2013-09-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitz
Blir min första kur så jag är inte så insatt i alla förkortningar eod? prop?

Kör också nebido var 8e vecka nu, men tänkte mest på om man ska köra 250ml eller mindre var 7e dag??

Eod=every other day, testo prop=testosterone propionate, kort ester c:a 2-3 dagars halveringstid.

Om det är testo cypionate som du ska köra så blir det lagom med 250 mg e7d.
Citera
2013-09-06, 23:38
Medlem
8bitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
Eod=every other day, testo prop=testosterone propionate, kort ester c:a 2-3 dagars halveringstid.

Om det är testo cypionate som du ska köra så blir det lagom med 250 mg e7d.

Tack snälla för förklaringen

Ska köra var 7e dag i 8-10 veckor tänkte jag, måste bara få koll på hur jag ska dra upp det och injicera det hahaha men det blir inject for dummies på youtube
Citera
2013-09-07, 09:10
Medlem
Injicerar man Nebido subkutant eller intramuskulärt via TRT?
Och för nyfikenhetens skull vad är den allmänna skillnaden om man skulle ta sitt Nebido subq vs im?

Jag vet ju hur narkotika skiljer sig subq och IM men inte steroider.
Citera
2013-09-07, 09:12
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Injicerar man Nebido subkutant eller intramuskulärt via TRT?
Och för nyfikenhetens skull vad är den allmänna skillnaden om man skulle ta sitt Nebido subq vs im?

Jag vet ju hur narkotika skiljer sig subq och IM men inte steroider.
Det tas upp långsammare subkutant.
Citera
2013-09-07, 16:53
Avslutad
Kan man bli "förkyld" i samband med sina första injektion Nebido, som man får p.g.a. hypogonadism. Alltså, lite tung i huvudet, smått yr. Känner sig lite hängig, ungefär som vid en förkylning.
Citera
2013-09-07, 17:08
Medlem
8bitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
Kan man bli "förkyld" i samband med sina första injektion Nebido, som man får p.g.a. hypogonadism. Alltså, lite tung i huvudet, smått yr. Känner sig lite hängig, ungefär som vid en förkylning.

Det tar väl ett tag innan testo sparkar igång, så isåfall måste det väl ske efter ett par veckor efter injektion?
Och om jag fattat det rätt så är hypognoadism brist på nåt ?
Citera
2013-09-07, 17:13
Avslutad
Citat:
Det tar väl ett tag innan testo sparkar igång, så isåfall måste det väl ske efter ett par veckor efter injektion?
Och om jag fattat det rätt så är hypognoadism brist på nåt ?

Jo, det tar ett tag, enligt vad som sägs och skrivs. Måste ha otur helt enkelt, bli sjuker i samband med behandlingsstarten :/

Hypogonadism - Testosteronbrist.
Citera
2013-09-07, 18:43
Medlem
8bitzs avatar
Citat:
Jo, det tar ett tag, enligt vad som sägs och skrivs. Måste ha otur helt enkelt, bli sjuker i samband med behandlingsstarten :/

Hypogonadism - Testosteronbrist.

Alla är väl i princip sjuka nu när skolorna drar igång, sprider sig som en löpeld så det är säkert ingen fara
Citera
2013-09-07, 20:07
Medlem
Citat:

Du kan du åka på lite feber om det är din första injektion. Ungefär som en vaccinspruta.
Citera
2013-09-07, 20:46
Medlem
Citat:
Det är minsta problemet, säger att jag är bortrest eller svarar bara inte helt enkelt så det löser sig.
Tänkte gå och lämna blodprov nu i veckan så har dom iallafall fått det.
Men ingen som har en aning om upplägg, vore tacksamt

jo man kan väl skjuta på det nån vecka , men ganska drygt att behöva hoppa av testo e efter 7v, pratar av egen erfarenhet.

Nu är det inget problem för mig längre då jag tagit en paus från nebidon.
Citera
2013-09-07, 20:55
Medlem
8bitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leehaney
jo man kan väl skjuta på det nån vecka , men ganska drygt att behöva hoppa av testo e efter 7v, pratar av egen erfarenhet.

Nu är det inget problem för mig längre då jag tagit en paus från nebidon.

Men kickar dom en helt från programmet om man självmedicinerar? och hur stora är oddsen att dom skulle kalla in en? känns ju inte direkt som om dom skulle/kan tvinga in en på prover om man inte är anträffbar?

Hur långt innan provtagningen måste man sluta kura för att det inte ska synas med testo-c?
Citera
2013-09-08, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Det tas upp långsammare subkutant.
Precis som all narkotika då. Men vilket intagsätt är det TRT vill att man ska gå utefter Subq eller IM ?

Och ytterligare en fråga, vilken ester är Nebido?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in