Resultat: .
0%
röster
2013-09-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Nu kör vi! Ny BL-omgång!

Fruktansvärt roligt! Synd bara att jag måste stå ut med dålig stream. Någon som bor utomlands och kör med VPN och Eurosport Player?
Citera
2013-09-14, 16:23
Medlem
csts avatar
Första halvleken mot Hannover avklarad och vad ska man säga? Första minuterna ser bra ut, sen faller FCB tillbaka i Peps tempolösa sidledsfotboll. En dag som denna hade jag gärna haft kvar Gomez, det känns som om Mandzukic bommade flera lägen där Gomez kliniskt hade stänkt dit den.

Det tydligaste problemet är dock fortfarande att man väljer att spela Lahm på det centrala mittfältet, inte för att Lahm är speciellt dålig där utan för att man då även spelar med Rafinha som tyvärr inte håller för det spel som Bayern ska spela. Defensiven ser riktigt darrig ut och yttrarna hamnar för långt ner i banan för att kunna utmana på allvar offensivt. Enda ljuspunkten idag är väl att man faktiskt spelar med två sittande mittfältare även om strategin förra året var mycket bättre. Lahm gör ingen jävla nytta mellan våra mittbackar.

Ska det vara så jävla svårt att använda spelarna på den position där de är bäst?
Citera
2013-09-14, 16:31
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Samtidigt är det så att redan i första halvlek visade Schalke-fansen upp en PAOK-banner som de snott och de grekiska fansen reagerade knappt överhuvudtaget. Det finns ingen lag i Tyskland som öppet förbjuder att ett annat lands flagga visas upp, även om det kan tyckas något provocerande.

Det måste också nämnas att flaggan, vad Schalke-fansen säger, tydligen hade hängt där under matcher i flera år, även mot grekiska lag och frågan är då varför polisen valde att först ingripa i minut 70. Den skall alltså ha hängt där hela matchen. Det enda som har sagts ifrån officiellt håll om ingripandet är att det var på grund av flaggan hängde där och inget annat, hela ingreppet blir då mycket förunderligt.

Mot den bakgrunden är det förstås väldigt märkligt agerande. Jag försöker egentligen bara hitta någon slags förklaring till varför polisen gjorde som de gjorde. Dock håller jag med om att förklaringen förstås haltar när man begrundar det du skriver. Vore trist att tro att polisen bara fick för sig att storma för att jävlas.
Citera
2013-09-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Första halvleken mot Hannover avklarad och vad ska man säga? Första minuterna ser bra ut, sen faller FCB tillbaka i Peps tempolösa sidledsfotboll. En dag som denna hade jag gärna haft kvar Gomez, det känns som om Mandzukic bommade flera lägen där Gomez kliniskt hade stänkt dit den.

Det tydligaste problemet är dock fortfarande att man väljer att spela Lahm på det centrala mittfältet, inte för att Lahm är speciellt dålig där utan för att man då även spelar med Rafinha som tyvärr inte håller för det spel som Bayern ska spela. Defensiven ser riktigt darrig ut och yttrarna hamnar för långt ner i banan för att kunna utmana på allvar offensivt. Enda ljuspunkten idag är väl att man faktiskt spelar med två sittande mittfältare även om strategin förra året var mycket bättre. Lahm gör ingen jävla nytta mellan våra mittbackar.

Ska det vara så jävla svårt att använda spelarna på den position där de är bäst?

Kan ju också bero på att alla defensiva mittfältsalternativ är skadade fortfarande vad jag vet?
Kroos funkar väl i den rollen men är alldeles för dålig defensivt för att ta hela det ansvaret själv i Peps vanliga 4-1-4-1 därför Lahm får vikariera där och enligt mig är det bästa alternativet just nu.

Dippsi, såhär många tillfälliga anhängare i denna tråd har nog inte Hamburg haft på länge, go HSV!
Citera
2013-09-14, 17:36
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Dippsi, såhär många tillfälliga anhängare i denna tråd har nog inte Hamburg haft på länge, go HSV!

Heja hur mycket ni vill på Hamburg men var beredda på att bli besvikna. Dortmund vinner med 3-1, Mkhitaryan gör ett och Aubayemang 2.
Citera
2013-09-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Heja hur mycket ni vill på Hamburg men var beredda på att bli besvikna. Dortmund vinner med 3-1, Mkhitaryan gör ett och Aubayemang 2.

Det får vi hoppas på.

Som tur är slipper vi den hängda sonen.
Senast redigerad av fortississimo 2013-09-14 kl. 17:42.
Citera
2013-09-14, 17:50
Medlem
motvalls avatar
Såg nyss K P Boatengs mål, det visade väldigt tydligt varför Schalke hade ett stort behov av en spelare som honom. Innan var deras off mitt alldeles för svagt fysiskt och för lite krigare. Att han, i mina ögon, varit medioker i Milan de senaste åren, betyder inte att han kommer vara det i Gelsenkirchen.
Citera
2013-09-14, 17:53
Medlem
csts avatar
Citat:
Kan ju också bero på att alla defensiva mittfältsalternativ är skadade fortfarande vad jag vet?
Kroos funkar väl i den rollen men är alldeles för dålig defensivt för att ta hela det ansvaret själv i Peps vanliga 4-1-4-1 därför Lahm får vikariera där och enligt mig är det bästa alternativet just nu.

Idag spelade man ju dock snarare 4-2-3-1. Det är lagbygget i sin helhet jag tycker är fel. Man släpper Luiz Gustavo och tar in Götze och Thiago. Balansen mellan offensiva och defensiva spelare i laget är helt rubbad.
Citera
2013-09-14, 17:53
Medlem
fchansas avatar
Kul att Augsburg kunde peta in ett segermål i slutminuterna av matchen mot Freiburg i dag.

17/9 släpps biljetterna till Augsburg-Mainz, då ska jag köpa loss ett par och hoppas på lite tips av cyberkalle (eller er andra) på var man kan käka middag i Augsburg efter matchen (utom Gasthaus zum Weissen Hasen där jag varit ett par gånger förut).

Åter till dagens matcher. Är lite orolig för Bremens framtid......

Tror inte att Dortmund tappar poäng mot HSV i kväll.
Citera
2013-09-14, 17:58
Medlem
dippsis avatar
Citat:

Jag sitter och hoppas på ett lika, mer än det är bara en överraskning för min del! Men samma sak trodde jag förra säsongen
Citera
2013-09-14, 17:59
Medlem
Roman Weidenfeller - Kevin Großkreutz, Neven Subotic, Mats Hummels, Marcel Schmelzer - Sven Bender, Nuri Sahin - Aubameyang, Henrikh Mkhitaryan, Marco Reus - Robert Lewandowski
blir uppställningen.
Citera
2013-09-14, 18:07
Medlem
marc0p0l0s avatar
Mainz på plats fem och Augsburg på plats sex i tabellen. Är visserligen bara tre omgångar spelade och Augsburg har mött motstånd av tveksam kvalitet men det säger en del om hur jämn Bundesliga är i år. Från plats 4-15 kan de flesta konkurrera med varandra, är egentligen bara Braunschweig, Freiburg och Nürnberg som är något sämre (där de två sistnämnda ändå har hyfsad potential för mitten) och Dortmund, Bayern och Leverkusen som är något starkare.

Känns bra att man inte tippar Bundesliga för pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in