Citat:
Ursprungligen postat av
mysmari
Ja det är nästan som man måste ge ROKS-kvinnan rätt. Här är en man som har svårt att hålla sig.
Och då tycker att kvinnor har ett ansvar för att han går ut och inte eventuellt då inte kan hålla sig från att våldta.
Tragiskt män det finns.

Jag har inte sagt att män inte har något ansvar.

Jag tycker bara att ansvaret skulle kunna vara ömsesidigt, att man som kvinna kanske inte borde gå runt som ett kåtluder som utstrålar "TA MIG HÄR OCH NU" och verkligen BER om att bli våldtagen.
När man påpekar det här så brukar kvinnorna dra "hederskortet" och menar att man är någon slags diktator som vill skyla kvinnokropparna. Fattar ni inte att det inte är riktigt SÅ svartvitt vi ser på saken? Vi vill inte skyla er, vi skulle bara vilja att ni, rent vardagligt, kanske inte klär er fullt så utmanande att man som man håller på att explodera av kåthet vart man än vänder blicken.
Om inte hederskortet fungerar så skyller ni på att det är jättevarmt ute, och fungerar inte det så skyller ni på mode, och när inte det fungerar så ligger allt ansvar, och problemets kärna, hos mannen som är ett hemskt djur.
Ni tar INGET ansvar själva, trots att ni mycket väl vet att ni klär er sexuellt utmanande. Därför undrar jag varför ni börjar lipa när någon till slut våldtar er?
Det ni gör är ungefär lika ansvarslöst som att gå in i centrala Bronx med full KKK-utstyrsel, och sedan undra varför folk reagerar. SÅ korkade tror jag inte kvinnor är. Ni är helt enkelt bara blottare som älskar att gå runt halvnakna!

Varför är detta så svårt att erkänna?
Nåja, fortsätt klä er så. Men kom inte och lipa när någon till slut tappar befattningen. There's only so much a man can take..
Edit: Och för att förtydliga/summera: Jag säger som sagt inte att män inte OCKSÅ har ett ansvar, och jag säger inte att våldtäkt är rätt. Men du måste väl ändock inse att ansvaret ÄVEN kan ligga hos kvinnorna?