2013-09-13, 02:44
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenk4st
Är det så exakt? Vart kan jag läsa mer om det?
Nej, jag har tyvärr inga länkar. Ni får gärna motbevisa mig.
Citera
2013-09-13, 03:25
Medlem
stenk4sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Nej, jag har tyvärr inga länkar. Ni får gärna motbevisa mig.

Poängen var knappast eventuell källa utan att man utesluter en mängd misstänka genom att säga att det var en arier.
Citera
2013-09-13, 03:45
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenk4st
Poängen var knappast eventuell källa utan att man utesluter en mängd misstänka genom att säga att det var en arier.
Du får nog läsa om DNA-teknik i största i allmänhet då. Vad det gäller Linköping så nämns det lite här och var att de har kommit fram till att det är en nordeuropé via DNA:et.
Citera
2013-09-13, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ufomammut
Nej, jag är inte inne på nånting. Men många i tråden repterar att om GM var en galning, ett psykfall som skulle återfall i våldsbrott så skulle han åkt dit. Jag ville bara visa att så inte är fallet, även om det nu är så att han fortfarande är en galen bråkstake. Jag har ingen aning. Men om jag får gissa på vem mördaren är så gissar jag på en nyligen immigrerad, krigsskadad ungdom från balkan som idag helt håller sig borta från all form av kriminalitet. En person jag kände för ett par år sen bröt ihop för mig på fyllan och sa att han hittat jesus och idag ångrar en massa dåliga saker han gjort förr och därför håller sig långt från all sags kriminalitet, trots att han kunde fixa vapen, knark och smuggelcigaretter. Det måste han ju göra av någon speciell anledning, tänkte jag, och kom direkt att tänka på dubbelmordet, säkert samma år han kom till Sverige. Men jag vill inte tipsa och lämna namn. Den personen åkte dit för misshandel för 5-6 år sen och var väldigt orolig för sitt medborgarskap. Om han topsades vet jag inte.

Skulle kännas riktigt fittigt och elakt att peka ut alla man kan tänka sig vara dubbelmördaren. Jag behöver mer att gå på än så för att kontakta polisen. Läser polisen det här så kan dom säkert kolla upp det. Misshandeln skedde mot en yngre tjej sommaren 2008, skulle jag tro. Förnamnet börjat på T.
Intressant det du skriver, jag är själv lite inne på den linjen, eller att GM var på besök i Linköping eller en ensamvarg. Mössan och kniven + diverse andra saker borde någon uppmärksammat om det var någon vanlig buse som bodde i Linköping.
Den här kniven såldes på Balkan http://www.kupindo.com/Nozevi-i-seciva/13755453_Leptir-noz jag har försökt att nå personen men inte fått någon respons, den är ett nummer mindre än mordvapnet men påminner mycke i utseende och design.
Den kan mycke väl vara tillverkad i typ Jugoslavien, Kroatien eller något liknande land i Balkan för armén.

Nationalitet har nog polisen bestämt på håret dom hittade på mössan, cendréfärgat, men det finns väl cendréfärgade personer på Balkan?
Hur var det i Linköping med flyktingförläggningar vid tiden, fanns det någon och var låg dom?

Alla teorier måste som sagt nötas!
Citera
2013-09-13, 08:15
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Du menar att man kan avgöra med ett blodtest om personen är german eller slaviskt?
Citat:
Japp, det går att se huruvida det är en jugge eller skandinav. Går även att se kön.
Det är en GM med Nordiskt DNA, var den här figuren växte upp eller bor idag vet man inget om och DNA't hittas runt hela Östersjön men i betydligt högre grad i Sverige, Norge, Finland och Danmark som jag förstår. DNA't finns i Baltstaterna, Ryssland, Tyskland och troligen ett par andra länder men är inte lika vanligt förekommande där.

DNA spåret är något som inte verkar hjälpa i dagsläget. Det finns en övertro på diverse tekniska spår men i verkligheten hjälper det inte mycket om man inte har någon att testa mot. Som vissa skriver är det lite underligt att GM inte hittats vilket gör att jag tror på östspåret, en Svensk som växt upp i Finland eller i någon Baltstat och åkt hem efter mordet eller nära på. Krossade drömmar som en misslyckad student som kanske inte ens antagits på LiTH eller någon som sökt sig till storstan för att skaffa jobb är något jag tror på, om detta stämmer är GM idag död eller kraftigt medicinerad och håller sig därför lugn. Möjligen skyddas GM av sin familj som ser till att han inte hamnar i problem eller kanske har han skickats till Asien för att komma bort? GM kan ha biktat sig för familj och vänner som skyddar han vilket gör det betydligt lättare för GM att gömma sig än om han är en vilsen enstöring.

Jag tror man kan hitta GM om man funderar på vad GM gjorde veckan/månaden före och efter morden, det är enda sättet att hitta någon form av geografisk plats att söka runt då Linköping har 2000 DNA toppsningar som inte gett träff. GM har antagligen undvikit att testats eller har aldrig bott eller varit skriven i stan. De underliga sökradierna har lämnat intressanta områden otestade många år och GM kan mycket väl ha bott i något av de områdena och glömts av grannar om han inte var social och bara var där några månader, underliga vakentider (som en datanörd) gör att han märks ännu mindre.
Citera
2013-09-13, 16:42
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Men dom har ju mördarens blod du vet, därav kan man säga att han inte är från balkan. Vi snackar arier här.

Tror jag vad jag vill om. Menar du att nordeuropéer ENDAST förökar sig inom norden? Min polare är född i mexiko av en mexikansk mamma med svensk pappa och mexikansk mamma, hans pappa är svensk och vem vet var hans föräldrar kom ifrån? Hur skulle hans DNA se ut? Jag är arier, men någonstans i släktträdet så är det klart som fan att det finns någon spanjor eller zigenare eller vad fan som helst, varför är jag annars mörkhårig(var blond som barn).

"Ja nu ska vi ta och titta lite på ditt DNA. Ja här ser vi att du har en släng kroat i dig, en släng gambian, lite filippin och kambodjan, och så långt långt tillbaka så har du lite mongoliskt DNA."

Du menar alltså att vår GM har 100% nordiskt DNA som från så långt tillbaka homo sapiens har funnits. Släng dig i väggen.
Citera
2013-09-13, 16:46
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Intressant det du skriver, jag är själv lite inne på den linjen, eller att GM var på besök i Linköping eller en ensamvarg. Mössan och kniven + diverse andra saker borde någon uppmärksammat om det var någon vanlig buse som bodde i Linköping.
Den här kniven såldes på Balkan http://www.kupindo.com/Nozevi-i-seciva/13755453_Leptir-noz jag har försökt att nå personen men inte fått någon respons, den är ett nummer mindre än mordvapnet men påminner mycke i utseende och design.
Den kan mycke väl vara tillverkad i typ Jugoslavien, Kroatien eller något liknande land i Balkan för armén.

Nationalitet har nog polisen bestämt på håret dom hittade på mössan, cendréfärgat, men det finns väl cendréfärgade personer på Balkan?
Hur var det i Linköping med flyktingförläggningar vid tiden, fanns det någon och var låg dom?

Alla teorier måste som sagt nötas!

Sätter en femtiolapp på att GM är från balkan. När jag var barn hängde jag runt med alla min vänner som var från Bosnien. En kompis kusin var hemma över sommaren och kom tillbaka till Sverige på hösten och skröt för mig och sin kusin om hur han knivhuggit något med en sax så att det vart ett stort köttsår. Killen var kanske 11 år.

Edit: Men nej, Vi måste lyssna på Pulver-Henke. Dom har DNA! GM måste vara blond och blåögd och ha ett nordiskt stamträd tillbaka till Pangea!
Citera
2013-09-13, 17:23
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Nej, jag är inte inne på nånting. Men många i tråden repterar att om GM var en galning, ett psykfall som skulle återfall i våldsbrott så skulle han åkt dit. .

Jag invänder också mot detta att om GM vore en galning så hade det märkts efteråt. Psykavdelningarna i Östergötland rutintopsar liksom inte män i rätt ålder. Gm kan ha begått våldsbrott han har kommit undan med och han kan även ha legat inne på psyk veckorna efter och fått ECT/piller som gjort honom lugn och fin.

Citat:
Sätter en femtiolapp på att GM är från balkan. När jag var barn hängde jag runt med alla min vänner som var från Bosnien. En kompis kusin var hemma över sommaren och kom tillbaka till Sverige på hösten och skröt för mig och sin kusin om hur han knivhuggit något med en sax så att det vart ett stort köttsår. Killen var kanske 11 år.

Edit: Men nej, Vi måste lyssna på Pulver-Henke. Dom har DNA! GM måste vara blond och blåögd och ha ett nordiskt stamträd tillbaka till Pangea!

Men skärp dig, både ögonvittnen och DNA pekar åt ett helt annat håll. Ska vi lyssna på dig för att du har träffat en kompis kusin från balkan som var ett psykfall?!
Senast redigerad av langaocb 2013-09-13 kl. 17:27.
Citera
2013-09-13, 18:07
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Tror jag vad jag vill om. Menar du att nordeuropéer ENDAST förökar sig inom norden? Min polare är född i mexiko av en mexikansk mamma med svensk pappa och mexikansk mamma, hans pappa är svensk och vem vet var hans föräldrar kom ifrån? Hur skulle hans DNA se ut? Jag är arier, men någonstans i släktträdet så är det klart som fan att det finns någon spanjor eller zigenare eller vad fan som helst, varför är jag annars mörkhårig(var blond som barn).

"Ja nu ska vi ta och titta lite på ditt DNA. Ja här ser vi att du har en släng kroat i dig, en släng gambian, lite filippin och kambodjan, och så långt långt tillbaka så har du lite mongoliskt DNA."

Du menar alltså att vår GM har 100% nordiskt DNA som från så långt tillbaka homo sapiens har funnits. Släng dig i väggen.
Ja, det går till och med att se huruvida du härstammar från neandertalare eller denisovanmänniska. Man kan även se hur dina förfäder har vandrat genom årtusendena, det går att följa dom från Afrika och framåt genom historien.
Citera
2013-09-13, 22:02
Medlem
Försöksdjurs avatar
Nu är jag inte speciellt påläst på detta ärende men jag såg precis en intervju med Jan Staaf där han nämner att polisen misstänker att GM är runt 20 år och detta via bland annat Anna-Lenas vittnesmål innan hon avlider.

Vet någon vad hon lämnade för uppgifter?
Citera
2013-09-14, 01:13
Medlem
withnonames avatar
Jag får för mig att detta rör sig om ett hatbrott som sker på impuls och att GM hade enorma aggressioner bekräftas av antal knivhugg.Vet att det finns en stark teori om att GM väntade på grabben men jag tror inte på den.En 16-17 åring (mycket känslig ålder f.ö) med eventuella vitmakt sympatier som för tillfället starkt reflekterade över meningen med tillvaron på jorden.En ung laserman med kniv.
Citera
2013-09-14, 01:18
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Jag får för mig att detta rör sig om ett hatbrott som sker på impuls och att GM hade enorma aggressioner bekräftas av antal knivhugg.Vet att det finns en stark teori om att GM väntade på grabben men jag tror inte på den.En 16-17 åring (mycket känslig ålder f.ö) med eventuella vitmakt sympatier som för tillfället starkt reflekterade över meningen med tillvaron på jorden.En ung laserman med kniv.
Vet du hur många knivhugg det rör sig om? Det är nog inte känt utanför utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in