Citat:
Ursprungligen postat av
Grismongis
Du menar att man kan avgöra med ett blodtest om personen är german eller slaviskt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pulver-Henke
Japp, det går att se huruvida det är en jugge eller skandinav. Går även att se kön.
Det är en GM med
Nordiskt DNA, var den här figuren växte upp eller bor idag vet man inget om och DNA't hittas runt hela Östersjön men i betydligt högre grad i Sverige, Norge, Finland och Danmark som jag förstår. DNA't finns i Baltstaterna, Ryssland, Tyskland och troligen ett par andra länder men är inte lika vanligt förekommande där.
DNA spåret är något som inte verkar hjälpa i dagsläget. Det finns en övertro på diverse tekniska spår men i verkligheten hjälper det inte mycket om man inte har någon att testa mot. Som vissa skriver är det lite underligt att GM inte hittats vilket gör att jag tror på östspåret, en
Svensk som växt upp i Finland eller i någon Baltstat och åkt
hem efter mordet eller nära på. Krossade drömmar som en misslyckad student som kanske inte ens antagits på LiTH eller någon som sökt sig till
storstan för att skaffa jobb är något jag tror på, om detta stämmer är GM idag död eller kraftigt medicinerad och håller sig därför lugn. Möjligen skyddas GM av sin familj som ser till att han inte hamnar i problem eller kanske har han skickats till Asien för att komma bort? GM kan ha biktat sig för familj och vänner som skyddar han vilket gör det betydligt lättare för GM att gömma sig än om han är en vilsen enstöring.
Jag tror man kan hitta GM om man funderar på vad GM gjorde veckan/månaden före och efter morden, det är enda sättet att hitta någon form av geografisk plats att söka runt då Linköping har 2000 DNA toppsningar som inte gett träff. GM har antagligen undvikit att testats eller har aldrig bott eller varit skriven i stan. De underliga sökradierna har lämnat intressanta områden otestade många år och GM kan mycket väl ha bott i något av de områdena och glömts av grannar om han inte var social och bara var där några månader, underliga vakentider
(som en datanörd) gör att han märks ännu mindre.