2013-09-10, 13:39
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Tycker Wilder är intressant, det är uppenbart att han gör något rätt med 29 vinster o 29 KO:s. Alla som kan hjälpa till att hetta upp tungviktsdivisionen behövs. Jag vill bara se honom testas en gång, han är trots allt 27 nu. Jag vet att han blivit droppad en gång i sin karriär mot Harold Sconiers, finner dock inte den fighten någonstans, där knockade han till slut sin motståndare i fjärde ronden så det visar att han haft en lite tuffare fight åtminstone. Det känns som om han är lite av en one-trick pony, har nästan enbart sett honom knocka folk med sin raka höger från distans.

Det är just hakan som är ett ganska stort frågetecken. Skulle också vilja se den fighten men tydligen filmades inte den matchen. Vet att Wilder blev stoppad som amatör mot en europamästare. Alla kan dock bli stoppade och han var ganska ny som boxare. Ska bli intressant att se Wilder mot bättre motstånd som testar hans haka kondis och hur han är som boxare när inte knocken kommer automatiskt.

Spola fram till 1:50 och se Wilder flyga i backen...
http://www.youtube.com/watch?v=FNO5bVPP-uw&feature=player_embedded
Senast redigerad av Reggie Hamond 2013-09-10 kl. 13:43.
Citera
2013-09-10, 14:04
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Någon som sett fighten mellan Broner och Ponce de Leon? Jag hade det 6-4 till de Leon. Då gav jag ändå en rond som var väldigt jämn till Broner, man skulle kunna argumentera för 7-3. Syns väldigt tydligt där också på Broners avvaktande och konstiga stil. Ibland bara står han där och tar emot och inte kontrar eller steppar runt.
Yes, såg Broner-Ponce de Leon. Kommer inte ihåg hur jag scoreade den men det är som du säger, Broner såg inte bra ut där. Stillastående och väldigt dålig timing med sin left hook, Ponce kunde gå in och ut relativt lätt och träffa kroppen. Fast tror det var runt 5-6:e ronden där Broners raka höger landade konstant. Men sen så kom han av sig och Ponce vann de sista ronderna.

Efter den där kontroversiella vinsten mot Ponce så var ju Broner on a roll minst sagt, då var jag väldigt imponerad av honom. Han avslutade varje motståndare men nu i efterhand så undrar jag om det inte berodde på att han dels hade ett stort viktövertag mot de flesta samt att motståndet inte var högklassigt. Segern mot DeMarco kan jag inte ta ifrån honom, det var en väldigt fin uppvisning av Broner fast DeMarcos stil passar honom bra.

De fighters Broner mött som enligt mig klassas som bra motstånd är Ponce och Malignaggi. Det har varit jämna fighter där han varit passiv och där hans power inte varit lika utmärkande. Malignaggi sa att Broner var en av de svagaste punchers han mött.

Om Broner-Maidana sker lägger jag mina pengar på Maidana. Lite risky då Maidanas stil nog passar Broner hyfsat bra, Broner kommer kunna landa kroppsslag relativt lätt som är en av Maidanas svagheter. Men Maidana har blivit en bättre boxare på senare tid med Robert Garcia som tränare, börjat rulla med slagen. Han slår hårt - Broner har inte mött sådan power tidigare i sin karriär. Och allt det här festandet Broner gjort på senare tid kan vara ett varningstecken. Mike Tyson (dock kanske lite mer extrem än Broner) festande en hel del innan fighten i Japan mot Buster Douglas och där såg vi vad som hände.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Det är just hakan som är ett ganska stort frågetecken. Skulle också vilja se den fighten men tydligen filmades inte den matchen. Vet att Wilder blev stoppad som amatör mot en europamästare. Alla kan dock bli stoppade och han var ganska ny som boxare. Ska bli intressant att se Wilder mot bättre motstånd som testar hans haka kondis och hur han är som boxare när inte knocken kommer automatiskt.

Spola fram till 1:50 och se Wilder flyga i backen...
http://www.youtube.com/watch?v=FNO5b...layer_embedded
Tack för klippet, alltid kul att se boxare i sina yngre dagar. Det verkar som han blivit bättre på att hålla distansen sen hans amatördagar så han har inte fått så många rena slag mot sig. Men som du säger möter han någon igel med bra kondition som Chisora eller någon som Solis eller Ruiz som kan komma förbi hans jabb så lägger jag mina pengar på dem direkt.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-09-10 kl. 14:12.
Citera
2013-09-10, 23:57
Medlem
Godzilla3s avatar
Haha, ser på Grand Arrivals inför lördag. Angel Garcia flippar just nu och visar missnöje mot lite allt möjligt men främst argentinare. Det där var nog värre än när Ruben Guerrero fick flipp på presskonferensen inför Mayweather, tecken på att han inte är så säker på att sin son vinner?
Citera
2013-09-11, 11:02
Medlem
challiss avatar
Citat:
Haha, ser på Grand Arrivals inför lördag. Angel Garcia flippar just nu och visar missnöje mot lite allt möjligt men främst argentinare. Det där var nog värre än när Ruben Guerrero fick flipp på presskonferensen inför Mayweather, tecken på att han inte är så säker på att sin son vinner?

Gillar Swift, men jag hoppas Matthysse sätter honom på arslet bara så att hans farsa håller käften
Citera
2013-09-11, 16:11
Medlem
Finns det nån svensk streamtjänst som man kan köpa? Jag och några polare tänkte kolla och vi är ute efter så bra kvalite som möjligt! C-more hade bara ufc .
Citera
2013-09-11, 18:56
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Finns det nån svensk streamtjänst som man kan köpa? Jag och några polare tänkte kolla och vi är ute efter så bra kvalite som möjligt! C-more hade bara ufc .
TV10 sänder fighten live men det vet ni nog om. Viaplay verkar sända den: Länk. Har inte använt tjänsten tidigare så har ingen aning om hur det funkar eller hur kvaliteten är.

Tycker det är synd att HBO/Showtime inte går lite mer internationellt med sin satsning. Låt oss säga att de erbjuder galan för 20-30 dollar med HD-kvalite och deras egna kommentatorer så är jag säker på att en hel del, inklusive jag, skulle köpa det. Känns som de går miste om en hel del miljoner genom att inte erbjuda det.
Citera
2013-09-11, 22:00
Medlem
Vad tror ni om Floyd - Canelo? Jag tror att det blir jämt de första ronderna men efter 7 ronder så kommer Canelo bli trött. Då kommer Floyd plocka honom långsamt men säkert med sin höger

Pengarna på Floyd!
Citera
2013-09-11, 22:21
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbauer3
Vad tror ni om Floyd - Canelo? Jag tror att det blir jämt de första ronderna men efter 7 ronder så kommer Canelo bli trött. Då kommer Floyd plocka honom långsamt men säkert med sin höger

Pengarna på Floyd!
Om jag ska vara ärlig så tror jag det kommer bli enkel match för floyd.. Jag tror Canelo är för seg och har för dålig kondition för floyd. Visst canelo har power i sina slag, men jag tror inte det kommer att räcka för att besegra floyd.

canelo har ju bantat rätt mycket också så jag tror det kommer att ta på krafterna för honom.

Ni som tror att canelo kommer att vinna får gärna motivera varför.
Citera
2013-09-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Om jag ska vara ärlig så tror jag det kommer bli enkel match för floyd.. Jag tror Canelo är för seg och har för dålig kondition för floyd. Visst canelo har power i sina slag, men jag tror inte det kommer att räcka för att besegra floyd.

canelo har ju bantat rätt mycket också så jag tror det kommer att ta på krafterna för honom.

Ni som tror att canelo kommer att vinna får gärna motivera varför.

Håller med fast Canelo bör kunna bränna bort några kilon , han är trots allt 23 år gammal. Det bör ta mer kraft på Floyd då han har gått upp i vikt när han redan är 36årgammal. Sen så har han alltid svårt när han fightas i 152-154 pounds, då det inte är hans ´vanliga´ vikt om man säger så
Citera
2013-09-12, 00:22
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbauer3

Pengarna på Floyd!
Jag tror att matchen kommer se ut ungefär som Mayweather-Cotto. Canelo får in några bra träffar, men det slutar med UD för Floyd. Hoppas åtminstone på en underhållande fight med mycket hjärta (och stamina) från Canelo.

Det är så nära nu att jag börjar få ont i magen igen. Helgen skulle bli förstörd om Matthysse inte fick igen käften på Angel Garcia.
Citera
2013-09-12, 00:42
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Det är så nära nu att jag börjar få ont i magen igen. Helgen skulle bli förstörd om Matthysse inte fick igen käften på Angel Garcia.
Haha jo är också taggad som fan! Nu är det riktigt nära. Skön liten uppvärmare imorgon med Badou mot Periban.

Ska hålla mig väldigt kort, har skrivit så mycket om fighten redan. Tror Mayweather via TKO sent i fighten, rond 10-11. Första fyra-fem ronderna är kritiska för Mayweather, om Canelo landar rent där upprepade gånger kan fighten vara slut. Men jag tror inte det med tanke på fotarbetet Mayweather visade senast. Efter ungefär halva fighten kommer Canelos snärt i slagen försvinna avsevärt, Mayweather kommer börja ta ner händerna mer och jag tror också han kommer försöka locka Canelo mot repen. Då vet man att Mayweather inte är orolig för Canelos power längre. Oddsen på Mayweather via KO/TKO är finfina 6 ggr pengarna. Under 11.5 ronder är skyhöga 3.5 ggr pengarna. Där finns det spelvärde helt klart.

Matthysse-Garcia. Samtidigt som allt tyder på en KO för Matthysse så har jag senaste veckorna fått mer o mer av en känsla att Danny Garcia har något på g. Landar den där vänsterkroken han har så undrar jag hur Matthysse tar det. Men det ska bli en KO/TKO för Matthysse.
Citera
2013-09-12, 12:00
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

Sicken galning alltså...Angel Garcia flippar hela jävla tiden. Både Zab och Khan ville förmodligen nita honom när han drog igång sitt snack och galna uppträdande - Den mannen är för mycket. Inför den här fighten känns han dock snäppet värre. Måste handla om nervositet och en viss osäkerhet.

Kolla in blicken. Ser ut som han håller på att explodera, sen säger han att han kommer hugga halsen av sig om inte Danny vinner.

Angel Garcia: If Matthysse wins im cutting my head off
http://www.youtube.com/watch?v=evWjhKomlfg#t=126

Har en känsla av att om Danny förlorar så kommer Angel att ta förlusten betydligt hårdare än sin son.

Angående fighten så tycker jag det är märkligt att nästan ALLA fans är helt överens om att Danny kommer bli mer eller mindre överkörd och utslagen. Visst är Lucas Matthysse duktig och slår som en häst sparkar men för mig så är Danny den bättre boxaren. Danny är också fysiskt stark, tuff, har en bra haka, snabba händer, slår hårt, har riktigt vassa kontringar samt väldigt bra tajming i slagen.

Tycker att det är en ganska öppen historia men håller ändå Danny som favorit. Fighten lär inte gå tiden ut men Danny visar vad skåpet ska stå och vinner på knock....Kan mycket väl bli den bästa fighten söndag morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in