Citat:
Problemet med Elsa Brändströmsgata är att den tar GM till centrum och en större parkeringsplats. Om GM blött kraftigt från handen borde det finnas spår att följa och jag undrar om man har spår från Trädgårdsföreningen till ICA eller ett par spår i Trädgårdsföreningen och mössan i tidningsstället vid ICA, det blir två helt olika lägen beroende på vad man har. Har det slutat blöda är det väl förståligt att GM gör sig av med mössan då en blodig mössa inte gör sig bra på huvudet direkt, tidningstället var kanske det som fanns närmast eller så har han panik att försvinna och kastar den på första bästa plats han hittar.
Ursprungligen postat av MossTrums
Du ser rätt på satellitbilden. Förutom Elsa Brändströmsgata kan man nå Barnhemsgatan mellan husen från Djurgårdsgatan via en asfalterad boendeparkering. Parkeringen är som en väg och löper nära och helt parallellt med Elsa Brändströmsgata.
GM kan alltså ha bott på Barnhemsgatan och tagit vägen hem via ICA för att slänga mössan, innan han kryper in till sitt på Djurgårdsgatan, Barnhemsgatan eller Elsa Brändsrömsgata. Socialen hade lägenhet i de gatorna men det har väl polisen 100 % koll på. Det scenariot ligger antagligen till grund för teorin polisen lanserat på Youtube.
Teorin om att GM försvinner ut i folkvimlet har det emot sig att GM inte ska dyka upp utanför ICA om han en gång gett sig in i Trädgårdsföreningen.
edit: Socialen har en lägenhet på Elsa Brändsrömsgata vad jag vet om. Området är bara fint annars, inget bus alls.
GM kan alltså ha bott på Barnhemsgatan och tagit vägen hem via ICA för att slänga mössan, innan han kryper in till sitt på Djurgårdsgatan, Barnhemsgatan eller Elsa Brändsrömsgata. Socialen hade lägenhet i de gatorna men det har väl polisen 100 % koll på. Det scenariot ligger antagligen till grund för teorin polisen lanserat på Youtube.
Teorin om att GM försvinner ut i folkvimlet har det emot sig att GM inte ska dyka upp utanför ICA om han en gång gett sig in i Trädgårdsföreningen.
edit: Socialen har en lägenhet på Elsa Brändsrömsgata vad jag vet om. Området är bara fint annars, inget bus alls.
På satellitbilder ser jag att det finns två övergågsställen över Djurgårdsgatan och har GM tagit ett av dessa kan han ta sig över utan att någon bryr sig. Springer han rakt ut på gatan i full trafik är det knappast troligt att han kommer klara av det utan att ses av någon. Vad jag förstått är Djurgårdsgatan en gata det är en hel del trafik på så GM kan inte trycka mellan husen och passa på när det inte kommer en bil. Jag är även lite tveksam till en bil på ICA, mer troligt att den står på Barnhemsgatan. En parkerad bil vid ICA har ingen sett så jag tycker man skall anta att det aldrig stått en bil där. GM kan ta sig från ICA till Barnhemsgatan på runt en minut om han går, skulle han jogga dras tiden ner avsevärt och det rör sig om 10 tals sekunder.
Avstånden vi pratar om mellan punkter är inte långa, det är 100 meter, 200 meter eller ett par minuters gångväg. GM har inte svårt att försvinna från ICA och det finns inget vittne jag hört om som sett GM där. Jag ser det som fullt möjligt att GM gått på Barnhemsgatan samtidigt som polisen kommit till Åsgatan, lika troligt tror jag det är att polisen mött GM runt brottsplatsen men saknat signalement och därför inte gripit han på plats.
Finns det någon blodkarta som visar hur blodspåret ser ut från Åsgatan till ICA eller är det vittnen? Om det endast är vittnen är det fullt möjligt att de sett fel man, eller att några gjort det då längden är mellan 170 och 190. Problemet med detta har jag förklarat i ett annat inlägg. Vem är mannen på bänken som vissa pratar om? Har GM satt sig ner och rökt en cigg eller bara ta det lungt efter mordet är det någon som är riktigt sne i skallen. Vittnen verkar inte göra det lättare för polisen och jag tror man skall anta att vissa av dem tagit fel på man eller tid som gör det väldigt rörigt när man försöker lägga pussel med vad som finns.