2013-09-04, 14:54
Medlem
DuranDurans avatar
Senast jag använde appen var i juni. Funkar versionen som funkade då nu?

Tack på förhand.
Citera
2013-09-04, 20:12
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Senast jag använde appen var i juni. Funkar versionen som funkade då nu?
om du har 0.1 fungerar den för sthlm endast. finns bara en till version och det är 0.2, som har uppdaterat uppsala för nya utseendet.
Citera
2013-09-04, 22:33
Medlem
Hardfells avatar
Hej grabbar!
Vill tacka alla insatta för ett sanslöst bra jobb!

Jag har ett problem. Som trogen plankare och trogen användare av swestream/SL så har jag varit väldigt nöjd. Nu är problemet så att jag har huggit en Galaxy s4 och jag har inte en aning om hur jag ska gå tillväga. Är helt ny med telefonen, kan inget om appar etc.. Kan någon hjälpa mig börja planka igen?

Kärlek
Citera
2013-09-05, 03:01
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardfell
Hej grabbar!
Vill tacka alla insatta för ett sanslöst bra jobb!

Jag har ett problem. Som trogen plankare och trogen användare av swestream/SL så har jag varit väldigt nöjd. Nu är problemet så att jag har huggit en Galaxy s4 och jag har inte en aning om hur jag ska gå tillväga. Är helt ny med telefonen, kan inget om appar etc.. Kan någon hjälpa mig börja planka igen? Kärlek
Här har du för nybörjaren

Välkommen till A-laget (fattar ni? A som i Android? hahaha ....jag borde gå och lägga mig).

/info bot closing
Senast redigerad av JohnRim 2013-09-05 kl. 03:05.
Citera
2013-09-07, 19:52
Medlem
Är det någon som märkt skillnad på busschaufförernas beteende i Uppsala det senaste? Idag kollade en chaufför ovanligt noga och klickade på flera alternativ på kassan, vilket är märkligt då det endast borde vara ett knapptryck bort att registrera en resande iom bekvämligheten. Det är nästan så att man börjar ana att det finns nya biljetter som ser annorlunda ut och att de försöker kartlägga plankarna. En annan möjlighet är att de har vissa rader i hex-koden som ändras varje dag så att man kan se skillnad med blotta ögat, som en spärrvakt i sthlm hävdade att de hade där när vi söp.
Citera
2013-09-08, 18:13
Medlem
Hardfells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Här har du för nybörjaren

Välkommen till A-laget (fattar ni? A som i Android? hahaha ....jag borde gå och lägga mig).

/info bot closing

Guide funkar "typ". Har installerat allt och kommer in, ser bra ut.
Men jag hittar inte som guiden säger

"Gå in i inställningar och bocka i Spara UT SMS. Välj stealth-mode om det passar dig, men var medveten om buggen som finns på vissa telefoner. "

Hittar verkligen inte. Tror det är den funktionen som gör att jag inte kan skicka iväg sms...
Citera
2013-09-08, 18:23
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Guide funkar "typ". Har installerat allt och kommer in, ser bra ut.
Men jag hittar inte som guiden säger

"Gå in i inställningar och bocka i Spara UT SMS. Välj stealth-mode om det passar dig, men var medveten om buggen som finns på vissa telefoner. "

Hittar verkligen inte. Tror det är den funktionen som gör att jag inte kan skicka iväg sms...
Öppn ft (för det är väl ft du har installerat, och inte fejkbiljett?), tryck på meny-knappen vilket är den fysiska knappen längst nere i vänstra hörnet på s4, ser ut som ett likhetstecken i ett fotbollsmål. Knacka på inställningar som dyker upp. Där har du du alternativet.

Du kan skapa SMS-biljetter även utan detta alternativ.

Android är lite lurigt på det här viset, vissa androidmodeller har en fysisk menyknapp medan vissa andra visar en virtuell touchknapp i själva appen/på skärmen.
Senast redigerad av JohnRim 2013-09-08 kl. 18:31.
Citera
2013-09-08, 18:48
Medlem
Hardfells avatar
Citat:
Öppn ft (för det är väl ft du har installerat, och inte fejkbiljett?), tryck på meny-knappen vilket är den fysiska knappen längst nere i vänstra hörnet på s4, ser ut som ett likhetstecken i ett fotbollsmål. Knacka på inställningar som dyker upp. Där har du du alternativet.

Du kan skapa SMS-biljetter även utan detta alternativ.

Android är lite lurigt på det här viset, vissa androidmodeller har en fysisk menyknapp medan vissa andra visar en virtuell touchknapp i själva appen/på skärmen.

Jag installerade först Ol File.Manager, sen tankade jag hem fejkbiljett. Använde file manager för att installera fejkb. Öppnar fejk, allt ser bra ut. Men när jag skapar biljett så står det bara "Fejkbiljett har stoppats".
Står i guiden du länkade att man ska gå in på inställningar - kryssa för UT sms sen kryssa i stealth mode. Men jag hittar inte...
Uppskattat dina svar
Citera
2013-09-08, 18:57
Medlem
Hardfells avatar
Nu funkar det! Men eftersom att det står att jag skickat "Ha" till SL så börjar man ju undra om jag inte har gjort det..
Citera
2013-09-09, 06:24
Medlem
.

Citat:
Öppn ft (för det är väl ft du har installerat, och inte fejkbiljett?)

Citat:
Jag installerade först Ol File.Manager, sen tankade jag hem fejkbiljett. Använde file manager för att installera fejkb. Öppnar fejk

Du är knäpp - ser du inte vad JohnRim skriver ovan ...

Du har ju Fel App!

Citat:
Nu funkar det! Men eftersom att det står att jag skickat "Ha" till SL så börjar man ju undra om jag inte har gjort det..

Visst har du ju gjort det ...

Fejkbiljett säger ju inget om vad du 'skickat' inte, utan Fejkbiljett skapar bara biljetten, och sen hamnar du i din SMS-inbox när biljetten Fejkbiljett skapat, är klar.

Men är du inte reggad hos SL lär det inte komma nån biljett, oavsett om du klantade dig och skickade efter en riktig biljett eller ej.

För hos SL måste du regga dig här först: https://www.smsreg.me/Signup/ValidatePhone

Men den senaste appen är istället fT, klicka DÄR>>> förfalska sms-biljetter för Android

.
Citera
2013-09-14, 18:58
Medlem
Essylias avatar
Eftersom jag är en sådär jättesnäll jättesnäll flic...människa så har jag fixat en ny version för Uppsala med de nya reducerade priserna som gäller fram till 28:de september. (Stadstrafik, Region + UL/SL biljetter). Som "bonus" finns även Stockholm + län passage.

Givetvis kan man använda https://www.flashback.org/t2123914 men såvitt jag vet så har den inte fullt stöd för Uppsala samt Stockholm.

http://filesmelt.com/dl/Fejkbiljett.apk

All användning sker på egen risk.
Citera
2013-09-14, 20:09
Medlem
Calos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Eftersom jag är en sådär jättesnäll jättesnäll flic...människa så har jag fixat en ny version för Uppsala med de nya reducerade priserna som gäller fram till 28:de september. (Stadstrafik, Region + UL/SL biljetter). Som "bonus" finns även Stockholm +

Kung du är! Shit, visste inte att du var en brud? Eller driver du bara? Haha, awesome vilket som!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in