Citat:
Ursprungligen postat av
cst
Första halvleken mot Hannover avklarad och vad ska man säga? Första minuterna ser bra ut, sen faller FCB tillbaka i Peps tempolösa sidledsfotboll. En dag som denna hade jag gärna haft kvar Gomez, det känns som om Mandzukic bommade flera lägen där Gomez kliniskt hade stänkt dit den.
Det tydligaste problemet är dock fortfarande att man väljer att spela Lahm på det centrala mittfältet, inte för att Lahm är speciellt dålig där utan för att man då även spelar med Rafinha som tyvärr inte håller för det spel som Bayern ska spela. Defensiven ser riktigt darrig ut och yttrarna hamnar för långt ner i banan för att kunna utmana på allvar offensivt. Enda ljuspunkten idag är väl att man faktiskt spelar med två sittande mittfältare även om strategin förra året var mycket bättre. Lahm gör ingen jävla nytta mellan våra mittbackar.
Ska det vara så jävla svårt att använda spelarna på den position där de är bäst?
Kan ju också bero på att alla defensiva mittfältsalternativ är skadade fortfarande vad jag vet?
Kroos funkar väl i den rollen men är alldeles för dålig defensivt för att ta hela det ansvaret själv i Peps vanliga 4-1-4-1 därför Lahm får vikariera där och enligt mig är det bästa alternativet just nu.
Dippsi, såhär många tillfälliga anhängare i denna tråd har nog inte Hamburg haft på länge, go HSV!