2013-11-09, 17:55
Medlem
doris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dprest
Må så vara men vad ska de säga? Jag menar i slutändan står kontrollanten där med en giltig biljett, fine att tiden inte stämmer med några minuter men hur långt kommer de tjafsa om det?

Inte lika jobbigt som att inte visa upp nåt alls kanske?

"Tiden stämmer inte"

"öhh..?"

"Tiden stämmer inte den här sms-biljetten skickade du nyss"

"ööh..? va?"

"Den här sms-biljetten äre nå lurt mé, du skicka den nyss jö"

"ööh, är den inte giltig?"

"joo... meen, aja..."

Nä vad vet jag

som jag skrivit en miljon gånger redan.... VISA INTE FEJKBILJETTJÄVELN FÖR KONTROLLANTER!!!
hur svårt?
Citera
2013-11-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rekkaone
Funkar tyvärr inte med android 4.4 märkte ja nu.. Missa nästan bolaget pga de nu blir de hem å slänga in 4.3 igen

Märkte också av att det inte fungerade med 4.4. FC när man ska skapa biljett
som du säger, blir till att gå bakåt igen.
Citera
2013-11-09, 20:28
Medlem
Dadodils avatar
http://i180.photobucket.com/albums/x202/Dadodil/Screenshot_2013-11-09-20-13-35_zps673fcc1a.png

Fick problem idag i tunnelbanan med denna fejkbiljett. Kontrollanten babblade om att EEEEEEEEEE är fel, och att det inte skulle finnas någon fjärde rad.
Så han bad mig att trycka på bakåt knappen på mobilen för att se när meddelandet hade skickats, vilket gjorde så han såg att den var fake.

Hörde inte riktigt vad han sa bakom båset, men jag är nästan helt säker på att det var bara skit snack. Först och främst; Kan man se att biljetten jag hade är fake? Och vad ska man säga till kontrollanten i min situation?

(Använder Version 0.6 / Android 4.2.2 / LG G2)
Senast redigerad av Dadodil 2013-11-09 kl. 20:31.
Citera
2013-11-09, 23:27
Medlem
Tjernkraftens avatar
Hej, jag undrar var man laddar ner den senaste versionen? Plockade hem en note 3 från medimarkt idag och har kört iphone de senaste åren. Har med andra ord inte så bra koll. Men om någon kunde länka till senaste versionen vore det grymt!

Tack på förhand.
Citera
2013-11-09, 23:41
Medlem
pontus.cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dadodil
http://i180.photobucket.com/albums/x202/Dadodil/Screenshot_2013-11-09-20-13-35_zps673fcc1a.png

Fick problem idag i tunnelbanan med denna fejkbiljett. Kontrollanten babblade om att EEEEEEEEEE är fel, och att det inte skulle finnas någon fjärde rad.
Så han bad mig att trycka på bakåt knappen på mobilen för att se när meddelandet hade skickats, vilket gjorde så han såg att den var fake.

Hörde inte riktigt vad han sa bakom båset, men jag är nästan helt säker på att det var bara skit snack. Först och främst; Kan man se att biljetten jag hade är fake? Och vad ska man säga till kontrollanten i min situation?

(Använder Version 0.6 / Android 4.2.2 / LG G2)
Planka.nu
Ger dig tips på hur du plankar. MEN VISA INTE UPP FEJKBILJETT FÖR KONTROLLANT. NEJ. GÖR DET INTE.
Citera
2013-11-09, 23:44
Medlem
pontus.cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjernkraften
Hej, jag undrar var man laddar ner den senaste versionen? Plockade hem en note 3 från medimarkt idag och har kört iphone de senaste åren. Har med andra ord inte så bra koll. Men om någon kunde länka till senaste versionen vore det grymt!

Tack på förhand.
Du kan enkelt lägga den på dropbox och spara ner den på telefonen.

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Ffilesmelt.com%2Fdl%2FFejk biljett.0_.6_.apk
Citera
2013-11-09, 23:51
Medlem
Essylias avatar
Den senaste versionen finns ALLLTID i min signatur.
Citera
2013-11-10, 19:21
Medlem
doris123s avatar
märks att folk borde lära sig skilja på orden "kontrollant" och "spärrvakt"....

spärrvakt - visar du fejkbiljetten för innan du går genom spärren vid tbana/pendel.

kontrollant - personer med blå jackor som kollar om du har giltigt färdbevis. VISA INTE!!!

är alla 100 på det nu? bra.
Citera
2013-11-10, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
kontrollant - personer med blå jackor som kollar om du har giltigt färdbevis. VISA INTE!!!

Visa inte? är det att föredra att bli fasthållen/misshandlad alltså när man inte har giltigt färdbevis eller hur tänker ni?
Citera
2013-11-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fintnamn
Visa inte? är det att föredra att bli fasthållen/misshandlad alltså när man inte har giltigt färdbevis eller hur tänker ni?

Yo, Einstein! Du blir ju fasthållen av väktare som blir tillkallade av kontrollanter eftersom du visade ett falskt biljett.

Visa endast till spärrvakter, bussförare eller tågvärd.
Citera
2013-11-10, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaKid
Yo, Einstein! Du blir ju fasthållen av väktare som blir tillkallade av kontrollanter eftersom du visade ett falskt biljett.

Visa endast till spärrvakter, bussförare eller tågvärd.

Och exakt hur reagerar de om man INTE visar sitt färdbevis? Känns som de borde hålla fast en då med..
Citera
2013-11-10, 22:45
Medlem
cqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fintnamn
Och exakt hur reagerar de om man INTE visar sitt färdbevis? Känns som de borde hålla fast en då med..
Antar att det blir värre konsekvenser om man visar en fejk biljett än om man säger "oj, jag hade visst ingen biljett. Förlåt."
Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in