Citat:
Ursprungligen postat av
skotittare
Nu tyder ju visserligen allt på att det inte finns någon som helst korrelation med hur offret är klädd och risken för våldtäkt.
Ingen forskning säger att det finns något sådant samband över huvud taget.
De flesta våldtäkter sker i hemmet och förövare och offer känner varandra.
När det gäller överfallsvåldtäkter så är det oftast slumpen som avgör.
Så med andra ord väger dina ord väldigt tunt.
Sen när handlade tråden om kvinnor som INTE är lättklädda?
Citat:
Ursprungligen postat av
mysmari
Hans ord väger tungt däremot vad gäller att skylla bort sin lust att våldta kvinnor på kvinnorna själva.
Skylla bort och skylla bort.

Jag har väl varit ganska glasklar med att män kan ha brister, och jag har väl inte förnekat det?
Själv är jag man, det vill säga ett fruktansvärt odjur, och får då snällt försöka lägga band på mina bestialiska drifter. Gör jag inte det så gör jag fel, självklart! Detta eftersom vi lever i ett samhälle som är rörande överens om att vi vill hålla saker och ting på en civiliserad nivå (åtminstone ute i allmänheten), trots att vi innerst inne kanske inte är så civiliserade.
Men, det blir inte lätt när man hela tiden "teasas" av kvinnor som klär sig väldigt utmanande, varpå jag förstår hur TS menar med trådrubriken. Och det irriterar mig faktiskt att så många försöker lasta över allt ansvar på män, när de (kvinnorna som klär sig utmanande) själva VET OM att de klär sig sexuellt utmanande och VET OM att extremt många män går igång på lättklädda kvinnor.
Har jag gjort min ståndpunkt tydlig nu?
Om inte så kan jag förtydliga igen: Jag anser inte att våldtäkt är RÄTT eller att det kan rättfärdigas genom att man har naturliga drifter, men jag anser att både kvinnor och män har ett ansvar. Män må ha ett större ansvar, men det ser jag som ganska irrelevant.
EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av
parmenides123
Bla bla bla...
Du begår våldtäkt men har inte ansvar i den stund som kvinnan................(varsågod, fyll i).
Åter igen:
Citat:
Har jag gjort min ståndpunkt tydlig nu?
Om inte så kan jag förtydliga igen: Jag anser inte att våldtäkt är RÄTT eller att det kan rättfärdigas genom att man har naturliga drifter, men jag anser att både kvinnor och män har ett ansvar. Män må ha ett större ansvar, men det ser jag som ganska irrelevant.