Citat:
Ursprungligen postat av
challis
Någon som sett fighten mellan Broner och Ponce de Leon? Jag hade det 6-4 till de Leon. Då gav jag ändå en rond som var väldigt jämn till Broner, man skulle kunna argumentera för 7-3. Syns väldigt tydligt där också på Broners avvaktande och konstiga stil. Ibland bara står han där och tar emot och inte kontrar eller steppar runt.
Yes, såg Broner-Ponce de Leon. Kommer inte ihåg hur jag scoreade den men det är som du säger, Broner såg inte bra ut där. Stillastående och väldigt dålig timing med sin left hook, Ponce kunde gå in och ut relativt lätt och träffa kroppen. Fast tror det var runt 5-6:e ronden där Broners raka höger landade konstant. Men sen så kom han av sig och Ponce vann de sista ronderna.
Efter den där kontroversiella vinsten mot Ponce så var ju Broner on a roll minst sagt, då var jag väldigt imponerad av honom. Han avslutade varje motståndare men nu i efterhand så undrar jag om det inte berodde på att han dels hade ett stort viktövertag mot de flesta samt att motståndet inte var högklassigt. Segern mot DeMarco kan jag inte ta ifrån honom, det var en väldigt fin uppvisning av Broner fast DeMarcos stil passar honom bra.
De fighters Broner mött som enligt mig klassas som bra motstånd är Ponce och Malignaggi. Det har varit jämna fighter där han varit passiv och där hans power inte varit lika utmärkande. Malignaggi sa att Broner var en av de svagaste punchers han mött.
Om Broner-Maidana sker lägger jag mina pengar på Maidana. Lite risky då Maidanas stil nog passar Broner hyfsat bra, Broner kommer kunna landa kroppsslag relativt lätt som är en av Maidanas svagheter. Men Maidana har blivit en bättre boxare på senare tid med Robert Garcia som tränare, börjat rulla med slagen. Han slår hårt - Broner har inte mött sådan power tidigare i sin karriär. Och allt det här festandet Broner gjort på senare tid kan vara ett varningstecken. Mike Tyson (dock kanske lite mer extrem än Broner) festande en hel del innan fighten i Japan mot Buster Douglas och där såg vi vad som hände.
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Det är just hakan som är ett ganska stort frågetecken. Skulle också vilja se den fighten men tydligen filmades inte den matchen. Vet att Wilder blev stoppad som amatör mot en europamästare. Alla kan dock bli stoppade och han var ganska ny som boxare. Ska bli intressant att se Wilder mot bättre motstånd som testar hans haka kondis och hur han är som boxare när inte knocken kommer automatiskt.
Spola fram till 1:50 och se Wilder flyga i backen...
http://www.youtube.com/watch?v=FNO5b...layer_embedded
Tack för klippet, alltid kul att se boxare i sina yngre dagar. Det verkar som han blivit bättre på att hålla distansen sen hans amatördagar så han har inte fått så många rena slag mot sig. Men som du säger möter han någon igel med bra kondition som Chisora eller någon som Solis eller Ruiz som kan komma förbi hans jabb så lägger jag mina pengar på dem direkt.