Citat:
Ursprungligen postat av
public_enemy
Det är ingen kostnad, men finns det amorteringskrav så måste det fortfarande med i månadsbudgeten som utgift.
ja förvisso, om det blir så framöver att amorteringkrav införs, men idagsläget har vi inte amorteringskrav eller milda sådana och då ser jämförelsen ut så - att det är jämförelsevis relativt billigast i Sthlm i hela Västeuropa.
amortering är fortfarande inte en boendekostnad utan mer ett frivilligt sparande eller tvångssparande.
sen orkar jag inte debattera amortering eller inte - men varför i helvete ska man snåla o spara o amortera mitt i livet, för att vara obelånad i stor villa värderad till 20 årslöner vid pension?? ...... jaaa jag vet att man får lägre inkomster vid pensionen.... men jag tror nog folk i gemen kan räkna lite på en miniräknare och själva lista ut att 85% belåning när man närmar sej pension inte är så smart...
Vi behöver fanimej ingen sossekommunistisk tvingande lagstiftning om amortering.
OBS Jag kommer ej bemöta amorteringsmaffians banala argument för 30-års amorteringsplaner o dylika idiotförslag.