Citat:
Ursprungligen postat av
Kurt-Beritz
Precis.
Skillnaden mellan Xbox och Ps3 är väl hur tillverkarna portar (?) ( vad nu det innebär ) spelet, mao så lägger dom manken till så bör grafiken och flytet mellan plattformarna inte skilja sig. rätta mig om jag har fel, men det är så jag fattat det
Och är det som jag tror, så kan jag nästan lova att R* har gjort allt för att det inte ska bli bättre eller sämre för någon av plattformarna.
Det är enklare att programmera spel till Xbox360 än till PS3. Vad jag (tror) Rockstar gjort är att de har tagit till sig kritiken från tidigare släpp (GTA 4, RDR), om att det flöt på mycket bättre på Xboxen, än på PS3. De har försöker att få till en så liten skillnad som möjligt, att optimera spel till Xbox kan de redan, medan PS3 varit lite sisådär. Nu gör de som under GTA3 eran. PS först sedan boxen. Xboxen var väl utvecklingplattformen för både GTA4 och RDR, om jag inte har helt fel.
EDIT: Skillnaden mellan plattformarna kommer nog att vara minimal. GTA 5 är ju troligtvis Rockstars sista stora titel till nuvarande konsollgeneration.