Resultat: .
0%
röster
2013-09-15, 07:04
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Ähh, nu överdriver du en aning. Jag skrev att Adler är bra men att han är under botten just nu. Med detta menar jag att han är en bra målvakt och alla vet att han kan spela bra men just nu går allt åt helt fel håll för både han och hans klubblag. Skulle jag vara Löw så skulle jag inte vela ha med en målvakt utan självförtroende som släpper in 4-5 kassar per vecka oavsett om det är hans fel eller inte.

Och hatar HSV gör jag absolut inte, du vet vad jag har sagt och vad jag står fast vid. Och just nu ser det ut som att jag har rätt

Tycker du överdriver när du skriver 4-5 per vecka, då det endast hänt under två matcher att dem har släppt in mer den 5 mål. Ser man till matchen igår såg skotten ut såhär 32:4 och då kan man visst säga att försvaret gör inte sitt jobb. En målvakt kan inte rädda ett helt lag, även fast Adler gjorde detta förra säsongen så kan man inte bygga på det en säsong till utan försvaret måste bli säkert. Nu har Adler spelat två dåliga matcher, hade han varit första målvakt hade jag förstått en diskussion som många hade när Neuer hade ett par sämre matcher och Alder var verkligen utomjordisk.

Skulle vara konstigt om Fink satt kvar efter en förlust på hemmaplan mot Bremen nästa helg, men återstår att se! Blir inte klok på att han _måste_ spela Zoua och Arslan och vägrar ha några andra spelare på deras positioner när spelare som Badelj och Rudnevs får sitta ute (visserligen inte med denna matchen men annars) Hade gärna med sätt att man börja testa på att ha Tah mer i laget.
Citera
2013-09-15, 11:19
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Att hålla Weidenfeller borta från en landslagstrupp och egentligen inte andra posten efter Neuer är en skymf. En av många som Löw begår. Löw är ett jävla skaft rätt och slätt.
Där tycker jag du är väldigt ensidig i ditt synsätt, Tyskland har drösvis med duktiga målvakter. På den posten efter Neuer är konkurrensen mördande, så att inte Weidenfeller kallats in är inget märkligt agerande av Löw. Målvakter som din favorit eller Baumann och Ulreich skulle vara gjutna i nästan alla andra landslagstrupper, men inte i tyskarnas.

Löw går att kritisera för mycket, bl a behandlingen av Hummels, nu, eller Kießling, alltid, samt favoriseringen av Mertesacker och Podolski, men det får inte gå slentrian i en sådan. På mittfälts och målvaktspositionerna är konkurrensen enormt stor och det är oundvikligt att en eller annan publikfavorit lämnas utanför truppen oavsett vem som är tysk förbundskapten. Man kan liksom inte ta ut fem målisar och femton mittfältare i truppen.
Citera
2013-09-15, 13:44
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Att hålla Weidenfeller borta från en landslagstrupp och egentligen inte andra posten efter Neuer är en skymf. En av många som Löw begår. Löw är ett jävla skaft rätt och slätt.
Nja, eftersom att Neuer är given etta är det viktigare att fylla på med spelare som fungerar truppmässigt bakom. Nu säger jag inte att Weidenfeller inte hade fungerat i landslaget men jag ser hellre att man ger en yngre förmåga chansen eller låter någon som är bra för omklädningsrummet sitta på bänken än den som är näst bäst.

Vem som är näst bäst är också det svårt att avgöra, finns många bra tyska målvakter.
Citera
2013-09-15, 17:29
Medlem
Eyots avatar
Under matchen mot Hoffenheim pratade kommentatorn om att Favre eventuellt skulle erbjudas ett "open endvertrag". Är det detsamma som ett livstidskontrakt, eller?
Citera
2013-09-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyot
Under matchen mot Hoffenheim pratade kommentatorn om att Favre eventuellt skulle erbjudas ett "open endvertrag". Är det detsamma som ett livstidskontrakt, eller?

Exakt så är det. På obestämd tid, typ som det är för de flesta av oss som jobbar i näringslivet. Jag antar dock att ett sådant kontrakt inte är likt ett vanligt tränarkontrakt, om man sparkar tränaren utan att ha grund för någon klausul i kontraktet så betalas tränaren tills att kontraktet gått ut. Skulle ju vara omänskligt att han får lön i hela sitt liv efter sitt tränarjobb i Gladbach.
Citera
2013-09-16, 10:38
Medlem
motvalls avatar
Det har visst inte kommenterats att polislarvet är över i Schalke. Klubben och polisen har löst det hela, så de är tillbaka i och kring Veltins inför veckans CL-match mot Steaua Bukarest. Verkar uppenbarligen finnas förnuftiga människor där också och inte bara maktmänniskor som herr inrikesminister Jäger.
Citera
2013-09-16, 12:17
Bannlyst
Hur var Hrgotas insats (spelmässigt) mot Hoffenheim?
Citera
2013-09-16, 15:39
Medlem
Eyots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Exakt så är det. På obestämd tid, typ som det är för de flesta av oss som jobbar i näringslivet. Jag antar dock att ett sådant kontrakt inte är likt ett vanligt tränarkontrakt, om man sparkar tränaren utan att ha grund för någon klausul i kontraktet så betalas tränaren tills att kontraktet gått ut. Skulle ju vara omänskligt att han får lön i hela sitt liv efter sitt tränarjobb i Gladbach.

Okej! Oavsett lite skum situation för både tränare och förening när man nu är van vid tidsbundna kontrakt.

Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Rasist
Hur var Hrgotas insats (spelmässigt) mot Hoffenheim?

Imponerande! Förutom målet var han involverad i ett par farliga sekvenser och kom överlag till sin rätt. Bör dock nämnas att han var inbytt under en period där Gladbach i princip kampade i Hoffenheims straffområde och borde fått in både en och två bollar.
Citera
2013-09-16, 15:52
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Där tycker jag du är väldigt ensidig i ditt synsätt, Tyskland har drösvis med duktiga målvakter. På den posten efter Neuer är konkurrensen mördande, så att inte Weidenfeller kallats in är inget märkligt agerande av Löw. Målvakter som din favorit eller Baumann och Ulreich skulle vara gjutna i nästan alla andra landslagstrupper, men inte i tyskarnas.

Löw går att kritisera för mycket, bl a behandlingen av Hummels, nu, eller Kießling, alltid, samt favoriseringen av Mertesacker och Podolski, men det får inte gå slentrian i en sådan. På mittfälts och målvaktspositionerna är konkurrensen enormt stor och det är oundvikligt att en eller annan publikfavorit lämnas utanför truppen oavsett vem som är tysk förbundskapten. Man kan liksom inte ta ut fem målisar och femton mittfältare i truppen.

Tyskland har alltid haft bra målvakter, tyvärr har t ex Weidenfeller och Wiese haft oturen att vara födda lite för tätt inpå Kahn och Lehmann för att få chansen att bli landslagsmålvakt. Adler var förstemålvakt när han skadade sig och Neuer har inte visat någon svaghet sedan dess, snarare tvärtom.

Kontinuitet i just målvaktspositionen är viktig för landslagets stabilitet och karriären är längre än för en utespelare. Ter Stegen, Zieler, Leno och Ulreich är alla unga och duktiga (och var och en bättre än t ex Joe Hart), men dessvärre också samtida med Neuer, så deras chanser är begränsade till att bli skadevikarier.

Jag tycker inte att Löw har gjort något fel i målvaktsuttagningen, däremot har han varit alldeles för tålmodig med Podolski. När det gäller innerbackar, så är det lite ont om toppkandidater och sedan är Badstuber skadad till mars 2014. Hummels har varit ur slag ett tag, medan Mertesacker fått en nytändning hos Arsenal.
Citera
2013-09-16, 16:29
Medlem
motvalls avatar
Snart är det dags för Champions League, startar ju i morgon med matcher för både Bayern (CSKA hemma) och Leverkusen (Manchester U borta).

Finns en hel del pengar att tjäna för klubbarna i CL. Förutom inträden och olika egna kommersiella inkomster delar UEFA först ut;
€8,6M till varje deltagande lag i gruppspelet, de får dessutom €1M för varje vinst och €0,5M för oavgjort. Kommer man vidare ges ytterligare €3,5M, till kvartsfinallagen €3,9M, till semi €4,9M och till final €6,5M. Segraren får dessutom en premie på €10,5M. Maxbeloppet här blir €37,4M.

Till detta så får man av UEFA ytterligare euro från en ”Marknadspool”. Hur mycket klubbarna erhåller beror på priset för TV-rättigheterna i det egna landet och resultatet där föregående ligasäsong. Att detta också är betydande belopp visas av vad de tyska lagen fick därifrån förra året; Dortmund €21,8M, Bayern €19,1M och Schalke €11,4M, totalt alltså över €52M. I år blir det mindre, eftersom även Leverkusen ska vara med och dela på kakan.
Citera
2013-09-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Snart är det dags för Champions League, startar ju i morgon med matcher för både Bayern (CSKA hemma) och Leverkusen (Manchester U borta).

Finns en hel del pengar att tjäna för klubbarna i CL. Förutom inträden och olika egna kommersiella inkomster delar UEFA först ut;
€8,6M till varje deltagande lag i gruppspelet, de får dessutom €1M för varje vinst och €0,5M för oavgjort. Kommer man vidare ges ytterligare €3,5M, till kvartsfinallagen €3,9M, till semi €4,9M och till final €6,5M. Segraren får dessutom en premie på €10,5M. Maxbeloppet här blir €37,4M.

Till detta så får man av UEFA ytterligare euro från en ”Marknadspool”. Hur mycket klubbarna erhåller beror på priset för TV-rättigheterna i det egna landet och resultatet där föregående ligasäsong. Att detta också är betydande belopp visas av vad de tyska lagen fick därifrån förra året; Dortmund €21,8M, Bayern €19,1M och Schalke €11,4M, totalt alltså över €52M. I år blir det mindre, eftersom även Leverkusen ska vara med och dela på kakan.

Blir ett antal matcher att kolla imorgon, förmodligen 5-6 stk för mig (får plats med många fulstreamar på min skärm). Ska bli intressant att se vad Bayer kan åstadkomma i Manchester.
Undrar om City får smaka lite pilsnerkorv imorgon?
Citera
2013-09-16, 19:43
Medlem
marc0p0l0s avatar
Lovar att ni inte ser många snabbare mål det här som RBL gjorde mot Stuttgart II i helgen:
http://www.youtube.com/watch?v=-6th_v4HP_U

Uppställningen där vid start, såg nästan ut som om RBL-spelarna hade planerat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in