Citat:
Ursprungligen postat av
vivalaboeg
Värt att köpa till ps3 eller 360? Kommer det inte att flyta som sirap i 40fps och drops på det som i tidigare? Ospelbart imo, sabbar spelkänslan helt om det är så.
Vi kan omöjligt veta om det är värt det eller inte då det är en väldigt relativ fråga.
Om du är van vid PC och 60+ FPS kan det vara svårt att ställa om sig. Om du däremot är van vid konsolspel borde det inte vara några egentliga problem.
Vad gäller FPS-drops har jag inte sett ett enda drop av de otaliga timmar av livestream som jag har tittat på. Vid ett tillfälle sprängde spelaren ett tiotal bilar samtidigt, och jag märkte inte av något FPS-drop överhuvudtaget.
Jag tror dock att spelet är låst till 30 FPS om jag inte missminner mig helt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ArischMann
kommer gta v kräva 8 gig hårddisk för att gå att spela? det går alltså inte att spela på xbox arcave konsoll version som har 4 gig minne bara?
den första och bästa let's play av spelet jag sätt
https://www.youtube.com/user/Onexploits
Den första skivan installerar man på konsolen, och den installationsfilen kräver 8GB fritt utrymme. Det rekommenderas dessutom att man även installerar den andra skivan för att få spelet att flyta på bättre, men det är inget krav. Det ska dock gå att installera filerna på valfri extern hårddisk såvitt jag vet, så det borde gå att lösa för en billig peng.
Vad gäller Playstation 4 tror jag inte det krävs någon installation på 8GB eftersom spelet ligger på Blu-ray-skiva.
EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av
Draedon
Kanske en dum fråga, men kan man bli jagad av snuten för att man kör som en dåre i detta spel? Jag har tidigare stört mig som sjutton på att man kan köra mot rött med bredställ i 200 knyck rakt genom en fyrvägskorsning i fel körfält och poliserna bara tittar på.
Nej, polisen kommer inte att jaga dig för fortkörning. De är däremot mer avancerade än i tidigare spel.