2013-09-04, 11:12
Medlem
runds avatar
Ska man satsa på någon särskild tank i början samt när man köper nya, eller är det mer av en smaksak?
Citera
2013-09-04, 11:20
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
kan vara bra att installera "hit zones" direkt (en add on) så ser man sk. weakspots på tanks i garaget (ens egna tanks) och då kan du lista ut vilka sidor eller vad du kan visa upp för fienden.. var du är minst känslig

samt var du skall skjuta på andra tanks (i spelet syns det om du är tillräckligt nära)
Neeeej! Kom vi inte överens om att sånt skräp är fusk!? Och du vill väl inte skapa en fuskare till i spelet?

Citat:
Ursprungligen postat av rund
Ska man satsa på någon särskild tank i början samt när man köper nya, eller är det mer av en smaksak?
Du får några tanks att köra iom att spelet sätter igång. Tror många gärna kör vidare på medium och heavy tanks från USA och Sovjet sen i början. De är mest allround och enklast att ratta.
Citera
2013-09-04, 11:21
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

VIKTIGT!!!!

Undvik de träd med tier4 lights för att du kommer hata spelet då.
Enklaste träden för nybörjare är Ryska trädet upp till KV-1 alt Amerikanska trädet.
Som första träd, undvik träden med Pz38NA, A-20, M5.

Annars lär du dig allteftersom du spelar. Mycket går ut på att läsa kartan, förstå var folk går på kartan och att lära sig skjuta. Det är ett spel som belönar tålamod, dvs stormar du fram kommer du att dö, men för den delen tjänar man inte på att campa.
Hit skins mm är ganska onödigt, det mesta i låg tier pennar du och när du väl når lite högre tier kommer du att förstår genom trial and error var du ska skjuta.

Länken nedanför visar var de flesta går på olika kartor och är en bra start, eftersom folk trots allt lär sig vad de ska och inte ska göra på olika kartor.
http://www.vbaddict.net/heatmaps/
Senast redigerad av Cardiac 2013-09-04 kl. 11:26.
Citera
2013-09-04, 11:24
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Neeeej! Kom vi inte överens om att sånt skräp är fusk!? Och du vill väl inte skapa en fuskare till i spelet?

Hit zones är inte fusk, då hade de plockats bort av modscannern. Tydligen ska en hel del av hit zones skinnen vara fel också. Har man spelat tillräckligt mycket vet man vart man ska skjuta, annars är wot-guro.com ett bra tips.
http://wotguru.com/weak-spot-guides/
Citera
2013-09-04, 12:19
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Hit zones är inte fusk, då hade de plockats bort av modscannern. Tydligen ska en hel del av hit zones skinnen vara fel också. Har man spelat tillräckligt mycket vet man vart man ska skjuta, annars är wot-guro.com ett bra tips.
Finns även app för detta, där du kan välja vilken tank du möter och valfri kanon du använder för att se penetrationen (avstånd kan ställas in).
Finns även hitbox mm.

Tack för länken
Citera
2013-09-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac

herr Ventura och nån till.. herr anka kanske? var överens om det

jag tycker den är ok som hjälpmedel

fast ofta skjuter man på så längt håll att det inte syns i vilket fall.
JAg har den installerade på en dator och inte på den andra.... spelar egentligen ingen roll, förutom att ibland känns det som då jag har det installerat så träffar alla motståndare mina weakspots och inte jag deras.

vetefan hur många gånger jag har lobbat gummikulor i min e100 mot en annan e100 och fått urankärnor tillbax ..
Citera
2013-09-04, 16:42
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
herr Ventura och nån till.. herr anka kanske? var överens om det
Ha ha! Så kanske det var.
-----

Partyt tar f.ö. aldrig slut. Firade Obamas besök idag med att köpa min första IX:a!! Det blev naturligtvis en jänkare dagen till ära - en M103 med extra allt (utom bästa kanonen och motorn). Motorn gör dock inget för den tuffar på bra med stockmotorn tycker jag. Toppkanonen för 60k xp:s kommer man däremot få slita lite för....

Var lite ledsamt att sälja T-32:an som faktiskt gått rätt bra ändå (54% wr) men 4 kills i första fighten, förtjänsttecken I och en drös medaljer fick mig snabbt att utbrista i ett högt: "T-32 who?"
Citera
2013-09-04, 17:04
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Mediums som leder till heavys är en bra början. Råkar du gå en linje med light (scouts) kommer du redan vid tier 4 slå musen i bordet

Tycker ryska trädet som leder till KV-1 är den bästa att börja med.

Tips är att byta språk till engelska, underlättar vid guider mm samt att det låter mindre fånigt
Citera
2013-09-04, 17:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
...
Googla "world of tanks battle mechanics" och ska du bara lulla runt, testa och kolla kartor så gör det med en lägre tier vagn, typ max 3 så stör du inte dom av oss som spelar lite mer seriöst.

En halvseriösduktig spelare kan komma upp i tier 4 på en dag så är mest nybörjare och sälklubbare i lägre tier.
Citera
2013-09-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ha ha! Så kanske det var.
-----

Partyt tar f.ö. aldrig slut. Firade Obamas besök idag med att köpa min första IX:a!! Det blev naturligtvis en jänkare dagen till ära - en M103 med extra allt (utom bästa kanonen och motorn). Motorn gör dock inget för den tuffar på bra med stockmotorn tycker jag. Toppkanonen för 60k xp:s kommer man däremot få slita lite för....

Var lite ledsamt att sälja T-32:an som faktiskt gått rätt bra ändå (54% wr) men 4 kills i första fighten, förtjänsttecken I och en drös medaljer fick mig snabbt att utbrista i ett högt: "T-32 who?"

grattis, en till level och du är cw-värdig

jag har bara två tier 9r, men ack så kul.. turtle-TD, och m46 patton

skall dock köpa en tier 9 till... t-54 och grinda lite xp om jag hinner.
Citera
2013-09-04, 17:33
Medlem
Citat:

håll dig ifrån franska och kinesiska... Jag skulle föreslå att hålla sig ifrån engelska oxå. Som vi sa till sjöss.. allt som är grått, fult och inte fungerar är engelskt.

kör RU, USA eller Tyskland i början.. de känns mest användarvänliga och repsentativa utan konstigheter.. imho.

jag har några low tiers kvar som JAG tycker är roliga:

t-60, pkfw 3c, pkfw 3a, Cruiser mk III, Marder II och Medium II (heter den så?) så det är mina tips.. klarar jag av dem klarar vem som helst av dem

extremfallen i dessa är closecombat pkfw 3c med en liten jävla gatling-gun för närstid, sen åt andra hållet mardern som är långsam men träffsäker och skjuter hårt. I mitten ligger pkfw 3a som är liten och hård som ett ekollon och skjuter bra.... känns mest som en stridsvagn ska kännas i mina ögon.. tål lite stryk och kan dela ut stryk samt förflytta sig utan att överdriva någon egenskap på bekostnad av någon annan.

t-28 på tier 4 rekomenderar jag starkt.. mycket kul prickskytte med den då har du gått det rysska trädet. och siktar på KV-1 som är en fantastisk liten skapelse, och efter den kommer min favorit of them all.. kv-3.
Citera
2013-09-04, 17:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
t-28 på tier 4 rekomenderar jag starkt..
Hetzer är en roligare tier4 vagn(tank destroyer) och mer förlåtande mot tier3 och tier4 vagnar pga rätt skapligt pansar och 105mm kanonen får mig att dregla ibland.

Så djävla kul att dra in i en match, dra av 6 skott och döda 6 vagnar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in