2013-09-04, 14:29
Medlem
Yatsys avatar
Nordeuropa är den delen av Europa som anses ligga norr om Centraleuropa.Vilka länder som räknas till Nordeuropa kan variera.
Enligt FN räknas följande områden in i Nordeuropa.

Danmark
Färöarna
Estland
Finland
Åland
Island
Irland
Lettland
Litauen
Norge
Svalbard
Jan Mayen
Sverige
Storbrittanien med:

Shettlandsöarna
Orkneyöarna
Isle of Man
Jersey
Guersey
Alderney
Sark
Herm
Hebriderna

Ibland kan den norra delen av europeiska Ryssland räknas med i detta begrepp.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e1/Russia-Subdivisions.png
Citera
2013-09-04, 14:34
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Nordeuropa är den delen av Europa som anses ligga norr om Centraleuropa.Vilka länder som räknas till Nordeuropa kan variera.
Enligt FN räknas följande områden in i Nordeuropa.

Danmark
Färöarna
Estland
Finland
Åland
Island
Irland
Lettland
Litauen
Norge
Svalbard
Jan Mayen
Sverige
Storbrittanien med:

Shettlandsöarna
Orkneyöarna
Isle of Man
Jersey
Guersey
Alderney
Sark
Herm
Hebriderna

Ibland kan den norra delen av europeiska Ryssland räknas med i detta begrepp.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e1/Russia-Subdivisions.png

Du glömde kvarteret Stolplyckan
Citera
2013-09-04, 14:51
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Du glömde kvarteret Stolplyckan
Vad är kvarteret Stolplyckan för någonting?Ett land eller?
Citera
2013-09-04, 15:40
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Vad är kvarteret Stolplyckan för någonting?Ett land eller?
Ett stort bostadskvarter som ligger bara 300 m från mordplatsen, men i en riktning från gm:s flyktväg som kan ha gjort att polisen och den berömda professorn också glömt detta kvarter för en tänkbar gm.
Citera
2013-09-05, 12:14
Medlem
massepojkens avatar
Den 27 oktober tas en gärningsmannaprofil fram och den 1 November släpps den till media.

Isolerad, psykist störd, ung man, en enstöring och en udda typ som sannolikt vandrat omkring i Lkp under natten.

Oerhört olyckligt och förödande för denna utredning. Detta bidrog starkt till att inte närområden kartlades noggrant.

Vår GM gick fri.
Citera
2013-09-05, 19:23
Bannlyst
Är det ingen som har kollat upp tvillingarnas skolfoton etc?

Känns som att denna tråd står och stampar på samma ställe. Ingen tar tag i något. Det finns trådar på FB där många kommer med väldigt intressant information och drar sig inte för att undersöka saker lite närmre. Denna tråd verkar dock i detta nu inte generera ett sånt intresse, tyvärr.

Vi kan spekulera hur länge vi vill men så länge ingen tar initiativ så lär vi stå och stampa på samma ställe i evigheter. Jag hade gärna kört lite research på detta själv om jag bodde i Linköping.
Citera
2013-09-05, 23:35
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote

Känns som att denna tråd står och stampar på samma ställe. Ingen tar tag i något. Det finns trådar på FB där många kommer med väldigt intressant information och drar sig inte för att undersöka saker lite närmre. Denna tråd verkar dock i detta nu inte generera ett sånt intresse, tyvärr.

Vi kan spekulera hur länge vi vill men så länge ingen tar initiativ så lär vi stå och stampa på samma ställe i evigheter. Jag hade gärna kört lite research på detta själv om jag bodde i Linköping.

Jag bor som sagt inte heller i Linköping men jag ska kontakta stadsarkivet och höra hur det ligger till. Har haft mycket jobb men nu är det lite ledigt. Klasslistor står först på tur.

Edit: Då var det gjort, bara att vänta på svar.
Senast redigerad av Readyfreddie 2013-09-06 kl. 00:02.
Citera
2013-09-06, 11:49
Medlem
massepojkens avatar
Citat:

Du behöver väl inte bo i Linköping för att researcha lite i tvillingarna. Det är bara lyfta luren och ringa mamman och tvillingarna. Samtliga nummer finns på www.hitta.se

Hålla på och gnälla om att tråden står och stampar när du inte gör något själv
Citera
2013-09-06, 12:03
Medlem
massepojkens avatar
Citat:

Fast i sak har du rätt. Precis som polisen har vi/tråden kört fast lite grann. Ett nytt intressant spår vore intressant nu när Varbergsmannen kunde avskrivas.

Förövrigt så har jag ringt en av tvillingarna men det gav ingenting. Polisen körde bara deras DNA av precis som vanligt, morsan blev överkörd, med all rätt dessutom. Hålla på och gäcka polisen med massa gnäll när polisen letar en dubbelmördare.

Mamman borde skämmas. Men det är ju tabu hos dom som tror sig tillhöra överklassen.
Senast redigerad av massepojken 2013-09-06 kl. 12:07.
Citera
2013-09-06, 14:20
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Fast i sak har du rätt. Precis som polisen har vi/tråden kört fast lite grann. Ett nytt intressant spår vore intressant nu när Varbergsmannen kunde avskrivas.

Förövrigt så har jag ringt en av tvillingarna men det gav ingenting.
Polisen körde bara deras DNA av precis som vanligt, morsan blev överkörd, med all rätt dessutom. Hålla på och gäcka polisen med massa gnäll när polisen letar en dubbelmördare.

Mamman borde skämmas. Men det är ju tabu hos dom som tror sig tillhöra överklassen.

En av tvillingarna mötte M. den morgonen och det skulle vara intressant att veta var någonstans mötet skedde. Vidare vilket intryck han fick av M. den morgonen och om han sett andra personer i samband med det mötet. Tvillingar är två individer och jag vet inte vem av dem du talat med.
Citera
2013-09-06, 14:35
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
En av tvillingarna mötte M. den morgonen och det skulle vara intressant att veta var någonstans mötet skedde. Vidare vilket intryck han fick av M. den morgonen och om han sett andra personer i samband med det mötet. Tvillingar är två individer och jag vet inte vem av dem du talat med.

Låt mig säga som så att intresset att disskutera ämnet från ovan nämda person var mkt lågt.
Jag erbjöd mig att skicka mina frågor per mail men det fanns tyvärr inget intresse. Han sa iallafall att polisen körde deras DNA och att dom ej återkommit sedan dess.

Jag var väldigt tydlig med att jag mest var intresserad av vad han gjort för eventuella iakttagelser och att jag inte på något sätt misstänkte honom.
Reasearch för boken helt enkelt.

Hade Aftonhoran gjort sitt jobb 2005 med lite uppföljning hade vi sluppit bearbeta detta till synes kalla spår.
Citera
2013-09-06, 15:12
Medlem
massepojkens avatar
Har via mail ställt frågan till Corren och Hector Barajas om det skulle kunna vara intressant att göra en längre artikelserie om dubbelmordet 2004.

Nio år smällfyllda av fakta och detaljer. Vad hände egentligen med alla olika spår?

Vore kul att se en riktig vass reportageserie som genomlyser de nio år som gått.

Kan bli oerhört bra och vi får hoppas dom nappar.

Kommmer ni på några extra intressanta frågeställningar att ta upp så maila mig på emmawalden@yahoo.se

Eller skriv i tråden givetvis!
Senast redigerad av massepojken 2013-09-06 kl. 15:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in