2013-09-13, 14:51
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det där är ju iofs en smaksak. Testade också båda på testservern och T-34-3 har som sagt samma kanon (122 mm) som 112 men långsammare reloadtid och betydligt vekare pansar. För mig kompenserade inte den bättre rörligheten detta. Fast jag gillar iofs inte att köra tier VIII mediums med 120+ kanoner (har valt bort det på både T-34-2 och T-44). Det var nog det som fällde avgörande för mig. Men hade T-34-3 kommit med någon bra pipa runt 100 mm (och minst 7-8 skott/min) hade jag nog valt den istället.

Jo det är absolut vekare pansar, MEN tyckte ändå att den dingade bättre än 112an.
Körde väl typ 15-20 matcher med 112 och sedan testade jag T-34an... Fast det kan
ju bero på att jag egentligen är en usel mediumspelare och därför försiktigare med den
(vilket ju egentligen gör mig till en bättre spelare.. hmm märkligt) körde nog en 35-40
matcher med den och trots reload så kändes den jävligt bra.

Båda vagnarna är ju helt klart jävligt kompetenta hull down. bra turrets.

Som sagt så är det ju en smaksak. Ville bara lägga in en blänkare att man inte
ska glömma bort den när man tittar på premiumtanks.

Edit: om du gillar snabba saker med Rof så tycker jag du ska kolla på broiler-stug:en
E25. Där kan man snacka om att köra runt å ha kul. Den och FV304 arty är just nu
helt sjuka vagnar.
Senast redigerad av BoyGoneBad 2013-09-13 kl. 14:53.
Citera
2013-09-13, 14:56
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Det där är ju iofs en smaksak. Testade också båda på testservern och T-34-3 har som sagt samma kanon (122 mm) som 112 men långsammare reloadtid och betydligt vekare pansar. För mig kompenserade inte den bättre rörligheten detta. Fast jag gillar iofs inte att köra tier VIII mediums med 120+ kanoner (har valt bort det på både T-34-2 och T-44). Det var nog det som fällde avgörande för mig. Men hade T-34-3 kommit med någon bra pipa runt 100 mm (och minst 7-8 skott/min) hade jag nog valt den istället.

Du menar en Type59 ?
T-34-3 ska för övrigt ha samma rörlighet som en Type, dvs sådär för en medium. Depression ska tydligen vara hemsk (3 grader jmf med 7 på Type59), så Type59 hulldown kommer inte att fungera. Funderade på att skaffa den eftersom jag har spelat min Type till döds (1000 matcher) och den är inte så kul längre, men T-34-3 verkar vara en sämre version. Lägre front armour än en Type också.

Fast å andra sidan är jag rätt trött på hela creditgrinden. Jag har en Type59/T34/SU-122-44/Lefh105B2/Churchill3 att grinda cash med, men det har blivit rätt tråkigt även med dessa bra tanksen. I nuläget har jag 7 nonpremium Tier8 i garaget, där jag behöver köpa equipment för 2-3 miljoner till. Sen har jag en Tier7 tank (AT7) som ska inhandlas för 1.7 miljoner, och lagom tills dess har jag väl nått IS-8, Centurion, SU-152 genom dagliga dubbeln.

Senaste veckan har jag skitit i att ens försöka grinda credits och bara kört mina dubblar på tier7-9 tanks, där jag ändå går med 20-30k i vinst med premium.
Senast redigerad av Cardiac 2013-09-13 kl. 14:59.
Citera
2013-09-13, 15:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Fast å andra sidan är jag rätt trött på hela creditgrinden. Jag har en Type59/T34/SU-122-44/Lefh105B2/Churchill3 att grinda cash med, men det har blivit rätt tråkigt även med dessa bra tanksen. I nuläget har jag 7 nonpremium Tier8 i garaget, där jag behöver köpa equipment för 2-3 miljoner till. Sen har jag en Tier7 tank (AT7) som ska inhandlas för 1.7 miljoner, och lagom tills dess har jag väl nått IS-8, Centurion, SU-152 genom dagliga dubbeln.

Jag har hamnat rätt likt dig, orkar fan inte grinda så kör min Ferdi och SU152 och tänkte nog gå upp till 9 på någon av dessa innan jag går på IS-8 eftersom den leder till IS-7 som jag bara fått höra dåliga saker om och det känns som en hel del att punga ut dom pengarna för en vagn som inte är riktigt så bra som man vill.
Citera
2013-09-13, 15:35
Medlem
Citat:

Ha ha! Världsklass! Vad är det för mod?
radial menu... http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/184767-radial-menu-88-v257-ut-announcer-pack/ OMG!!! official site for cheating!!! :P står ganska bra där vad den gör och finns en dl-länk nånstans oxå

sen finns det en editor, men jag edierar med notepad++ ...har lagt till dessa eller anpassat:

<Command>
<Title>Say Goodbye!</Title>
<Icon>Turnback</Icon>
<Text>Sending %(name)s back to garage....</Text>
<ChatMode>All</ChatMode>
<Hotkey>KEY_T</Hotkey>
</Command>

trycker jag på "T" och har fienden markerad kommer texten upp " Sending Ace Ventura[MS-1] back to garage.." i allmänn chatten.

<Command>
<Title>Clan spam</Title>
<Icon>Support</Icon>
<Text>%(randpart)s</Text>
<ChatMode>All</ChatMode>
<Variants>
<Variant>Klingon and Orcish is the new black... everyone talks it.. even Hodor!</Variant>
<Variant>Hey! I got an idea, why dont we all speak gibberish so noone understands anything!</Variant>
<Variant>..translation lost... activitation of mindreading mode..... failed!</Variant>
</Variants>
</Command>

denna måste jag trycka på Z för och välja "clan spam" så tar den en variant slumpmässigt, jag skulle kunna assigna den en hotkey oxå men har inte gjort det.

<Command>
<Title>spotted!</Title>
<Icon>Helpme</Icon>
<Text>I'm spotted in %(ownPos)s!</Text>
<ChatMode>Team</ChatMode>
<Ping>%(ownPos)s</Ping>
<Hotkey>KEY_E</Hotkey>
</Command>

denna då jag spottad, tryck på E och det blippar på kartan.

sedan reload grejjen då jag laddar om.. bara de här jag använder.. men lite roligt. och fusk enligt vissa då tillochmed jag kan editera och göra egna och det tillför lite för laget och spelet. tycker detta borde implementeras i spelet .
Senast redigerad av plastdunkk 2013-09-13 kl. 15:43.
Citera
2013-09-13, 20:56
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Denna funkar prima!

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/56831-088-j1mb0s-crosshair-mod/

nån som hittat nån skin mod?
Citera
2013-09-14, 01:24
Medlem
ESS-Lunds avatar
Hmm testade nya J1mbo och fick det inte att fungera, kanske missat någon mapp som skall döpas om eller nåt? Kunde ni andra bara lägga över http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/56831-088-j1mb0s-crosshair-mod/ katalogen direkt utan att byta namn nånstans?

I övrigt måste jag säga att jag aldrig spelat bättre än nu utan någon mod alls:
http://www.noobmeter.com/player/eu/caelestis42/507958660/

Skiter kanske i att installera något. Avsaknaden av camera zoom har gjort att jag tittar på minimappen oftare än tidigare vilket aldrig är fel. Dock är det störigt att inte kunna zooma ut lite och se vart folk riktar kanonen när man vill köra peek-a-boom.
Citera
2013-09-14, 01:26
Medlem
skins är väl inga problem? hela curse.com är väl fullt av det?
Citera
2013-09-14, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Hmm testade nya J1mbo och fick det inte att fungera, kanske missat någon mapp som skall döpas om eller nåt? Kunde ni andra bara lägga över http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/56831-088-j1mb0s-crosshair-mod/ katalogen direkt utan att byta namn nånstans?

I övrigt måste jag säga att jag aldrig spelat bättre än nu utan någon mod alls:
http://www.noobmeter.com/player/eu/caelestis42/507958660/

Skiter kanske i att installera något. Avsaknaden av camera zoom har gjort att jag tittar på minimappen oftare än tidigare vilket aldrig är fel. Dock är det störigt att inte kunna zooma ut lite och se vart folk riktar kanonen när man vill köra peek-a-boom.

mods ska för det mesta ligga under gui/scaleform istället föör som innan gui/flash. nån ska ligga kvar där.,, men tanka ner nya så brukar det hamna rätt.
Citera
2013-09-14, 10:45
Medlem
Ace Venturas avatar
x2 för alla strider den här helgen! (Inte bara dagens första)
http://worldoftanks.eu/en/news/44/battle-flers-courcelette/

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
radial menu... http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/184767-radial-menu-88-v257-ut-announcer-pack/ OMG!!! official site for cheating!!! :P står ganska bra där vad den gör och finns en dl-länk nånstans oxå
Ok tack, skall kolla in cheaten så får vi se.
Citera
2013-09-14, 11:51
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
x2 för alla strider den här helgen! (Inte bara dagens första)
http://worldoftanks.eu/en/news/44/battle-flers-courcelette/

Sorry, var lite snabb. Det är x2 x2. Dvs två gånger om dagen får du x2. Inte för alla fighter.

MEN - även + 1,5 ggr credits om du är den som gör mest damage! Inte så dumt faktiskt.
(Själv satte man ribban högt och cashade in med Tiger II direkt)
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-14 kl. 12:12.
Citera
2013-09-14, 12:21
Medlem
Citat:
Sorry, var lite snabb. Det är x2 x2. Dvs två gånger om dagen får du x2. Inte för alla fighter.

MEN - även + 1,5 ggr credits om du är den som gör mest damage! Inte så dumt faktiskt.
(Själv satte man ribban högt och cashade in med Tiger II direkt)

Special Mission : Wrecking Steel Sessions
In addition to the standard missions listed above, there will be one additional mission during this special. It will be much more challenging and will offer great rewards for its completion:
Objective

Score a total of 60 frags (destroyed enemy vehicles) while driving the following tanks:

20 frags on Type T-34
20 frags on Churchill I
20 frags on Stug III
Reward

7 days of Premium Account
10x Automatic Fire Extinguisher
10x Large Repair Kit
10x Large Med Kit
1,000,000 Credits
Conditions

Random Battles only
Once per account

den där såg mest intressant ut... bang for the buck

synd jag inte har nån av tanksen bara...
Citera
2013-09-14, 13:11
Medlem
Är det fler som haft problem med update? Min slutade precis innan den vart klar. Men det gick ändå att spela. Och nu står det failed to connect to update server när jag startar spelet, kan dock fortfarande spela. Fast det är lite byggar i vissa menyer osv... Och min panther heter Tiger II i garaget och lite sånt. Frågade in game och ingen verkade ha samma problem så jag tror det har med min update att göra.
Sen ser alla missions och menyer skumma ut, man ser sökvägen i namnet.. typ "Missions/skit_jattedrygt_fult_och_daligt. Men som sagt, går ju att spela men måste jag installera om hela spelet för att lösa detta?

EDIT: Sen va alla mina ryssvagnar återställda. Dock hade jag kvar allt jag köpt, men när jag monterade dessa var jag tvungen att pröjsa för ammon. Och på mina tyska vagnar så var även cammonet, tools och sånt skit avmonterad. Fanns dock kvar så det va inget större problem mer än att det var drygt.. Fler som upplevt något liknande? Dvs alla dessa var stock när jag kom in i garaget första gången.
Senast redigerad av KaptenKolv 2013-09-14 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in