2013-09-13, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Naaw vad sött, men vart är aimbot requesten?

I mina ögon är du en fuskare redan här.

vad är det där för jävla påhopp? Är du en sådan som är för snål för att ladda premium och sen vrålar i chatten "nice gold-n00b [instert tankname]"

lite mer topic då.

Missions:

top of the tree (t ex)
köra t-44,t54 och t64a.
award credit coefficient 1.3

När får man reward? är det antal matcher eller måste man köra alla tre?

samma sak med den man ska ha top tre position på exp "mission for september 2"
har 28 sånna positioner, när får man reward crew experience coefficient 1.2

nån som letat upp denna infon?
Citera
2013-09-13, 12:20
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag köpte den direkt faktiskt eftersom jag ville sälja SPn och skaffa mig en annan premium istället. Körde den på testservern några gånger och den är rätt lik 110/IS-3 att spela med. Har bara kört några få matcher "live" ännu men får väl in 35-40k netto i medel-ok matcher.

112 är inte så snabb men har en bra brawlingprofil och en klart ok kanon. T.ex. reloadtiden på 4,55 får väl anses som hygglig. Du måste dock ha minst en 100% crew och alla goddies i den för att den skall nå upp till trivsamt spelbar (ffa rammer och GLD). Premium ammo är lite dyr tycker jag nog men det är iofs sällan som man får känslan att den behövs användas. Vanlig AP biter på det mesta (eftersom du aldrig möter tier X).

Har däremot inte testat IS-6 så just den jämförande frågan får någon annan svara på.

Har f.ö. kört SPn några gånger nu och med lite extra gasoline så pruttar den på rätt bra. Den är inte heller så mycket vekare i hullet som jag trodde. Var så otroligt inställd på att sälja den men nu börjar jag tveka faktiskt....

Har den (112) preferentiell MM dvs max tier9?
Den ska vara bättre än IS-6 i allt som räknas, även om den inte längre har 300 pen HEAT-shells.
Citera
2013-09-13, 12:40
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
vad är det där för jävla påhopp? Är du en sådan som är för snål för att ladda premium och sen vrålar i chatten "nice gold-n00b [instert tankname]"

lite mer topic då.

Haha, vad har det här med premium och guldammo att göra? Cheaters är always cheaters

I mina ögon ska man spela på lika villkor. Det blir det inte med xvm stats samt hitskins.

Patetiskt.
Citera
2013-09-13, 12:44
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Varit iväg på konferens ett par dagar, men 8.8 har alltså kommit nu?
Kan någon snabbt sammanfatta vad jag kommer behöva göra för något för att få mitt UI att spela?

Jag vill ha Jimbo, gärna en hitmod, och om möjligt den där modden så tanksen ser ut att komma direkt från prideparaden (hitmod)?
1. J1Mbo går att ladda ner från curse.com som ska funka i 8.8.
2. XVM har kommit med en ny patch 5.0 som gör att man inte behöver dokan eller xvm-stat att köra med xvm utan man behöver bara ladda ner, copy/paste till rätt mapp och sen är det bara att stjuta och köra.
3. Till det så kan du ladda in andras konfigurationer t.ex. Aslain, Locastan eller andra som man kan hitta på curse.com.
4. hit-box mods har jag inte testat än
Citera
2013-09-13, 12:45
Medlem
ditt lilla troll
Citera
2013-09-13, 12:45
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Den ska vara bättre än IS-6 i allt som räknas, även om den inte längre har 300 pen HEAT-shells.

Japp: http://wiki.worldoftanks.com/112
(Jag har inte sett någon X i mina matcher iaf. Knappt någon IX heller för den delen).

Edit: Jämförde på skoj med siffrorna för IS-6 och 112 är som du säger bättre på i princip allt. Det som roar mest är att IS-6 har 120 hästar mer OCH mindre pansar än 112 men går ändå betydligt långsammare. Hur går det ihop?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-13 kl. 13:38.
Citera
2013-09-13, 12:50
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Haha, vad har det här med premium och guldammo att göra? Cheaters är always cheaters

I mina ögon ska man spela på lika villkor. Det blir det inte med xvm stats samt hitskins.

Patetiskt.
Det finns inget som hindrar att folk laddar ner de mods de vill ha. Om de inte vill ha xvm eller hitskins så är det helt okej så får dom skylla sig själva lite att de inte vill ta del av informationen som finns tillgänglig för alla.
Citera
2013-09-13, 13:11
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Är du en sådan som är för snål för att ladda premium och sen vrålar i chatten "nice gold-n00b [instert tankname]"?

Japp, sån är jag

fast mest för att retas lite med dom som faktiskt kör guld och som blir
jätteförnärmade när man ylar det

Men bortsett från mitt retande så kör jag ju premiumammo själv ibland.
Så det är oftast med en smiley efteråt... precis som när man skriver
"fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu arty " efter att dom oneshottat min IS-3

Dock ska det väl tilläggas att det ju fuckar upp MM rätt ordentligt när en
tier6 tank pennar en 9a i fronten utan problem. Eller när en AC 46 TD
pennade min AT-15 i fronten när han kom rullandes i full fart mot mig.
Citera
2013-09-13, 13:21
Medlem
det var nån rackare igår som hade radial menu installerat... fick ett mess i chatten "here is one incomming for you Plastdunk"

OBJ 261 hits Plastdunk IS-7 1257 damage.

eller vad det nu står då man dör oavsett guld eller inte.. sånna små grejjer uppskattar jag fast det är en addon och olika villkor
Senast redigerad av plastdunkk 2013-09-13 kl. 13:35.
Citera
2013-09-13, 13:26
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac

Körde både 112 och den nya T-34-3 på testservern och jag måste säga att
t-34-3 är att föredra. Då är jag ändå en Heavy och TD-spelare.
Känns som om den där mediumen kommer att bli en plåga framöver
nästan liknande Type59. Helt ok damage med samma kanon som 112
men med en MYCKET mera rörlig tank och så bouncar den bra också.

Kändes helt klart som ett bättre köp som en premiumvagn än 112.
Citera
2013-09-13, 13:46
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Körde både 112 och den nya T-34-3 på testservern och jag måste säga att
t-34-3 är att föredra. Då är jag ändå en Heavy och TD-spelare.
Känns som om den där mediumen kommer att bli en plåga framöver
nästan liknande Type59. Helt ok damage med samma kanon som 112
men med en MYCKET mera rörlig tank och så bouncar den bra också.

Kändes helt klart som ett bättre köp som en premiumvagn än 112.
Det där är ju iofs en smaksak. Testade också båda på testservern och T-34-3 har som sagt samma kanon (122 mm) som 112 men långsammare reloadtid och betydligt vekare pansar. För mig kompenserade inte den bättre rörligheten detta. Fast jag gillar iofs inte att köra tier VIII mediums med 120+ kanoner (har valt bort det på både T-34-2 och T-44). Det var nog det som fällde avgörande för mig. Men hade T-34-3 kommit med någon bra pipa runt 100 mm (och minst 7-8 skott/min) hade jag nog valt den istället.

Citat:
det var nån rackare igår som hade radial menu installerat... fick ett mess i chatten "here is one incomming for you Plastdunk"

OBJ 261 hits Plastdunk IS-7 1257 damage.
Ha ha! Världsklass! Vad är det för mod?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-13 kl. 14:04.
Citera
2013-09-13, 14:39
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Naaw vad sött, men vart är aimbot requesten?

I mina ögon är du en fuskare redan här.

Att köra hitmods är bra ur ren träningssynpunkt så man lär sig var man ska träffa på tanken man möter, annars ger den fan ingenting. Och eftersom alla kan använda det så är det verkligen ingen fara heller. Var fusk kommer in i det vet jag inte..

Sålänge det inte är en bannad mod så ser jag inte problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in