2013-09-03, 14:55
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
DNA profilen ligger väl ute i hela EU så om han gör något där borde det väl bli träff?
Just detta ar anledningen till att jag tror GM kan vara dod, att han inte skulle bega ett brott igen har jag svart att se och att han klarade sig den har gangen beror pa tur och ingen genialisk plan eller liknande. Att GM inte slagit till igen ar valdigt underligt och han maste ha en historia med vald for jag ser inte att nagon begar ett dubbelmord som forsta valdsbrott.
Citera
2013-09-03, 16:27
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Just detta ar anledningen till att jag tror GM kan vara dod, att han inte skulle bega ett brott igen har jag svart att se och att han klarade sig den har gangen beror pa tur och ingen genialisk plan eller liknande. Att GM inte slagit till igen ar valdigt underligt och han maste ha en historia med vald for jag ser inte att nagon begar ett dubbelmord som forsta valdsbrott.

Finns väl ingenting som utesluter att han slagit till igen. Han kan ha lärt sig att inte lämna DNA efter sig.
Citera
2013-09-03, 16:58
Medlem
Moon The Loons avatar
Jag har alltid haft en känsla av att denna person både är och anses vara fullt frisk i normala fall.
På den aktuella dagen har dock någonting hänt som fått till följd att det svartnat totalt.
Kanske på den närliggande kyrkogården alternativt lasarettet. Frågan är om polisen jobbat efter denna hypotes överhuvudtaget?
Citera
2013-09-03, 17:14
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Finns väl ingenting som utesluter att han slagit till igen. Han kan ha lärt sig att inte lämna DNA efter sig.
Hur manga liknande overfall har skett sedan mordet som ar olosta?
Citera
2013-09-03, 17:33
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Hur manga liknande overfall har skett sedan mordet som ar olosta?

Behöver väl inte vara liknande.
Citera
2013-09-03, 20:37
Medlem
Yatsys avatar
Jag tror faktiskt att GM aldrig begått något mer våldsbrott efter detta dubbelmord.Jag tror att det chockade honom vad han hade ställt till med och att han kom undan gjorde att han aldrig ville hamna i den situationen igen.Då skulle han vara fast.
Citera
2013-09-03, 21:13
Bannlyst
Jag tror absolut GM är den som synts på en parkbänk intill mordplatsen sittandes helt förstörd. Jag tror också GM gick på en buss med blodiga händer, som en chaufför har vittnat om den aktuella morddagen.

Att han inte är fast innebär att han är död, helt enkelt. Aldrig att en person kan komma undan när man har säkrat DNA och grejer...

Om han är psykiskt sjuk borde han slå till igen - vilket inte verkar ha hänt. Nej jag tror vår GM är avliden.
Citera
2013-09-03, 21:24
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Jag tror absolut GM är den som synts på en parkbänk intill mordplatsen sittandes helt förstörd. Jag tror också GM gick på en buss med blodiga händer, som en chaufför har vittnat om den aktuella morddagen.
Vad ar det har for nagot? Varat gick den har bussen och hur trovardig ar chaufforen?
Citera
2013-09-03, 21:43
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Vad ar det har for nagot? Varat gick den har bussen och hur trovardig ar chaufforen?
Inget alls skulle jag tro.Chaffisen försökte nog bara få lite egen uppmärksamhet.
Citera
2013-09-04, 12:04
Medlem
Moon The Loons avatar
Visst gjorde polisen en gärningsmannaprofil? Finns den för allmän beskådan?
Citera
2013-09-04, 12:14
Bannlyst
Citat:

Det är en busshållplats nära ICA där GM ska ha slängt mössan. Jag är inte bekant med just det området i Linköping så vet inte var den bussen är på väg, nån med mer lokalkännedom kan kanske flika in.

Hur trovärdig chauffören är vet jag ej, tipset kom in runt 2009, 5 år efter mordet.
Citera
2013-09-04, 12:26
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Visst gjorde polisen en gärningsmannaprofil? Finns den för allmän beskådan?
Vad man vet säkert är att GM är en man från Nordeuropa med mellanblont hår som snusa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in