2013-09-14, 22:25
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Eftersom jag är en sådär jättesnäll jättesnäll flic...människa så har jag fixat en ny version för Uppsala med de nya reducerade priserna som gäller fram till 28:de september. (Stadstrafik, Region + UL/SL biljetter). Som "bonus" finns även Stockholm + län passage.

Givetvis kan man använda https://www.flashback.org/t2123914 men såvitt jag vet så har den inte fullt stöd för Uppsala samt Stockholm.

http://filesmelt.com/dl/Fejkbiljett.apk

All användning sker på egen risk.
Soft! ft har stöd för länsgränspassage nuförtiden så det är fullt stöd för sthlm. För samtliga Uppsalabiljetter är det fel text på raden högst upp.

Dock, din nya version verkar ha något fel på encode-inställningar (famlar i mörkret här) - svenska bokstäver visas inkorrekt i SMS:et.

Detta på s3 4.1.2:

688 UL

ULVT VUXEN Giltig till 23:52 2013-09-14
Tätort

17 SEK (6% MOMS) 453432373124688

EOXAXEOXAX
EOEEOEAOXE
EAXEAXXXAO
EEEEEEEEEE
044 UL

ULSLU UNGDOM Giltig till 00:23 2013-09-15
UL + SL Län

65 SEK (6% MOMS) 214745884975044

EEOOEXOEEX
EAEOOEOOEX
EEEEOXOXEO
EEEEEEEEEE
628 UL

ULUT UNGDOM Giltig till 23:53 2013-09-14
Tätort

9 SEK (6% MOMS) 975487628917628

EOEXEXEOEO
EEXAAXAXAA
EAEAEXEAOA
EEEEEEEEEE

edit: dubbekollade nyss att det inte var min enhet genom att generera en biljett med 0.2, där var allt som det ska.
Senast redigerad av JohnRim 2013-09-14 kl. 23:15.
Citera
2013-09-15, 13:28
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calo
Kung du är! Shit, visste inte att du var en brud? Eller driver du bara? Haha, awesome vilket som!

Vilket kön jag är spelar väl ingen större roll egentligen :P

Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Soft! ft har stöd för länsgränspassage nuförtiden så det är fullt stöd för sthlm. För samtliga Uppsalabiljetter är det fel text på raden högst upp.

Dock, din nya version verkar ha något fel på encode-inställningar (famlar i mörkret här) - svenska bokstäver visas inkorrekt i SMS:et.

...

Jag som klantade mig, pröva http://filesmelt.com/dl/Fejkbiljett_hotfix.apk

Olyckligtvis får jag inte tag på utvecklaren till ft, annars tänkte jag att man gör något tillsammans istället för att ha hundra olika appar att hålla reda på. Har även utvecklat ett system så man kan uppdatera appen utan att behöva ladda ner en ny .apk (den känner av din version, jämför mot den på servern, meddelar om du har en äldre).
Citera
2013-09-15, 15:36
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Jag som klantade mig, pröva http://filesmelt.com/dl/Fejkbiljett_hotfix.apk
Grym du är, försvinn aldrig igen! Och om du gör det meddela en mail som fungerar!

Fixade du något annat förutom priserna, som till exempel "}" på fel ställe som orsakar crash?
Citera
2013-09-15, 18:57
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Grym du är, försvinn aldrig igen! Och om du gör det meddela en mail som fungerar!

Fixade du något annat förutom priserna, som till exempel "}" på fel ställe som orsakar crash?

Ja, jag fixade de triviala fel som fanns, förhoppningsvis ska appen inte krasha lika ofta som den gjorde förut heller.

Mailen fungerade, inte mitt fel att tormail försvann :P
Citera
2013-09-15, 22:27
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ja, jag fixade de triviala fel som fanns, förhoppningsvis ska appen inte krasha lika ofta som den gjorde förut heller.

Mailen fungerade, inte mitt fel att tormail försvann :P
Trevligt trevligt, märkte att appen är mycket rappare också .

Är du här för att stanna nu? Eller åtminstone till 23 september då UL återgår till normala priser? Om inte skulle det vara fördelaktigt med source till 0.3.
Citera
2013-09-16, 00:38
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Trevligt trevligt, märkte att appen är mycket rappare också .

Är du här för att stanna nu? Eller åtminstone till 23 september då UL återgår till normala priser? Om inte skulle det vara fördelaktigt med source till 0.3.

Jag stannar nog tills 23:de september. Jag kommer inte åt githuben där tidigare versioner ligger, men jag kan posta source någon annanstans vid behov.
Citera
2013-09-17, 20:29
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Jag stannar nog tills 23:de september. Jag kommer inte åt githuben där tidigare versioner ligger, men jag kan posta source någon annanstans vid behov.
Har inget behov av den just nu, men tycker det vore prudent av den eminente Essylia att ge oss source.
Citera
2013-09-17, 20:42
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Har inget behov av den just nu, men tycker det vore prudent av den eminente Essylia att ge oss source.

Jorå, vid behov kan jag lägga upp källa någonstans, fast så som jag förstod det gick det inte så värst vidare när ni/du/någon försökte importa i eclipse
Citera
2013-09-17, 20:47
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Jorå, vid behov kan jag lägga upp källa någonstans, fast så som jag förstod det gick det inte så värst vidare när ni/du/någon försökte importa i eclipse
Nej sannerligen inte, men det jag menar är att man vet aldrig vad som händer här i livet så det är bra att någon annan förutom du har source. Skulle något hända kan någon annan lätt ta vid (inte jag uppenbarligen )
Citera
2013-09-17, 21:19
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Nej sannerligen inte, men det jag menar är att man vet aldrig vad som händer här i livet så det är bra att någon annan förutom du har source. Skulle något hända kan någon annan lätt ta vid (inte jag uppenbarligen )

Jorå, hänger med hur du menar. Förhoppningsvis så kommer jag infinna mig med livhaken i behåll ett tag till men som sagt, vid behov kan jag ladda upp koden någonstans.
Citera
2013-09-18, 00:33
Medlem
ax5s avatar
Hej någon som vet en fungerande SL och Ul app för iphone ?
Citera
2013-09-19, 02:00
Medlem
Hej alla. Skulle åka tbana från Tcentralen, uppgång Sergel, till Liljeholmen idag. Visade upp min fejkbiljett som vanligt, har använt det sedan appen kom ut i februari och aldrig haft problem innan. Men har mest åkt buss ute i förorten iofs och där kollar dom aldrig noga.

Hursomhelst - har en Samsung Galaxy Ace, och när jag visade smset bad spärrvakten (som för övrigt såg ut som en ung spelnörd) mig att hålla in mittenknappen, jag gjorde det, och vips så kom en ruta upp som visade vilka appar jag använt senast. och eftersom jag nyligen hade fixat fejkbiljetten så syntes såklart den appen. Hade ingen aning om att man kunde göra så.

Här är en bild: http://oi41.tinypic.com/160eq1d.jpg

Men sen om man startar massa appar efter att man använt fejkbiljett så syns den inte i listan. Så det går ju att lösa om man orkar.

Men en fråga dock.... Har spärrvakten RÄTT att be mig klicka på mittenknappen såhär? Får han göra så?? Det hela slutade såklart med att jag fick köpa en riktig biljett för 36kr.. och han snackade om att jag kunde få fängelse för urkundsförfalskning etc. Trevligt! (roligt om han skulle läsa här i tråden haha)

Godnatt på er och planka lugnt där ute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in