2014-08-11, 20:06
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Enligt vad FTR rapporterar och länkar till så tjänar WG massivt på WoT.
Det är också en skillnad mellan olika servrar hur mycket de tjänar per spelare, tex tjänar de mest per spelarre på NA-servern och minst på RU.

Japp, jag tror dig, de tjänar nog väldigt bra med pengar. Men den dagen ett likvärdigt spel som satsar på sina engelsktalande spelare i väst kommer in på plan, så lär sötebrödsdagarna vara över. Tjänar man minst per spelare i Ryssland är det ett jäkla lustigt (för att inte säga rent av dåligt) ekonomiskt beslut att ösa allt godis över dem, även om de är många. Det är bara att titta på alla specialare och uppdrag, Ryssarna, NA och SEA får alltid bättre än EU. Vilket är irriterande då jag är rätt säker på att västländerna i EU puttar in en ganska stor del pengar i spelet och potentialen finns att fortsatt växa där. Att man satsar på SEA och NA är naturligt, då de är tillväxtmarknader.

Citat:
Att WG främst bryr sig om RU-servern är ganska uppenbart och väldigt tydligt om man är på NA som jag. Slopandet av Battle Tier12 var mindre roligt på en server med så stor andel tier10 som på NA.

Japp, det är ett östföretag med allt vad det innebär. Tycker de borde växa ur den kostymen. Ett bra exempel är det polska Cd Project Red, de har lyckats förträffligt med att slänga av sig den gamla sovjetkostymen, har en gigantiskt hög kreddfaktor tack vare 0 dlc's, inga drm och en tydlig, rak och ärlig dialog med fansen och kommit in i 2000-talet medan WG sitter kvar i startgropen. Hatten av för polackerna.

Citat:
För Tigrar och IS kan bara köra rakt framemot motståndaren och orsaka skada utan att ta någon. Spelar vi samma spel?
För övrigt domineras tier10 matcher av plutoner av tier10 mediums. Vilket är lite kul eftersom det följer våran historia där heavy tanks konkurrerades ut av mediums.

Japp, en vanlig kväll på EU-servrarna kör 10 heavys fram till närmsta korridor och börjar brawla. Stentrist! Det är nog större andel olika tanks på EU servrarna, de flesta matcher brukar domineras av mediums, då de flesta duktiga spelare främst dras till just den spelstilen. Själv är jag en av dem, även om jag knappast är en superunicum spelare (slog över till good för ett litet tag sen). Utmaningen och känslan är helt enkelt mycket givande än att ligga och fisa i en buske med en TD på högre tiers, även om det kan vara kul ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Att spela utan premium är som att pissa i motvind en stormig senhöstnatt. Kallt, blött, trist och man blir så grymt besviken på resultatet.

Japp, de 100 kr eller vad det kostar per månad är helt klart värt det. Istället för att gå minus i alla tier 8+ matcher gör man en liten vinst för en ok match och vinsterna med premiumvagnar är otroligt mycket bättre, för att inte nämna de 50% extra xp som gör en jäkla skillnad i slutändan.

Citat:
Ha ha!

Dom har ju naturligtvis en jäkla massa spelare men 80 miljoner låter lite mycket? Att de däremot tjänar en jäkla massa pengar på WoT betvivlar jag dock inte. Vet ju själv hur hårt kreditkortet fått jobba ibland när man grindade som hårdast. WG köpte väl ett helt kontorshus på Cypern för ett tag sedan för att flytta HQ dit. Så dom klarar sig nog.

Håller med igen. Är lite besviken på utvecklingen det senaste året. Allt från hur de noobanpassar varenda jävla karta till grafik och spellägen. Tror att WoT kan dö en rätt snabb död om man inte jackar upp det ordentligt snart.

Japp, tror jag har läst 80 miljoner spelare någonstans och som sagt, de tjänar nog riktigt bra med stålar. Men precis som dig tror jag att de håller på att bita sig i svansen med sin surnackade hundraprocentiga satsning på Ryssland och en rad dåliga beslut, förseningar, kass balans, lag, rng, korridorer, noobanpassning mm.

Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Hur gynnar RNG dåliga spelare då? Den borde ju förhindra lika mycket som den hjälper för alla.

Tänk såhär, du siktar 10 skott, 25% missar då p.g.a rng, tomaten i motståndarlaget bara skjuter 10 skott utan att sikta och träffar då 25% mer skott p.g.a samma rng. Värdelöst med andra ord och ger sämre spelare en fördel jämfört med de som faktiskt siktar på weakspots.

Citat:
Men jag får hålla med om att öppnare kartor vore enormt mycket bättre, man känner sig lite instängd i sin medium.

Eller hur, trist med alla corridorigorsk, abbey, hidden valley och väldigt få öppna kartor som steppes.
Citera
2014-08-11, 20:30
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Tänk såhär, du siktar 10 skott, 25% missar då p.g.a rng, tomaten i motståndarlaget bara skjuter 10 skott utan att sikta och träffar då 25% mer skott p.g.a samma rng. Värdelöst med andra ord och ger sämre spelare en fördel jämfört med de som faktiskt siktar på weakspots.

Jag håller inte riktigt med att RNG skulle gynna dåliga spelare, isåfall hade det gått bättre för dem överlag.

Siktar en tomat inte in sig fullt så kommer han garanterat att missa fler skott än en som siktar, även på kort sikt.

Visst finns det skott man slänger iväg lite hastigt som råkar träffa rätt, men då siktar jag redan på den punkten men utan att vänta in siktcirkeln.

En tomat är också mer benägen att frysa till då de ser en fiendevagn, och utgör då ett enklare mål medan en rörlig vagn är svårare att träffa rätt på.

EDIT; En erfaren spelare kan också utnyttja RNG till sin fördel, skotten fördelas med normalfördelning och man behöver inte alltid sikta in sig fullt då en stor andel av skotten kommer att gå nära mitten. Fördelen med det är att man inte behöver visa upp sin vagn lika länge.

Visserligen kan man också säga att det är till en dålig spelares fördel, men en erfaren kommer alltid att ha övertaget enligt min mening.
Senast redigerad av thechosenone 2014-08-11 kl. 20:35.
Citera
2014-08-12, 00:19
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Jag håller inte riktigt med att RNG skulle gynna dåliga spelare, isåfall hade det gått bättre för dem överlag.

Siktar en tomat inte in sig fullt så kommer han garanterat att missa fler skott än en som siktar, även på kort sikt.
Du skojar? Nu pratar du om en community där typ 90% av spelarna ligger mellan 47-53% winrate - och du tror inte att det är riggat så att de sämre spelarna gynnas!?

Hade spelet varit helt "ärligt" (hits, damage, aim etc) så hade 75% av alla spelarna varit sånna slagpåsar att det liknar ingenting. Garanterat. Men då hade en också en absolut majoritet av dessa lämnat WoT för länge sen, och den ekvationen gillas garanterat inte i Vitryssland (eller hos någon som helst annan affärsdrivande verksamhet).

R:et står för Random men faktum är att det behöver inte vara random öht. Med RNG kan du göra vad som helst. WG kan styra det precis som de vill. Egentligen hur detaljerat de vill. "Ok, du hade en dålig dag igår, då gör vi det lättare för dig att penna idag även om du siktar som en blind kärring" eller "Du har för hög hitrate just nu, dags att bounce'a lite mer en period". Inga problem.
Nu tror inte jag att det är just så detaljerat som ovan utan mer generellt satt. (Dessutom är det så många spelare som spelar att det går inte att vara för specifik). Vilket gör att det faktiskt finns utrymme att bli unicum, eller 30% tomat för den delen. Men de är inte många sett till hur många som de facto spelar WoT.

Jag är helt övertygad om att allt styrs för att trycka ihop pöbeln runt 50%-strecket. Det är där WG tjänar pengar.
Citera
2014-08-12, 00:46
Medlem
Citat:
Du skojar? Nu pratar du om en community där typ 90% av spelarna ligger mellan 47-53% winrate - och du tror inte att det är riggat så att de sämre spelarna gynnas!?

Hade spelet varit helt "ärligt" (hits, damage, aim etc) så hade 75% av alla spelarna varit sånna slagpåsar att det liknar ingenting. Garanterat. Men då hade en också en absolut majoritet av dessa lämnat WoT för länge sen, och den ekvationen gillas garanterat inte i Vitryssland (eller hos någon som helst annan affärsdrivande verksamhet).

R:et står för Random men faktum är att det behöver inte vara random öht. Med RNG kan du göra vad som helst. WG kan styra det precis som de vill. Egentligen hur detaljerat de vill. "Ok, du hade en dålig dag igår, då gör vi det lättare för dig att penna idag även om du siktar som en blind kärring" eller "Du har för hög hitrate just nu, dags att bounce'a lite mer en period". Inga problem.
Nu tror inte jag att det är just så detaljerat som ovan utan mer generellt satt. (Dessutom är det så många spelare som spelar att det går inte att vara för specifik). Vilket gör att det faktiskt finns utrymme att bli unicum, eller 30% tomat för den delen. Men de är inte många sett till hur många som de facto spelar WoT.

Jag är helt övertygad om att allt styrs för att trycka ihop pöbeln runt 50%-strecket. Det är där WG tjänar pengar.
Jag är frestad att skriva att jag kan bevisa det. Men det kan jag inte. Men är helt övertygad att det är så. Denna veckan förlorar jag nästan alla matcher. Orsaken är en baksmälla från förra vecka då jag vann 2 av 3 matcher. Jag vet att "oturen" kommer sluta när jag närmar mig mina normal värden igen.
Man ser det hela nästa direkt när får se lagen. FI har 3 st KV-1S, 2 Hellcat, några Ryska TD's och vi har en hög kinesiska mediums, en KV1 noob .... en M3 Lee samt 2 Luchs.
Citera
2014-08-12, 07:46
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:

Visst finns det skott man slänger iväg lite hastigt som råkar träffa rätt, men då siktar jag redan på den punkten men utan att vänta in siktcirkeln.

En tomat är också mer benägen att frysa till då de ser en fiendevagn, och utgör då ett enklare mål medan en rörlig vagn är svårare att träffa rätt på.

EDIT; En erfaren spelare kan också utnyttja RNG till sin fördel, skotten fördelas med normalfördelning och man behöver inte alltid sikta in sig fullt då en stor andel av skotten kommer att gå nära mitten. Fördelen med det är att man inte behöver visa upp sin vagn lika länge.

Visserligen kan man också säga att det är till en dålig spelares fördel, men en erfaren kommer alltid att ha övertaget enligt min mening.

Ja, men han träffar 25% mer än han skulle och den som tar sig tiden att sikta missar 25% mer, det är ett obestridligt faktum.
Citera
2014-08-12, 09:15
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Inte för att dra det hela in absurdum. Men du pratar lite emot dig själv. Som jag skrev. Anta att 50% är skott som träffar i en match. Då har du 50% missar. Orsakerna är många. Men vi kan väl säga att en stor del är pga motståndaren flyttar sig, har bra vinkel, och resten är spelmekanik. Och resten är att du chansar in ett skott. När du skriver "Jag kan träffa med stor säkerhet" så tolkar jag det som att det är 50 till 70% i en normal match?
Om det är så. Så stämmer ändå min teori om dyra skott osv. Jag missar inte mer än andra. Snarare tvärtom.

För skojs skull så kollade jag igenom min hit rate på mina tier8-10 tanks (inte arty av förklarliga skäl).
I dessa tanks träffar jag 70-80% av min skott, och då både snapshottar jag och skjuter på mål som försvinner pga camo. Och bland mina tanks ingår en hel del ryska tanks med mindre bra träffsäkerhet.
Så av de skott jag tar, träffar nästan alla och eftersom jag alltid skjuter mot mål där jag kan penetrera gör jag nästan alltid skada, vilket gör att jag tjänar credits. Jag funderar aldrig på ammokostnaden, iaf inte för vanliga shells, eftersom vinna är det man tjänar mest credits på.

Om du missar pga att motståndaren flyttar på sig, så leder du inte dina skott eller siktar på fel punkt. Jag kan träffa rörliga mål på gränsen av drawing range och jag är knappast fenomenalt bra på att sikta. Bouncar du pga av att motståndaren är vinklad så skjuter du på fel delar av en tank.
Citera
2014-08-12, 10:37
Medlem
Böghororna i Minsk ser verkligen till att man efter en bra spelperiod hamnar bland det sämsta av det sämsta för att sänka statsen. Från 55% förra veckan till 50,46% just nu.

Jävla vitryska pissluffare
Citera
2014-08-12, 10:53
Medlem
Citat:
För skojs skull så kollade jag igenom min hit rate på mina tier8-10 tanks (inte arty av förklarliga skäl).
I dessa tanks träffar jag 70-80% av min skott, och då både snapshottar jag och skjuter på mål som försvinner pga camo. Och bland mina tanks ingår en hel del ryska tanks med mindre bra träffsäkerhet.
Så av de skott jag tar, träffar nästan alla och eftersom jag alltid skjuter mot mål där jag kan penetrera gör jag nästan alltid skada, vilket gör att jag tjänar credits. Jag funderar aldrig på ammokostnaden, iaf inte för vanliga shells, eftersom vinna är det man tjänar mest credits på.

Om du missar pga att motståndaren flyttar på sig, så leder du inte dina skott eller siktar på fel punkt. Jag kan träffa rörliga mål på gränsen av drawing range och jag är knappast fenomenalt bra på att sikta. Bouncar du pga av att motståndaren är vinklad så skjuter du på fel delar av en tank.
Alla tanks i högre tier rör sig ganska sakta. Eller så går det pena den lättare tanken på alla ställen. Man är också mer noga med varje skott då reload tar tid. Det gör att det blir högre hit rate.
70% är också långt från dina "jag träffar alltid". Och ärligt talat så tyder det på att du mest kör heavys och inte tar några chansskott. Du kan förbättra din spelstil. Jag anser att riktigt bra spelare, ibland inte sitter och väntar tills de helt tydligt har ett mål att träffa. Nej, de kan dra skott på chans mot olika lägen.
Vinna en match är inget som avgörs av dig. Det är laget som vinner eller förlorar. Och som jag förklarade för dig. Man bör inte tänka på kostnaden. Men kör du utan premium konto. Så kommer denna kostnad att bli avsevärd. Dvs det blir svårt att inte ha premium om du ska kunna köpa nya större vagnar senare.
Du verkar tro att jag inte kan sikta. Jag siktar ganska mycket bättre än genomsnittet. Jag är trotts allt bäst i en TD. Och även medium gillar jag. Jag har aldrig påstått att jag missar mycket mer än dig. Det jag säger är att du behöver prem konto ändå.
Om du nu inte har ett sätt som gör att du vinner 60% av alla matcher och utanför lagspel. Vilket jag skulle finna otroligt. Då min erfarenhet är den att du kan påverka mot seger men du kan inte påverka så det blir direkt avgörande. Många matcher jag nyligen har förlorat, har varit sådana att min tunga tank inte ens har hunnit ta sig så långt fram i banan att jag har nått eller sett en enda fi. Och mitt lag har redan förlorat 5 vagnar, det har gått 1-2 minuter av spelande. FI har inte förlorat någon eller någon dålig scout. Detta vänder ingen spelare. Och som jag skrev tidigare. Skulle jag kunna påverkar detta mycket. Så kommer MM att fixa det så att det nästa vecka blir omöjligt att vinna. Min kurva över vinst eller förlust är alltid en sinuskurva. Det går upp fort. För att sedan bli 10 matcher där vi förlorar 1-15 i rad.
Nyligen drog jag iväg med 100 matcher med vinst. Men det tappade jag nu på 1 vecka. Där det normala var 5 förlust,1 vinst, 6 förlust 1 vinst. osv hela veckan. Men som jag skrev. Kommer jag bara ner till den nivå där MM börjar ge mig normala matcher igen så kommer det gå bättre.
Citera
2014-08-12, 10:54
Medlem
Jag håller med andra som vill se fler öppna kartor där det finns rikligt utrymme till manövrering istället för alla dessa nya peek-a-boo-kartor som spottas ut. En riktig Kursk-karta hade varit kul.
Senast redigerad av Dart380 2014-08-12 kl. 10:57.
Citera
2014-08-12, 11:00
Medlem
En sak som jag ända sedan jag började spela det här spelet 2012 är att jag i 9 fall av 10 hamnar i laget med minst andel klanspelare i random MM-matcher. Hur kan det komma sig? Är det slump eller medvetet?

Händer det andra också?
Citera
2014-08-12, 11:26
Medlem
libbens avatar
Var ett tag sedan jag spelade, drog igång igår och började störa mig på att en del vagnar gick segare och kändes nerfat.

Någon som har lust att lista de största förändringarna senaste patchen eller två?

Dessutom, finns det någon laglig mod som inte är i gråzonen numera? Testade ju förut den där megamodden som hade lite allt möjligt i sig. Men den var ju rena fusket. Zooma ut 30x, se massa info från träffar osv.

Men radiomod på minimap osv kan ju vara trevligt, så man ser sin range för det med mera. Vilket jag nästan anser som fusk också.

Men finns det någon modpack som håller sig till de vettiga parametrarna eller kör de alla fortfarande megafusk och WG skiter i det?
Citera
2014-08-12, 12:10
Medlem
Charkov, Ensk och Brandgata kan WoT ta och stoppa upp där solen aldrig skiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in