Resultat: .
0%
röster
2013-06-30, 16:23
Medlem
cyberkalles avatar
Fina inlägg av er gamlingar Brille o Motvall när jag kommer tillbaka från min strålande ledighet och får tag i en dator så skall jag bli bättre på att kommentera.
Citera
2013-06-30, 21:48
Medlem
Quorthons avatar
Det verkar som att Bochum och Schalke kommit överens om Goretzka nu och han föväntas vara helt klar inom några dagar. Ska bli riktigt intressant att se Schalke framöver.
Citera
2013-06-30, 22:33
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Dom skulle aldrig fått återförenas med väst fan vad bekymmer och elände som kom med sammanslagningen.

För alla er älskare av gamla DDR-lag

Hansa börjar hemma mot Kiel, det blir kul. Halle mot Leipzig ser jag inte som ett öst-derby då RB är nåt helt konstgjort och ditplacerat. Erfurt spelar borta mot Stuttgart och Karl Marx Stadt börjar hemma mot Osnabrück. Knappt 3 veckor kvar! Dags att tvätta matchtröjan, diska Hansa-glaset och hoppas!

Från DFB.DE

3. LIGA 1. SPIELTAG
19.07.13,20.30 Hallescher FC - RB Leipzig
20.07.13,14.00 MSV Duisburg - 1. FC Heidenheim
20.07.13,14.00 Stuttgarter Kickers - Erfurt
20.07.13,14.00 Saarbrücken - Wiesbaden
20.07.13,14.00 Hansa Rostock - Holstein Kiel
20.07.13,14.00 Darmstadt 98 - SV Elversberg
20.07.13,14.00 B. Dortmund II - VfB Stuttgart
20.07.13,14.00 Regensburg - Unterhaching
20.07.13,14.00 Münster - W. Burghausen
21.07.13,14.00 Chemnitzer FC - Osnabrück
Citera
2013-06-30, 23:07
Medlem
Lite Off-topic kanske, men Allianz Arena välkomnar Kroatien till EU.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0xXEDsoECxg#at=16

Mario M som har ett finger i spelet kanske ?
Citera
2013-06-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Det verkar som att Bochum och Schalke kommit överens om Goretzka nu och han föväntas vara helt klar inom några dagar. Ska bli riktigt intressant att se Schalke framöver.

Problemet med Schalke är att de är för förutsägbara, det finns inte riktigt någon spetskvalitet. Visst har de stortalangen Draxler, men jag kan inte riktigt se honom bli en världsspelare, möjligen snäppet under.

Lite trist att det har varit så mycket turbulens inom klubben, och ekonomiska problem(tack vare Magath). Men får de ordning på dom bitarna i framtiden kan de nog utmana på allvar. De har exakt lika bra förutsättningar som Dortmund egentligen.
Citera
2013-07-01, 15:01
Medlem
Oranginas avatar
Kevin Stöger utlånad till 1. FC Kaiserlautern i 2 år. Snubben har sjuk potential och det är helt rätt att låna ut han då Labbadia inte ger honom någon speltid.
Citera
2013-07-01, 18:25
Medlem
Hyfsat marknadsvärdeökning, både på en del Dortmund och Bayern spelare efter deras fantastiska säsonger. Häftigast är ändå Dante, som lyckades höja sitt marknadsvärde med 70% på ett år.

http://www.transfermarkt.co.uk/en/1-bundesliga/marktwert-aenderung/wettbewerb_L1.html?from=news_text?from=news_text
Citera
2013-07-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Hyfsat marknadsvärdeökning, både på en del Dortmund och Bayern spelare efter deras fantastiska säsonger. Häftigast är ändå Dante, som lyckades höja sitt marknadsvärde med 70% på ett år.

http://www.transfermarkt.co.uk/en/1-bundesliga/marktwert-aenderung/wettbewerb_L1.html?from=news_text?from=news_text

När man ser på en sådan lista inser man att ett generationsskifte inte kommer ställa till med några större problem för Bayern då de yngre förmågorna redan nu kan ställa sig på planen och mot de allra bästa.
Hoppas dock för ligans skull att Dortmund gör ett väldigt bra transferfönster, även de andra topplagen skulle behöva förstärkning på svaga positioner.
Citera
2013-07-01, 20:54
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Samtidigt ser man vilken dipp Tim Wiese har gjort, 9 miljoner € för några år sedan nu 800 000 €
Citera
2013-07-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Samtidigt ser man vilken dipp Tim Wiese har gjort, 9 miljoner € för några år sedan nu 800 000 €

Ett kap!
Citera
2013-07-02, 10:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Tack för omfattande och trevliga svar (något försenat från mig). Ni är verkligen kunniga och lyckas förmedla detta på ett mycket trevligt vis, så att till och med jag med ytterst begränsade kunskaper inom tysk fotboll hänger med. Intressant med sådana historiska händelser som fortfarande präglar dagens supporterkultur och dess förhållningssätt så starkt som det ändå gör i många fall.

Från och med i höst och ett år fram kommer jag att bo nere i Zürich vilket jag ser mycket fram emot. Jag som gillar den italienska kulturen, och inte minst fotbollen där, har redan nu börjat drömma mig bort i alla resor jag kommer kunna göra dit tack vare det korta geografiska avståndet. Men Zürich ligger som bekant nära Tyskland också, och jag är sugen på att ta en repa upp vid tillfälle dit också. Kan ni rekommendera något särskilt resmål eller fotbollsmatch i södra Tyskland som har adekvata reseförbindelser med Zürich?

Oj vad vacker men svindyr stad det är denna pärla Zürich (23mil från där jag har mina fastigheter)

Men att färdas sträckan Zürich-Augsburg eller München via St.Gallen-Bregenz-Lindau är grymt vacker.

Skall du även se annat än fotboll så rekommenderar jag ett besök hit https://maps.google.se/maps?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF-8&q=neuschwanstein&fb=1&gl=se&hq=neuschwanstein&ci d=0,0,14458391451389508515&ei=85HSUYKPNqWH4gSS9IDY Bw&ved=0CLEBEPwSMAI

Har du flickvän med dig så kommer hon smälta.

Även Augsburg är en fin och vacker stad som inte är allt för stor.
Kommer du till München så finns det hur mycket som helst att se på, ett besök två veckor före första söndagen i Oktober rekommenderas varmt för Oktoberfesten bör man ha upplevt.

Är du bilintresserad så finns ju BMW-Alpinas fabrik i Buchloe och Ruf-Porsche håller till i Pfaffenhausen bägge på vägen från Zürich--->München sedan har ju BMW sitt eget museum i München.
Citera
2013-07-02, 13:14
Medlem
cyberkalles avatar
Pep gillar verkligen unga talanger i dom två senaste träningsmatcherna så valde han att testa 9 stycken som aldrig spelat i A-laget förut.
Patrick Weihrauch (19 år) *
Julian Green (18år Tysk-Amerikan)
Mitchell Weiser (19 år)
Alessandro Schöpf (19år Österrikare)
Daniel Wein (19 år)
Vladimir Rankovic (20år)
Oliver Markoutz (18 Österrikare)
Rico Strieder (20 år)
Benno Schmitz (18 år) *

Dom två som jag satt en * bakom är dom två med potential för att kunna ta steget att spela BL-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in