Resultat: .
0%
röster
2013-09-14, 20:40
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Heja hur mycket ni vill på Hamburg men var beredda på att bli besvikna. Dortmund vinner med 3-1, Mkhitaryan gör ett och Aubayemang 2.

*Hann bara skriva halva resultatet. Menade ju såklart 6-2 till Dortmund och Mkhitaryan(1), Aubayemang(2), Reus (1) och Lewandowski(2) som målskyttar

Löw borde även inse att Adler inte förtjänar landslagsplats just nu. Visst är han en bra målvakt men han är under botten just nu och en målvakt som släpper in 4-5 kassar per vecka bör inte få en landslagsplats.
Citera
2013-09-14, 20:41
Medlem
Dortmund ser inte svagare ut efter tappet av Götze; tvärtom har man till skillnad ifrån förra säsongen ett vassare kontringsspel och en bredare trupp. De ser klart starkare ut än Bayern inledningsvis. Sen kan ju mycket hända på en säsong förvisso men ändå.

Hamburg är sjukt urusla, dags för Fink att ta sitt pick och pack nu. Det här håller fan inte. Backarna som han förfogar över är inte så dåliga, men med hans taktik framstår de som korpenspelare.
Citera
2013-09-14, 21:23
Medlem
Citat:
*Hann bara skriva halva resultatet. Menade ju såklart 6-2 till Dortmund och Mkhitaryan(1), Aubayemang(2), Reus (1) och Lewandowski(2) som målskyttar

Löw borde även inse att Adler inte förtjänar landslagsplats just nu. Visst är han en bra målvakt men han är under botten just nu och en målvakt som släpper in 4-5 kassar per vecka bör inte få en landslagsplats.

Kan väl hålla med om att Adler inte håller landslagsklass men han är ju inte så dålig som du vill måla upp honom. Han har ett försvar framför sig som fan är sämre än Braunschweigs samtidigt som han gör många bra räddningar och likaså några tavlor men han är ju garanterat i övre halvan av ligans målvakter.
Citera
2013-09-14, 21:33
Medlem
Riktigt trevligt med alla vinster i början av säsongen, för nu börjar det tuffa spelschemat. Turligt nog är det inte lika tufft som Bayerns, som ska spela City, Schalke och Bayer de närmsta veckorna.
Citera
2013-09-14, 22:48
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Åter till dagens matcher. Är lite orolig för Bremens framtid......
Lite orolig? De va optimistiskt! Själv tycker jag det ser nattsvart ut...
Citera
2013-09-14, 22:57
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Riktigt trevligt med alla vinster i början av säsongen, för nu börjar det tuffa spelschemat. Turligt nog är det inte lika tufft som Bayerns, som ska spela City, Schalke och Bayer de närmsta veckorna.
Äh, det är inte speciellt tufft om man är FCB.
Citera
2013-09-14, 23:49
Medlem
dippsis avatar
Citat:

Nu vet jag att du av någon anledning hatar allt som har med HSV att göra men man får endå tycka att man inte bör slänga ut en andremålvakt direkt han har en dålig fas i sin karriär utan försöka hjälpa honom. Sedan har han inte varit så otroligt dålig som du alltid försöker måla upp honom.
Skulle nog som hålla med svenskaeliten om att problemet ligger mer hos försvaret i Hamburg..
Citera
2013-09-15, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Nu vet jag att du av någon anledning hatar allt som har med HSV att göra men man får endå tycka att man inte bör slänga ut en andremålvakt direkt han har en dålig fas i sin karriär utan försöka hjälpa honom. Sedan har han inte varit så otroligt dålig som du alltid försöker måla upp honom.
Skulle nog som hålla med svenskaeliten om att problemet ligger mer hos försvaret i Hamburg..

Håller med. Svårt och storspela som målvakt när man har det ruttna försvaret framför sig. Adler tycker jag förvisso inte ska vara med i landslaget, han är bra men han är inte bättre än Ter Stegen som dessutom har en fin framtid framför sig.
Citera
2013-09-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Håller med. Svårt och storspela som målvakt när man har det ruttna försvaret framför sig. Adler tycker jag förvisso inte ska vara med i landslaget, han är bra men han är inte bättre än Ter Stegen som dessutom har en fin framtid framför sig.

Ter Stegen var dock bedrövlig i förlusten mot USA, med självmålet. Leno var inte heller bra i U21-VM. Tycker nog Baumann eller Kevin Trapp borde kallas upp i så fall, tillsammans Weidenfeller.
Citera
2013-09-15, 00:47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Nja..Ter Stegen har skitit på sig rätt rejält i landslaget. Han är såklart bra..men känns inte riktigt mogen. Håller Zieler minst lika högt om vi ska tala framtiden. Plus ett gäng till egentligen. Finns frunktansvärt många tyska målvakter på en rätt likartad hög nivå.

Adler gör vad han kan..helt klart. Det är inga klara tabbar det handlar om.
Citera
2013-09-15, 01:46
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi

Ähh, nu överdriver du en aning. Jag skrev att Adler är bra men att han är under botten just nu. Med detta menar jag att han är en bra målvakt och alla vet att han kan spela bra men just nu går allt åt helt fel håll för både han och hans klubblag. Skulle jag vara Löw så skulle jag inte vela ha med en målvakt utan självförtroende som släpper in 4-5 kassar per vecka oavsett om det är hans fel eller inte.

Och hatar HSV gör jag absolut inte, du vet vad jag har sagt och vad jag står fast vid. Och just nu ser det ut som att jag har rätt
Citera
2013-09-15, 03:41
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Att hålla Weidenfeller borta från en landslagstrupp och egentligen inte andra posten efter Neuer är en skymf. En av många som Löw begår. Löw är ett jävla skaft rätt och slätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in