2013-09-16, 11:11
Medlem
Cambijaos avatar
SKÄRPNING. Här diskuteras spelet. Sluta tjata om leveranser, det finns redan i tråden och det kommer inte gå fortare för er att få spelet.

Så snälla, sluta grina. Varorna kommer imorgon om man beställt från CDON.com. Jag lovar er det. Men jag vill inte behöva bläddra 100 sidor för att behöva läsa någonting relevant till just spelet GTA 5.

Celebirty-grejen hoppas jag har ett stort djup, det vill säga om jag avrättar en kändis så blir det en big news och inte något som försvinner efter man gått och sovit.
2013-09-16, 11:12
Medlem
Skezs avatar
Någon som bytte till Trevor och han var mitt uppe i att ta ett självporträtt med sin telefon

2013-09-16, 11:15
Medlem
AddeHs avatar
Vad tror ni om det här med pengar i spelet? Återinvestera allt ifrån början för att göda sina kapitalistiska fantasier eller köpa fetaste bilen och röka medicinska örter så fort man får lite dolares från en heist? Någon som känner till om man kan genomföra hostile takeovers över BAWSAQ eller är det fastigheter som gäller för större belopp?

Edit: en till fråga som jag fantiserat om i några dagar - bedömer ni det möjligt att åka runt och spränga upp lite butiker för att sedan köpa deras rabattarerade aktier och sälja av lite senare med hälsosam profit?

Off-topic: för att sprida lite glädje till er som gnäller om leveranser kan jag meddela att jag tagit bondpermis från jobbet denna vackra morgon för att invänta ett stycke GTA V bli utdelad av vår lokala slapptask från Royal Mail. Amazon borde egentligen skämmas över vad de gjort mot de butiker som upprätthåller release date.
Senast redigerad av AddeH 2013-09-16 kl. 11:21.
2013-09-16, 11:22
Medlem
Värt att köpa till ps3 eller 360? Kommer det inte att flyta som sirap i 40fps och drops på det som i tidigare? Ospelbart imo, sabbar spelkänslan helt om det är så.
2013-09-16, 11:25
Medlem
ArischManns avatar
kommer gta v kräva 8 gig hårddisk för att gå att spela? det går alltså inte att spela på xbox arcave konsoll version som har 4 gig minne bara?

den första och bästa let's play av spelet jag sätt https://www.youtube.com/user/Onexploits
2013-09-16, 11:26
Medlem
Kl 11.00:
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag hämtar mitt i lugn och ro imorgon förmiddag. Finns inget att stressa över, att stå där vid midnatt.

Kl 11.07:
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Varför kan ni inte sluta prata om leveranser, öppet-tider m.m? Det här ingen chat.

2013-09-16, 11:27
Medlem
AddeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Värt att köpa till ps3 eller 360? Kommer det inte att flyta som sirap i 40fps och drops på det som i tidigare? Ospelbart imo, sabbar spelkänslan helt om det är så.
Men om det går långsamt hinner man se så mycket mer!

Rockstar har trots allt utvecklat spelet specifikt för den här generationens konsoler, så jag kan bara anta att det kommer vara speldugligt på såväl ps3 som 360. Med det sagt kommer det sannolikt utbryta youtube-krig över vem som har finast pixlar.
2013-09-16, 11:28
Medlem
AddeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
kommer gta v kräva 8 gig hårddisk för att gå att spela? det går alltså inte att spela på xbox arcave konsoll version som har 4 gig minne bara?

den första och bästa let's play av spelet jag sätt https://www.youtube.com/user/Onexploits
Man ska kunna installera det på USB-minne om man inte har tillräckligt mycket utrymme på sin xbox. Googla för mer info.
2013-09-16, 11:30
Medlem
Draedons avatar
Kanske en dum fråga, men kan man bli jagad av snuten för att man kör som en dåre i detta spel? Jag har tidigare stört mig som sjutton på att man kan köra mot rött med bredställ i 200 knyck rakt genom en fyrvägskorsning i fel körfält och poliserna bara tittar på.
2013-09-16, 11:30
Medlem
Jag är fascinerad över hur man lyckas kräma ut så mycket ur så pass uråldrig hårdvara. 512mb RAM (!) säger väl det mesta, sjukt är ordet.
2013-09-16, 11:32
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Vi kan omöjligt veta om det är värt det eller inte då det är en väldigt relativ fråga.

Om du är van vid PC och 60+ FPS kan det vara svårt att ställa om sig. Om du däremot är van vid konsolspel borde det inte vara några egentliga problem.
Vad gäller FPS-drops har jag inte sett ett enda drop av de otaliga timmar av livestream som jag har tittat på. Vid ett tillfälle sprängde spelaren ett tiotal bilar samtidigt, och jag märkte inte av något FPS-drop överhuvudtaget.
Jag tror dock att spelet är låst till 30 FPS om jag inte missminner mig helt.

Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann

Den första skivan installerar man på konsolen, och den installationsfilen kräver 8GB fritt utrymme. Det rekommenderas dessutom att man även installerar den andra skivan för att få spelet att flyta på bättre, men det är inget krav. Det ska dock gå att installera filerna på valfri extern hårddisk såvitt jag vet, så det borde gå att lösa för en billig peng.

Vad gäller Playstation 4 tror jag inte det krävs någon installation på 8GB eftersom spelet ligger på Blu-ray-skiva.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Kanske en dum fråga, men kan man bli jagad av snuten för att man kör som en dåre i detta spel? Jag har tidigare stört mig som sjutton på att man kan köra mot rött med bredställ i 200 knyck rakt genom en fyrvägskorsning i fel körfält och poliserna bara tittar på.
Nej, polisen kommer inte att jaga dig för fortkörning. De är däremot mer avancerade än i tidigare spel.
2013-09-16, 11:33
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:

Av alla GTA-spel så var det ju "bara" GTA 4 som var kodat dåligt... kodat kanske är fel ord, men du förstår nog.

GTA 5 lär inte ha samma fel.
Senast redigerad av Sainsburys 2013-09-16 kl. 11:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in