Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Hur som Arne körde tier 5, du tyckte hans XP var låg och kontrade med att man i regel får minst 1500 xp som utan premium eller dubbel.
Att få 1500 xp utan prem för 5~ kills(låt säga mycket skada) är inget som sker ofta i tier 5, det sker fan i mig jävligt sällan. 2250 xp med premium i tier 5 kräver en jävligt bra runda även om det såklart går att få bättre så är det knappast lätt att få över 2000 xp på en vinst i tier 5. Ska jag vara helt ärlig är det inte precis så att det sker varje runda i högtier heller.
Min bästa match (än så länge) i Tier5 (Chaffee) gav mig 1500 xp (non-premium), och då plockade jag två tier 8, och skadade 5 andra tanks (varav ca 75% på en E-75). Det gav iaf mig Ace Tanker, dvs högsta 1% xpn för den tanken.
Rätt rolig match för övrigt, Prokhorovka med en Chaffee är riktigt kul, genom att köra längs kullkanten i mitten av banan kan man övervaka hela centrala kartan mha Chaffens view range samtidigt som man är rätt säker från skott. I slutändan var det en E-75 (100%) och Obj. 704 kvar i vänstra hörnet, så jag körde dit, spottade tanksen för min lagkamrater. Obj704 dog direkt, medan E-75an klarade sig och började skjuta tillbaka mot min lagkamrater. Jag parkerade bakom E-75an och började pumpa skott i tornluckan. Han reagerade inte förrän han var nere på 25%, då han bestämde sig för att skjuta mig och istället blev plockad av min lagkamrater.