Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Det är väl inget konstigt att man missförstår varandra? Att erkänna något sådant är inte svårt. Men det är svårare att erkänna om man haft fel i sakfrågan vilket både du och Mentos haft.
Nej det har jag inte haft, bortsett från med din oerhört snäva tolkning där jag tydligen
DELS måste tydliggöra att månen har en liten inverkan på gravitationen (1. som om jag inte visste det

2. vilken även den har funnits i historien och varit ganska konstant, varför jag tycker att det är orimligt av dig att ta upp månen OBS!!! JAG
VET ATT MÅNEN VAR BETYDLIGT NÄRMARE JORDEN FÖRR I TIDEN, EFTERSOM JAG INTE ÄR SÅ KORKAD ATT JAG TROR ATT JORDEN ÄR 6000 ÅR GAMMAL, MEN JAG TÄNKTE DET VAR BÄST ATT NÄMNA FÖR VIKTIGPETTERN SÅ ATT DU INTE FÅR FÖR DIG NÅGOT MER)
DELS måste tydliggöra att det finns små små lokala variationer p g a jordens skiftande densitet (som om jag inte visste det

).
Summa summarum:
DET FINNS
INGENTING DU KAN LÄRA MIG OM GRAVITATION,TRO MIG (vilket vem som helst som sett mig diskutera astronomi skulle kunna intyga, du kan t ex besöka geocentrism-tråden där jag har 669 inlägg och sen bedöma om det är så att jag faktiskt inte visste om detta med gravitationen, vi pratar t o m specifikt om månens dragningskraft mot jorden och centrifugalkraften osv vid flera tillfällen) och du är enbart extremt jävla fånig just nu, men varsågod för all del, stoppa mig i din lilla signatur. Men kom ihåg bara, innan du kritiserar min vetenskapliga kompetens: Det är DU som tror att jorden är 6000 år gammal utan att kunna backa upp det med någonting över huvud taget, så att kritisera mig för att jag inte redogör för alla små små variationer i gravitationen i ett generellt inlägg kan jag känna är en smula ohederligt.
ETT fel har jag dock gjort:
Jag läste inte tillräckligt långt bakåt innan jag skrev till dig om gravitationen, jag trodde nämligen först att du hade fått för dig nån ny kreationistskit där gravitationen, likt C-14, var mycket lägre förr (fråga mig inte varför). Det var DÄRFÖR jag skrev lite generaliserande att den har varit konstant, eftersom jag tänkte i ett 6000-års perspektiv. Sen visade det sig bara vara ett ointressant sidospår. DET var mitt fel, ingenting annat, sen kan du fåna dig så mycket du vill nu.
Klara med gravitationen? Sugen på att diskutera jordens ålder och noas ark istället?
Edit: Eller varför gå så långt? Vi kan istället prata om C-14-metodens kalibrering gentemot trädens årsringar som bevisar att du har tokfel när du säger att halterna var sjukt mycket lägre förr. Vad sägs om det? På så vis så kan vi ju indirekt komma fram till båda två att jorden är äldre än 6000 år, inte sant?