
Om ni vill ha seriösa inlägg från en motståndare, i det här fallet jag, så måste ni också framstå som seriösa.

Hela din sidas resonemang bygger på ett stort, fult, rasistiskt antagande: Att det lilla svenska folket är unikt bland folk. Att vi kan bära hur stora bördor som helst, avstå hur mycket som helst till andra. Att vi antingen har större skyldigheter än andra folk eller mindre rättigheter.

Att vi antingen är ett särskilt upphöjt herrefolk som är utvalt att hjälpa mest av alla, alltid. Eller en särskild art av slavar och hjon som inte är värda trygghet och kontinuitet i ett eget land.

Det är den snuskiga rasismen framtidens debatt kommer att handla om. Som gammal folkhemsraserande sosse är du inte i någon position att sätta dig till doms över någon.
2013-09-16, 14:19
Medlem
Citat:
Faktum ät att jag är mycket besviken på SD. Jag trodde i min enfald att SD försökte städa upp bland sina företrädare men tyvärr så tycks många här på FB av deras anhängare inte att snappa det. Även bland SDs riksdagsmän så är inte rasismens förespråkare bortplockade utan "misstagen" haglar allt för tätt.
Korrekt, men det går inte att likställa med att sympatisörerna skiter i det eller rent av tycker att det är bra.
Allt handlar om en väldigt konstig och unik situation i Sverige som tyvärr tycks kräva lika konstiga botemedel. Vi har en för västvärlden kraftigt avvikande migrations- och flyktingpolitik och tills SD kom in hade vi sju riksdagspartier som var i stort sett eniga om den. Vare sig politiken eller det faktum att alla partier är ungefär lika liberala på migrationsfronten är normalt. Övriga EU skakar på huvudet åt oss enligt vittnesmål från f.d. statssekreteraren Lars Danielsson som menade att andra ser oss som "tokiga extremister" (inte SD utan de 7 andra). Det är bananrepubliknivå på sjuklöverns migrationspolitik.
Eftersom de inte ger upp trots så kompakt motstånd både utifrån och inifrån, behöver de få smaka på en murbräcka rakt i käften för att (eventuellt) fatta att detta är oförsvarligt och ohållbart. Nu råkade SD bli den murbräckan. Den är inte optimal men det fanns ingen annan trädstam att tillgå.
Att SD gör bort sig med järnrör och konstiga uttalanden är ett mynt med två sidor. Å ena sidan är det givetvis besvärande. Å andra sidan blir det en del av utpressningsbudskapet till sjuklövern: Titta, ni är så sjuka och tvättade i era förtvivlat små hjärnor att vi hellre röstar på det här järnrörsgänget än på er. Vill ni att de ska ha makten? Inte? Ändra er politik då. Nu. Inte? Ska vi hämta ett ännu galnare gäng? Några gorillor från Kolmården och en arg get som partiledare? Om vi röstar på dem, inser ni DÅ hur jävla lågt ni står i kurs? Inte? Ingen fattad vink ens när vi hellre röstar på en arg get? Till och med geten fattar läget här. Grattis.
Det är inte att SD är felfria och fantastiska. Det är att sjuklövern är så sinnesrubbad att SD framstår som friska.
Senast redigerad av CrispyKreem 2013-09-16 kl. 14:24.
2013-09-16, 14:20
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Faktum ät att jag är mycket besviken på SD. Jag trodde i min enfald att SD försökte städa upp bland sina företrädare men tyvärr så tycks många här på FB av deras anhängare inte att snappa det. Även bland SDs riksdagsmän så är inte rasismens förespråkare bortplockade utan "misstagen" haglar allt för tätt.

Din stora frustration delas av svensk slaskmedia. Vad man än lanserar för vinklingar, påhittade skandaler och rena falsarier så ökar SD oförtrutet. De flesta har genomskådat medias alltmer desperata försök att svartmåla SD.

Konstigt nog finns det alltjämt en skara lågbegåvade mediakonsumenter som med hull och hår köper medias "nyheter" om SD. Andra, tänkande individer, "snappar" inte detta nonsens.

Kom över till vår sida, du kommer att må bättre. Det är en härlig känsla att tänka själv istället för att låta Aftonbledet och Expressens rubriksättare göra det åt dig.
2013-09-16, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Förvisso, men vi har gott om dreglande ursvenskar med IQ 8 av samma anledning.
Det finns det inga undersökningar som tyder på. Andelen är försvinnande liten.

Citat:
Lågintelligenta måndagsexemplar utgör i sig inget hot så länge de har präglats av drägliga miljöer med sunda värderingar och respekt för liv och egendom.

Problemet är att de lågintelligenta, inavlade exemplaren bland invandrarna från Mellanöstern sträcker sig från måndag t.o.m. fredag för att spinna på din veckometafor.

Citat:
En intelligent person som präglas av fel kultur och miljö är tusen gånger farligare, eller tror du Osama Bin Laden var efterbliven?
Jo, men en väsentlig del av aktuell kultur är ju släktrelationer med sikte på barnavel så de båda problemen underblåser varandra.

Jag viktar ingenting här men tycker inte att man ska förpassa insikterna till att vara förbehållna ett nazistparti.
2013-09-16, 14:26
Medlem
12,1 i United Minds. Ännu ett i raden av rekord. Jag undrar vad minimumbegåvade politiker inom de etablerade partierna tänker just nu. Den förda invandringspolitiken fungerar inte, det märks allt tydligare, och det går inte att hindra folk från att fatta. Hur känner moderaterna sig? Tycker de att de satsat på rätt häst i imam Reinfeldt?

Hösten kommer präglas av växande mångkulturell misär och ett SD som överlever allt. Ha det så kul, alla politiskt korrekta.

/SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-09-16 kl. 14:43.
2013-09-16, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Korrekt, men det går inte att likställa med att sympatisörerna skiter i det eller rent av tycker att det är bra.
Allt handlar om en väldigt konstig och unik situation i Sverige som tyvärr tycks kräva lika konstiga botemedel. Vi har en för västvärlden kraftigt avvikande migrations- och flyktingpolitik och tills SD kom in hade vi sju riksdagspartier som var i stort sett eniga om den. Vare sig politiken eller det faktum att alla partier är ungefär lika liberala på migrationsfronten är normalt. Övriga EU skakar på huvudet åt oss enligt vittnesmål från f.d. statssekreteraren Lars Danielsson som menade att andra ser oss som "tokiga extremister" (inte SD utan de 7 andra). Det är bananrepubliknivå på sjuklöverns migrationspolitik.
Eftersom de inte ger upp trots så kompakt motstånd både utifrån och inifrån, behöver de få smaka på en murbräcka rakt i käften för att (eventuellt) fatta att detta är oförsvarligt och ohållbart. Nu råkade SD bli den murbräckan. Den är inte optimal men det fanns ingen annan trädstam att tillgå.
Att SD gör bort sig med järnrör och konstiga uttalanden är ett mynt med två sidor. Å ena sidan är det givetvis besvärande. Å andra sidan blir det en del av utpressningsbudskapet till sjuklövern: Titta, ni är så sjuka och tvättade i era förtvivlat små hjärnor att vi hellre röstar på det här järnrörsgänget än på er. Vill ni att de ska ha makten? Inte? Ändra er politik då. Nu. Inte? Ska vi hämta ett ännu galnare gäng? Några gorillor från Kolmården och en arg get som partiledare? Om vi röstar på dem, inser ni DÅ hur jävla lågt ni står i kurs? Inte? Ingen fattad vink ens när vi hellre röstar på en arg get? Till och med geten fattar läget här. Grattis.

SD:s främsta mission är tillsvidare inte att vara dugliga, polerade eller regeringsfähiga. Det är att göra tillräckligt många de "kompetenta" företrädarna för de andra partierna arbetslösa. Det räcker.

Om så riksdagen de senaste decennierna varit fylld till bredden av alkoholiserade kollin som vill se en liten invandring så hade skadan varit mindre för landet än dessa opportunistiska påläggskalvar som "brinner" för vilken vansinnig samhällsvision som för tillfället gynnar den egna karriären bäst.

Det hjälper svenska folket föga om dess valda representanter är duktiga och initiativrika - om det inte är det svenska folkets intresse de har för ögonen.
2013-09-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Hur menar han här egentligen? Har man nu viktat upp SD eller är de fortfarande underskattade? Ingen som kan dra iväg en tweet till den gode Melin och be honom förtydliga sig?

Edit: Ser att han svarade det på ett antagande att SD var överskattade i webpaneler.
Vore ändå skoj om någon kunde fråga vad UM gör åt saken.

Medel för UM 6,1% i sep 2010 var mycket nära valresultatet på 5,7%.
Trots detta ändrade UM efter valet ändå viktningen för att minska SD.
UM införde då en speciell internetfaktor som sänkte SD några procentenheter.
UM var rädda att de skulle överskatta SD.
Utan internetfaktor hade SD idag nog fått ca 14% som hos Sentio.

Rådata och resultar från UM har analyserats mycket noga i den här tråden
av bl.a. RingRing2014 och undertecknad.
Alla data från UM går att ladda ner som en kalkylfil tom i mars 2013.

Tex.
https://www.flashback.org/p44861703#p44861703

https://www.flashback.org/p44870065#p44870065

https://www.flashback.org/p44929821#p44929821
Senast redigerad av amalrik 2013-09-16 kl. 14:53.
2013-09-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
12,1 i United Minds. Ännu ett i raden av rekord. Jag undrar vad minimumbegåvade politiker inom de etablerade partierna tänker just nu. Den förda invandringspolitiken fungerar inte, det märks allt tydligare, och det går inte att hindra folk från att fatta. Hur känner moderaterna sig? Tycker de att de satsat på rätt häst i imam Reinfeldt.

Hösten kommer präglas av växande mångkulturell misär och ett SD som överlever allt. Ha det så kul, alla politiskt korrekta.

/SD-trollet
MSM har nu lagt ett extra lock ovanpå det gamla. Förra hösten när det var småpanik på migrationsverket pga Syrienanstormningen blev det en riksnyhet i de flesta medier. Nu råder total armageddonpanik på MigV enligt insidern på Twitter, men det skrivs inte en bokstav. Inga vädjanden om att öppna upp famnarna ute i kommunerna. Inga rapporter om kommuner som satt stopp. Man försöker flyga under radarn med alltihop och köper sovplatser av riskkapitalister för helt absurda belopp som skulle räcka till iPads åt alla skolbarn i vår förfallna skola.

Det kommer alltså att stå syrier i varje snödriva från Ystad till Haparanda medan MSM visslar och säger titta här borta, följ Let's Dance med oss!
2013-09-16, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Ah! Tackar
Jämför man linjära trenden för medelvärdet med själva medelvärdet i figur 2 så kommer förmodligen medelvärdet att sjunka framöver, förutsatt att den linjära trenden håller i sig.

Men det måste ju inte bli så. Kan ju vara så att man får öka koeffecienten något på linjära medelvärdet, något som uppenbarligen skedde mer än en gång förra året.

Fan, 2012 var ett jävligt intressant år. Kul att tänka tillbaka på allt som hände och se väljarnas respons i kurvorna.

http://status.st/ är rena guldgruvan för denna tråd.

Under Mätningar längst tv hittar resultat i form av tabeller och grafer för varje institut.

Tex. aktuella
United Minds
http://privat.bahnhof.se/wb492673/14%20Main%20frame%20United%20Minds.html

Där når man också via länkar artiklar/rapporter om mätningarna.
2013-09-16, 14:43
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Medel för UM 6,1% i sep 2010 var mycket nära valresultatet på 5,7%.
Trots detta ändrade UM efter valet ändå viktningen för att minska SD.
UM införde då en speciell internetfaktor som sänkte SD några procentenheter.
UM var rädda att de skulle överskatta SD.
Utan internetfaktor hade SD idag nog fått ca 14% som hos Sentio.

Rådata och resultar från UM har analyserats mycket noga i den här tråden
av bl.a. RingRing2014 och undertecknad.
Alla data från UM går att ladda ner som en fil to i mars 2013.

Och den här internetfaktorn har man alltså kvar trotts att Melin rakt upp och ner säger att man underskattar SD?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in