2013-09-05, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vickej
Tror att det där är ganska "långsökt". Det kommer nog vara lika till båda konsolerna

Kanske, det lär iallafall inte vara sämre på ps3.

Det här blev jag jävligt glad över!

Citat:
The likes of Red Dead Redemption and Max Payne 3 have had a hugely positive impact on GTA V’s shooting mechanics.

http://www.ign.com/articles/2013/09/03/world-first-hands-on-with-grand-theft-auto-v?page=2
2013-09-05, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuC0
Man kan ju anta att det kommer vara lite bättre till ps3 eftersom bland annat gamplaytrailrarna var spelade på ps3.

Den previewen som IGN fick spela var på xbox om jag inte har läst fel, orkar inte leta upp källan. Och i artikeln stod det att spelet flöt på utan problem. Förhoppningsvis är det ingen större skillnad på konsolerna.
2013-09-05, 13:34
Medlem
RAGEDs avatar
Tror dom lärde sig från GTA IV, dom lär inte göra samma misstag igen.
2013-09-05, 13:46
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Tror dom lärde sig från GTA IV, dom lär inte göra samma misstag igen.

Precis.

Skillnaden mellan Xbox och Ps3 är väl hur tillverkarna portar (?) ( vad nu det innebär ) spelet, mao så lägger dom manken till så bör grafiken och flytet mellan plattformarna inte skilja sig. rätta mig om jag har fel, men det är så jag fattat det

Och är det som jag tror, så kan jag nästan lova att R* har gjort allt för att det inte ska bli bättre eller sämre för någon av plattformarna.
2013-09-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Precis.

Skillnaden mellan Xbox och Ps3 är väl hur tillverkarna portar (?) ( vad nu det innebär ) spelet, mao så lägger dom manken till så bör grafiken och flytet mellan plattformarna inte skilja sig. rätta mig om jag har fel, men det är så jag fattat det

Och är det som jag tror, så kan jag nästan lova att R* har gjort allt för att det inte ska bli bättre eller sämre för någon av plattformarna.

Det är enklare att programmera spel till Xbox360 än till PS3. Vad jag (tror) Rockstar gjort är att de har tagit till sig kritiken från tidigare släpp (GTA 4, RDR), om att det flöt på mycket bättre på Xboxen, än på PS3. De har försöker att få till en så liten skillnad som möjligt, att optimera spel till Xbox kan de redan, medan PS3 varit lite sisådär. Nu gör de som under GTA3 eran. PS först sedan boxen. Xboxen var väl utvecklingplattformen för både GTA4 och RDR, om jag inte har helt fel.

EDIT: Skillnaden mellan plattformarna kommer nog att vara minimal. GTA 5 är ju troligtvis Rockstars sista stora titel till nuvarande konsollgeneration.
Senast redigerad av nerdfeud 2013-09-05 kl. 14:20.
2013-09-05, 14:33
Medlem
Skezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oueeh
Den previewen som IGN fick spela var på xbox om jag inte har läst fel, orkar inte leta upp källan. Och i artikeln stod det att spelet flöt på utan problem. Förhoppningsvis är det ingen större skillnad på konsolerna.
Har också för mig det. Dem nämner i videon något i stil med "During the three hours we played no noticeable lag/stuttering were noticed". Något sånt!
2013-09-05, 14:43
Medlem
Citat:

Kom det någonsin fram vilken version av spelet som IGN spelade?
Har för mig att det var nån tysk spelsida som hade spelat 360 versionen. Men jag kan också ha väldigt fel.
2013-09-05, 15:14
Medlem
Autoziones avatar
Enligt Rockstar själva kommer skillnaderna mellan konsolerna vara obetydlig då båda versionerna har utvecklats "i tandem". Således är ingen plattform "lead-platform" och det finns ingen version som är portad.
http://www.rockstargames.com/newswire/article/50871/asked-answered-gtav.html
2013-09-05, 15:17
Medlem
mQuasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DestroyerJORP
aa precis typ gå in i en lägenhetsbyggnad och göra inbrott i någon random lägenhet
Helvete vad kul det hade varit!
2013-09-05, 15:39
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mQuast
Helvete vad kul det hade varit!
Övertygad om att det kommer vara något sådant.
Mycket är ju taget från SA, i SA var det ju möjligt att göra inbrott i vissa hus och sno åt sig diverse prylar.

Det vore högst märkligt om det inte skulle gå överhuvudtaget.
2013-09-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skez
Har också för mig det. Dem nämner i videon något i stil med "During the three hours we played no noticeable lag/stuttering were noticed". Något sånt!

Precis, tack för det citatet. Har även sagts att dom haft mer tid på sig att optimera spel till ps3, så tror inte det kommer vara någon större skillnad, utom det vanliga att grafiken är lite bättre på ps3.
2013-09-05, 16:40
Medlem
Vickejs avatar
Citat:
Precis, tack för det citatet. Har även sagts att dom haft mer tid på sig att optimera spel till ps3, så tror inte det kommer vara någon större skillnad, utom det vanliga att grafiken är lite bättre på ps3.

Det är säkert lite bättre grafik på ps3, men för mig som är xbox brukare så är det enda jag bryr mig om att spelet ska flyta på bra även gånger då mycket händer på en gång , tex med explosioner osv.
Sen om grafiken är lite sämre på xbox bryr jag mig inte så mycket om, bra story och gameplay är det viktigaste!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in