Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-28, 11:37
  #6577
Medlem
"WBC orders Stevenson vs. Kovalev" http://www.fightnews.com/Boxing/wbc-...kovalev-283860
Citera
2015-04-04, 16:05
  #6578
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Ser ut som om Amir Khan kommer att ta sig an Chris Algieri 30/5. Inget jag springer benen av mig för, men det kan bli underhållande.

Antagligen är det meningen att Khan ska överglänsa Pacs insats mot Algieri och därigenom placera sig först i kön för att utmana vinnaren Floyd vs. Pac. Det resonemanget kan man förstå, eftersom PPV-publiken i USA känner till Algieri, medan t.ex. Kell Brook (som vill möta Khan) är relativt okänd och dessutom hade inneburit en större risk (liksom en retur mot Maidana, Khan är nog väldigt glad över att han vann den första drabbningen).

Risk för underskattning? För frågan är ju hur mycket Algieri har kvar efter utskåpningen mot Pac. Khan borde vinna, men jag tror inte att blir någon promenadseger. Är han inte fokuserad kan Algieri mycket väl skrälla.

I kväll bjuds vi för resten på Adonis Stevenson mot Sakio Bika. Tippar Stevenson på poäng (Bika har aldrig blivit knockad) eller DQ.

Edit: Artur Beterbiev möter Gabriel Campillo i en förmatch.
__________________
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2015-04-04 kl. 16:43.
Citera
2015-04-04, 17:28
  #6579
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Ser ut som om Amir Khan kommer att ta sig an Chris Algieri 30/5. Inget jag springer benen av mig för, men det kan bli underhållande.

Antagligen är det meningen att Khan ska överglänsa Pacs insats mot Algieri och därigenom placera sig först i kön för att utmana vinnaren Floyd vs. Pac. Det resonemanget kan man förstå, eftersom PPV-publiken i USA känner till Algieri, medan t.ex. Kell Brook (som vill möta Khan) är relativt okänd och dessutom hade inneburit en större risk (liksom en retur mot Maidana, Khan är nog väldigt glad över att han vann den första drabbningen).

Risk för underskattning? För frågan är ju hur mycket Algieri har kvar efter utskåpningen mot Pac. Khan borde vinna, men jag tror inte att blir någon promenadseger. Är han inte fokuserad kan Algieri mycket väl skrälla.

I kväll bjuds vi för resten på Adonis Stevenson mot Sakio Bika. Tippar Stevenson på poäng (Bika har aldrig blivit knockad) eller DQ.

Edit: Artur Beterbiev möter Gabriel Campillo i en förmatch.
Jag tror Khan tar Algieri enkelt, mardrömsstil för Algieri. Khan är nästan värre än Pacman nuförtiden i hans ambush fighting-stil, in och ut med en lång reach. Pacman har mer chockerande kraft, Khans byggs upp ju längre fighten fortskrider. Khan kan avsluta honom sent. Algieri är en bra boxare, en av de bättre renodlade boxarna i divisionen men han bör möta såna som Danny Garcia, Provodnikov etc. som har slött fotarbete för att verkligen skina. Men kanske har fighten mot Pacquiao gett honom lite erfarenhet mot stilen Khan har.

Brook kommer ta Khan, frågan är när de möts. Kanske senare i år? En alldeles för lukrativ fight att undvika, brittisk superfight. Brook är för skillad och slår för hårt.

Stevenson kan komma att ha problem mot Bika som ju gillar att "rough it up", blir intressant att se vad som händer när Stevenson blir tagen ur sin comfort zone och tvingas vara mer på insidan. Måste säga att jag tror på Bika här.

Beterbiev tar en ganska snabb seger mot Campillo tror jag, sjukt att snubben bara har sju profighter och ska möta en före detta champion Campillo. En bra motståndare hur som helst.
Citera
2015-04-04, 17:38
  #6580
Medlem
Godzilla3s avatar
Gabe Rosado möter Curtis Stevens i BKB Boxing. Kul litet event trots att jag föredrar vanlig boxning, men det passar vissa stilar som dessa herrar som möts idag. Möjligtvis tycker jag att Stevens är lite för skillad för sånt här men han får nog en bra pay day.

Skulle de mötas i ren boxning skulle jag säga Stevens utan tvekan. Nu säger jag fortfarande Stevens men med lite reservation för Rosado har erfarenhet av BKB-ringen där han knockade Brian Vera.
Citera
2015-04-05, 00:05
  #6581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Beterbiev tar en ganska snabb seger mot Campillo tror jag, sjukt att snubben bara har sju profighter och ska möta en före detta champion Campillo. En bra motståndare hur som helst.
Och Beterbiev får det till att likna kattens lek med skogsmusen... Sjukt!
Citera
2015-04-07, 13:53
  #6582
Avstängd
BenzLifes avatar
Pac vs mat går det att se i Sverige. Elller går betala för streaming

Tack
Citera
2015-04-07, 16:56
  #6583
Medlem
Godzilla3s avatar
Hade helt helt fel om Stevenson-Bika. Gospodin.Njet var helt korrekt i sin gissning å andra sidan. Hade inte gjort min research, visste inte att Bika gick upp en viktklass men det borde jag tänkt på. Bika såg inte bra ut, slö men stryktålig som vanligt. Men Stevenson fick honom ordentligt skadad ibland. Stevenson är väldigt bra på att hålla avståndet, Kovalev skulle få honom att svettas ordentligt. Är fascinerad av den matchupen också pga Stevensons explosiva vänster som kan ställa till med problem om den lander.

Nu börjar hypen komma igång för Pac-May. Nysläppta trailers, snart kommer en dokumentärserie från deras camps (som verkar vara exakt som 24/7 eller All Access men under ett annat namn) och även en dokumentär på HBO som handlar om hur matchen till slut äntligen blev av och historiken bakom den. Kul!
Citera
2015-04-07, 22:58
  #6584
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Hade helt helt fel om Stevenson-Bika. Gospodin.Njet var helt korrekt i sin gissning å andra sidan. Hade inte gjort min research, visste inte att Bika gick upp en viktklass men det borde jag tänkt på. Bika såg inte bra ut, slö men stryktålig som vanligt. Men Stevenson fick honom ordentligt skadad ibland. Stevenson är väldigt bra på att hålla avståndet, Kovalev skulle få honom att svettas ordentligt. Är fascinerad av den matchupen också pga Stevensons explosiva vänster som kan ställa till med problem om den lander.

Tack! Alltid trevligt med "props"när man för en gångs skull lyckas gissa rätt.

En sak jag vägde in i tipset var att Stevenson inte gått så länge i lätt tungvikt och inte hade något naturligt övertag i storlek. Rätta mig om jag har fel, men har för mig att matchen mot Dawson (juni 2013) var hans första i klassen.

Håller med dig om hans vänster, men att döma av Bika-fighten är han för beroende av den. Sergej Kovaljov känns mer komplett och baserat på herrarnas senaste respektive matcher är det klar fördel för Krusher, om de nånsin möts. Apropå det, så tycker jag att även Pascal visade mer kvalitet i sin förlust än Stevenson i sin seger.

För övrigt vill jag bara tillägga att Beterbiev såg ruggigt stark ut. Campillo är ju ingen sopa, direkt. Så har han ju slagit Tavoris Cloud också ... Tror faktiskt att det i dagsläget bara är Andre Ward och Krusher som kan ta honom.
Citera
2015-04-08, 18:34
  #6585
Medlem
OFOTCNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Pac vs mat går det att se i Sverige. Elller går betala för streaming

Tack
Undrar samma sak. Jag googlade lite och det verkar som att det finns en möjlighet att TV10 sänder det. Om inte, så är jag inte säker på hur man ser den. Någon här som har koll? Hur går det till om man måste köpa?

Citat:
Om du vill kika på matchen live hemifrån så planeras matchen att kosta $89.95 om du vill titta i SD-kvalitet och $99.95 om du hellre vill se matchen i HD. Huruvida någon svensk tv-station kommer att sända matchen är ännu oklart. Jag har sökt svar och hittills bara fått besked från TV10 som meddelar att det än så länge är för långt fram i deras planering för att veta om de ska sända matchen eller inte.
http://mmanytt.se/boxning/5-snabba-d...anny-pacquiao/
Citera
2015-04-10, 01:26
  #6586
Avstängd
manny mot floyd

sure, het match men är det inte lite för sent???

båda är 35 +.

till och med jag som är relativt oinsatt blev bekant med dessa (ffa manny) för ca 5 år sedan.

då hade en fejt varit top notch och aktuellt. nu känns det lite: yeah, so what.

appearance-pengarna är ju oxå nåt som tar bort glansen tycker jag.

är det ingen som tagit upp det faktum att manny gillar att möta undefeated guys? why? för att han vill ge dem en läxa

hursomhelst, finns det nåt som talar för en KO och vem kan åka på den isåfall? vem har bäst kondis?
Citera
2015-04-10, 01:55
  #6587
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApacheKid
manny mot floyd

sure, het match men är det inte lite för sent???

båda är 35 +.

till och med jag som är relativt oinsatt blev bekant med dessa (ffa manny) för ca 5 år sedan.

då hade en fejt varit top notch och aktuellt. nu känns det lite: yeah, so what.

appearance-pengarna är ju oxå nåt som tar bort glansen tycker jag.

är det ingen som tagit upp det faktum att manny gillar att möta undefeated guys? why? för att han vill ge dem en läxa

hursomhelst, finns det nåt som talar för en KO och vem kan åka på den isåfall? vem har bäst kondis?
Helt ärligt så är jag mer hypead nu än vad jag någonsin varit. Tycker väntan var värt det. Båda är fortfarande bäst och saknar motstånd (om vi inte snackar absurda motståndare långt utanför deras viktklass). De behöver varandra. Det känns som att denna fight krönar vår tids bästa fighter.

Pacquiao kan nog knocka Floyd men ser det som ganska tufft. Floyd har en haka. Att Floyd ska knocka Pacman är ännu tuffare, har väldigt svårt att se det. Ingen av dem har haft en KO på flertal år. Tror inte det blir en KO i denna fight.

Pacman har bäst kondis. Han kan slå runt 100 slag per rond och har mycket energiskt fotarbete, Mayweather är dock mer effektiv i att utnyttja sin kondis om det är logiskt. Väldigt lite energi som går till spillo. En hög verkningsgrad om jag får använda en teknisk term.

Jag kommer spela på att antingen Pacman eller Floyd blir droppad, runt 4-5 ggr pengarna för vardera fighter. Jag tror nog att det blir någon räkning i fighten. Det är nog det enda spel jag kommer lägga på denna fight, mer av nöje än för att tjäna cash.
Citera
2015-04-11, 13:42
  #6588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApacheKid
manny mot floyd

sure, het match men är det inte lite för sent???

båda är 35 +.

till och med jag som är relativt oinsatt blev bekant med dessa (ffa manny) för ca 5 år sedan.

då hade en fejt varit top notch och aktuellt. nu känns det lite: yeah, so what.

appearance-pengarna är ju oxå nåt som tar bort glansen tycker jag.

är det ingen som tagit upp det faktum att manny gillar att möta undefeated guys? why? för att han vill ge dem en läxa

hursomhelst, finns det nåt som talar för en KO och vem kan åka på den isåfall? vem har bäst kondis?

För 5 år sedan hade matchen inte varit lika stor som den kommer vara nu 2a maj, den hade inte varit lika historisk, nu när båda är i slutet av sina karriärer så är det denna matchen som definierar deras karriärer. Hur matchen hade utspelat sig hade självklart varit annorlunda för 5 år sedan, båda har tappat men båda har även blivit visare med åldern.

Tror det var nån gång under 2010 som falska rykten gick om att ett kontrakt hade blivit signad, det var helt knäpptyst i mina sociala medier. För några månader sedan när deras förhandlingar togs upp igen så var det flera av mina facebook vänner som gillat och delat artiklar om en möjlig fight mellan dessa två. Vänner som jag aldrig skulle tro följa boxning. Nu är det i och för sig många som följer TMT livsstilen än själva boxning men i vilket fall så känns det som att matchen idag har mycket större uppmärksamhet inte bara från fans men även casual fans.

Tycker dem som känner att "hypen" är över inte är riktiga fans, jag har själv gått runt och väntat på matchen sen 2009 och all den tiden, alla misslyckade förhandlingar som man följt via media osv har bara byggt upp mina förväntningar och hype inför matchen. Nu är nog många rädda för att matchen inte kommer leva upp till förväntningarna, jag tror vi kommer se Floyd skadad och vara illa ute för första gången under hela sin långa proffskarriär, vi kommer se två killar som aldrig tränat så hårt inför nån match i deras liv komma in i ringen i riktigt, riktigt grym fysisk form. Om man följt deras camps lite så har man sett att Floyd har fler än 10 olika sparringpartners, det har han aldrig haft innan, han hugger ved, han simmar. Han gör saker han aldrig gjort innan.
Floyd kommer vara tvungen att byta slag med Manny, han kommer vara tvungen att låta sig bli träffad för att landa sina egna slag precis som Marquez var. Det Floyd har lyckats göra mot Alvarez, Guerrero och Maidana är helt irrelevant eftersom ingen av dessa herrar har någon slags fotarbete i jämförelse med Pac samt i kombination med snabba händer. Om man kollar på direkta egenskaper för att ge Floyd problem så är Pac ett perfekt exemplar men om man kollar på egenskaper som ger Pac problem så är Floyd själv ett perfekt exemplar. Jag förstår inte hur folk inte kan vara hypade inför 2a maj!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback