2012-05-14, 17:00
Medlem
Jag håller helt klart med föregående talare, så dålig är den inte. Det är endast när spelantalet på servern närmar sig 50 tusen och uppåt (vilket verkar ha blivit standard åtminstone sedan 7.3) som mm blir sämre, vilket jag finner konstigt därför att underlaget för en jämnare mm borde bli bättre? Och på sena nätter.
Citera
2012-05-14, 17:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Tier9 TDs är knappast något problem i spelet, de om något är beroende av ett bra lag för att ha en effekt. Ensamma dör de snabbt.
Och det är förbannat få som fattar vad teamwork är :/ isu152 har inte mer än 90mm frontpansar så till och med en panzerjäger I kan penetrera...
Citera
2012-05-14, 19:32
Medlem
Problemet är inte att t ex en ISU-152 gör mos av halva motståndarlaget på egen hand (för det gör han inte, inte den genomsnittliga idioten som kör sådana gör det inte i varje fall), problemet är att han med sin extremt noobvänliga kanon kan med noll skicklighet ta ut en motsvarande tier 8 heavy front mot front.
Jag tycker att om TDs ska ha så bra kanoner (speciellt ryssarna) ska inte en stor hp pool medfölja ett även mycket bra kamoflagevärde (jagdtiger undantagen). Jag tycker att det förhållande mellan heavies hp och tds som rådde till och med tier 7, det borde gälla även tier 8 och 9 också.

Ärligt talat, den som inte tycker TDs är alldeles för noobvänliga, en idiot som går front mot front med en heavy ska inte belönas därför att hans kanon har en genomsnittlig penetration på 286mm och annars hade han inte ens dragit sin egen vikt därför att han är så kass, han borde istället bestraffas därför att hans hp är betydligt lägre än den tyngre vagnens(jag tänker max 2/3 av en heavies hp). Om sänkning av hp inte kommer på tal tycker jag en nerf av tier 9 TDs kanoner bör göras (tyskarnas 128mm är inte lika noobvänlig som vissa andra kanoner). ISU och object kan få behålla sin 750 average dmg i utbyte mot sämre penetration.
Citera
2012-05-14, 19:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzerkurt
...
Idiotresonemang att sänka hur mycket hp td har, den är redan djävligt låg och något pansar att tala om har inte isu152 sen krävs det skicklighet att lyckas med en td så ditt noobsnack låter bara idiotiskt från början till slut...
Det enda isu152 har att leva på ÄR en bra kanon, inte direkt så att spelet på något sätt favoriserar isu152, tvärtom är en djävla massa orealistiska hinder och dåliga kartor.

Att göra tier9 td's kanoner sämre är också idioti, hela poängen med en td ÄR att den ska ha en bra kanon, spring å läs lite historia med dig..
Senast redigerad av Arne.Anka 2012-05-14 kl. 19:43.
Citera
2012-05-14, 19:56
Medlem
Nåja, jag hade främst tier 9 TDs i åtanke när jag nämnde sänkning av hp. Och angående noobsnack, om du vill mena att arty och TDs främjar annat än orörlig krigföring och inte generellt innebär sämre gameplay, så har jag inte mer att säga annat än du inte redan sagt om dig själv.
Citera
2012-05-14, 20:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Nåja, jag hade främst tier 9 TDs i åtanke när jag nämnde sänkning av hp.
Och det är idiotresonemang...hp ligger redan på hälften av vad tunga pansarvagnar har tier7 lätta vagnar har ju lika mycket hp som tier9 td.
Citat:
om du vill mena att arty och TDs främjar annat än orörlig krigföring och inte generellt innebär sämre gameplay, så har jag inte mer att säga annat än du inte redan sagt om dig själv.
Idiotresonemang...det är fega spelare och obefintlig taktik som formar matcherna, inte spg och td's
Citera
2012-05-14, 20:22
Medlem
Det är inget idiotresonemang när det gäller randoms. Pratar vi CW skulle det förstås vara fallet. Vad får du ut av att sitta och hitta på saker. Tier 7 lights (vilket är AMX 13 90) skulle ha lika mycket hp (1000) som object 704 (1600) är inte sant. Tycker du inte TDs är alldeles för noobvänliga är du dum i huvudet. Så enkelt är det. Fråga vilken som helst mer seriös spelare om saken. Du tycker förstås inte att artilleri är OP heller (spec. tier 7-8)?
Citera
2012-05-14, 20:25
Medlem
Och utöver det har exempelvis E-75 1920 hp jämfört med objectet. Min poäng gällande hp nerf gällde främst att man i tier 9 frångått den tidigare balansen att TDs har 2/3 av en motsvarande heavy i hp.
Citera
2012-05-14, 20:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Tycker du inte TDs är alldeles för noobvänliga är du dum i huvudet.
Du är med andra ord totalt blåst...td är inte noobvänligt(vilket djävla fjortisord) och det spelar ingen roll hur mycket du än påstår det, det krävs skicklighet, ett bra lag och rätt karta för att lyckas med td och inget du säger kan förändra det...

Och varför har du sån djävla hybris över de egentligen? tål du inte att få spö av td's?
Senast redigerad av Arne.Anka 2012-05-14 kl. 20:30.
Citera
2012-05-14, 20:42
Medlem
Byxors avatar
Ärligt, hur jävla lång unlucky streak får man ha? Jag har inte vunnit en match på hur länge som helst, och de jag har vunnit har jag dött på av nån ammorack eller ett randomskott som trackar mig och sen arty direkt. Känns som om varenda match så ska alla ha ihjäl mig först, jag fattar inte. Allt började efter 7.3. Innan dess var det hur kul som helst och jag hade bra och dåliga matcher, men nu är det fan heelt sjukt vad otur jag har. Någon annan som får helt galen rage på det här spelet ibland?

Nästan så man undrar om det är att jag inte köpt guld på länge så jag blir straffad för det. Vet att det inte är så men vafan man undrar ju.

Vad är eran längsta bad luck streak? Alltså då INGENTING har fungerat överhuvudtaget? Ingen match, vunnen eller förlorad med över 500xp?

/Ragequit
Citera
2012-05-14, 20:50
Medlem
Forzos avatar
Jag får faktiskt lov att hålla mer Arne här. TDs och arty är bland det svårare man kan spela just eftersom det beror så mycket på laget hur länge man överlever. Med en heavy eller medium kan man ändå ha en hyfsad match med ett idiotlag, något som är helt omöjligt med både arty och TDs.Visst det gör ont att bli träffad av båda två men det är ju liksom det som är meningen.

Att bara jämföra hp är inget bra sätt att jämföra överlevnadmöjligheten hos tanks. Man måste ju även räkna in tjocklek och lutning på armor. Object 704 har 120mm i fronten medan E100 har 200mm och T110E5 har drygt 250mm. Kort sagt, en TD som hamnar head-on med en heavy är i 9 fall av 10 helt körd.
Citera
2012-05-14, 20:52
Medlem
Är det jag som är totalt blåst? Är det jag som kommer och ska spela kunnig och presenterar felaktig fakta? Jag ville inte mena att vilken som helst idiot kan spela bra för laget i en hög tier TD. Min poäng (vilken jag inte utvecklade särskilt, väl vilket jag gör nu) är att i en given situation kan vilken som helst idiot (en sådan som du?), göra mycket skada med väldigt liten skill.

Inte ens om jag vinklar armorn si och så mycket, vilket gör sidplåten enkel att penetrera, men idioten skjuter ändå igenom min frontplåt (ja, han är ju dum i huvudet när han skjuter i fronten när sidan är så exponerad, eller så kanske han är någorlunda intelligent och faktiskt vet att det inte spelar roll med BL-10). Det må vara att med 7.3 kom ett gäng kanoner med cirka 270mm i snitt penetration till heavy tanks, vilket jag tycker är skitkasst därför att skicklighet betyder allt mindre, och för att knyta tillbaks till TD. En genomsnittlig penetration på 286mm är sinnessjukt, och i tier 8 dessutom!
Senast redigerad av panzerkurt 2012-05-14 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in