2013-09-10, 09:34
Medlem
-W-s avatar
Jävla pissläkare, hade tid hos min husläkare idag men hon ville inte skriva ut Oxybutynin eller något annat... Så jag måste vänta och se vad dem säger på svettkliniken om 1,5 månad... Vad fan ska jag göra, jag klarar fan inte av att vänta såå länge..
Citera
2013-09-10, 17:49
Medlem
-W-s avatar
Hon menade även på att om man har generell hyperhidros, så ligger felet någon annanstans i kroppen och man bör leta efter det istället för att dölja symptomen....Något ni varit med om?
Jag hatar att gnälla men jag går verkligen under här borta... :/
Citera
2013-09-10, 22:47
Medlem
-W-s avatar
vad fan ska man göra när man svettas heeeeela tiden!??!?
Citera
2013-09-10, 23:10
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -W-
Jävla pissläkare, hade tid hos min husläkare idag men hon ville inte skriva ut Oxybutynin eller något annat... Så jag måste vänta och se vad dem säger på svettkliniken om 1,5 månad... Vad fan ska jag göra, jag klarar fan inte av att vänta såå länge..

Förstår att du har det jobbigt men 1,5 månad i dagens Sverige är inte lång väntetid. Finns många med allvarligare fel som får vänta mycket längre.

Men vården funkar så att den som tjatar och ligger på, brukar gå före dem som väntar tyst och snällt så du kan ju alltid testa med det.
Citera
2013-09-10, 23:21
Medlem
-W-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Förstår att du har det jobbigt men 1,5 månad i dagens Sverige är inte lång väntetid. Finns många med allvarligare fel som får vänta mycket längre.

Men vården funkar så att den som tjatar och ligger på, brukar gå före dem som väntar tyst och snällt så du kan ju alltid testa med det.
Jaa, men jag hatar verkligen att gnälla och det känns inte som att jag gör annat just nu..Och jag kan inte göra någonting, jag sitter bara hemma hela dagarna för så fort jag bara ska fixa håret eller smörja in mig så blir jag helt svettig.. Jag åker ofta och tränar för då skiter jag i hur jag ser ut eller hur mycket jag svettas men det här livet är fan inget liv..
Citera
2013-09-10, 23:42
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Jaa, men jag hatar verkligen att gnälla och det känns inte som att jag gör annat just nu..Och jag kan inte göra någonting, jag sitter bara hemma hela dagarna för så fort jag bara ska fixa håret eller smörja in mig så blir jag helt svettig.. Jag åker ofta och tränar för då skiter jag i hur jag ser ut eller hur mycket jag svettas men det här livet är fan inget liv..

Har haft en medicin med svettning som biverkan, hade inte hälften av dina besvär men ville bara gräva ner mig, skämdes, äcklades osv. Var så glad när jag kom på det var medicinen och fick byta sort, men nåt så enkelt är det ju inte för dig.

Funderat lite och kommit på en sak som kan hjälpa, om du vill testa lite självmedicinering med naturmedel. Köp salvia i kryddhyllan, koka te på en tesked och drick morgon och kväll. Överdosera inte. Tar en vecka innan det börjar funka, enligt dem som provat. Du kan köpa tabletter på hälsokost också men de innehåller samma växt som kryddan.

http://www.weleda.se/om-weleda/lisen.../#.Ui-R9D9GNHA
Citera
2013-09-10, 23:44
Medlem
-W-s avatar
Citat:
Har haft en medicin med svettning som biverkan, hade inte hälften av dina besvär men ville bara gräva ner mig, skämdes, äcklades osv. Var så glad när jag kom på det var medicinen och fick byta sort, men nåt så enkelt är det ju inte för dig.

Funderat lite och kommit på en sak som kan hjälpa, om du vill testa lite självmedicinering med naturmedel. Köp salvia i kryddhyllan, koka te på en tesked och drick morgon och kväll. Överdosera inte. Tar en vecka innan det börjar funka, enligt dem som provat. Du kan köpa tabletter på hälsokost också men de innehåller samma växt som kryddan.

http://www.weleda.se/om-weleda/lisen.../#.Ui-R9D9GNHA

Nej tyvärr inte i mitt fall..

Jag ska köpa Salvia och prova imorgon, tack!
Citera
2013-09-10, 23:51
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Skriv gärna och berätta hur det går, ska hålla utkik. Lycka till.
Citera
2013-09-11, 15:23
Medlem
-W-s avatar
Citat:
Skriv gärna och berätta hur det går, ska hålla utkik. Lycka till.
Det ska jag göra, dag 1: Ingen förbättring, om nåt värre då jag måste dricka något varmt.. ;P
Citera
2013-09-12, 05:26
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Det ska jag göra, dag 1: Ingen förbättring, om nåt värre då jag måste dricka något varmt.. ;P

hehehe du får köra iste
Citera
2013-09-12, 05:39
Medlem
2wires avatar
Botox i Köpenhamn, billigare har jag hört.
Citera
2013-09-12, 08:54
Medlem
-W-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2wire
Botox i Köpenhamn, billigare har jag hört.
Ja men det går inte då detta gäller hela kroppen...

Har pratat med läkare hela veckan och ingen vet ett skit...
Generell hyperhindros är tydligen heeelt annorlunda än primär hyperhindros, har man generell så är det något annat som ligger bakom det bara att man döljer syndromen?

Summasummarum:
Jag svettas som en idiot över hela kroppen sen ~4 månader tillbaka, främst på rygg, rumpa och huvud.. Jag kan inte gå 100 meter utan att byxorna blir blöta i röven och det rinner svettdroppar från huvudet, jag tar inga läkemedel och är en vältränad 26 åring som annars är väldigt social och glad.. Nu sen någon vecka sedan har jag dessutom börjat svettas massor från händer och fötter..
Vi har kikat på alla körtlar man kan tänka sig, lever, hjärta, lungor, m.m... Vad kan detta vara? Jag vill ha mitt liv tillbaka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in