2013-09-04, 11:58
Medlem
woaaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Femenister jobbar just för att se individer istället för kön.
Att tycka saker som rakade ben är fint är en social konstruktion.

Nej, feminister jobbar för att se kvinnor istället för kön.
Varför tror du annars det heter feminister? Och inte individualister?
Ren idioti.

Rakar du inte benen får du antagligen svårare att få ligg, det är helt upp till dig om du vill rätta in dig i ledet eller inte.
Det är bara du själv som drabbas.

Att försöka omvända folk som du gör, att påstå att man inte ska raka benen, är väl att göra exakt samma sak som de du motsätter dig emot?
Låt folk göra vafan dom vill, även om de gör det för att följa normer. Det är inte upp till dig att bestämma över någon annan.
Citera
2013-09-04, 12:12
Medlem
Windrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Varför skulle man vilja ha en hårig tjej för? Skulle du vilja mysa med en kille som luktade svett så fort kläderna åkte av?

Svett är ju enligt allmän åsikt en illaluktande doft. Illaluktande är en direkt negativ upplevelse. Hur är fjun på benen direkt negativ i upplevelsen? Är inte stubb i så fall värre?

Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Det beror ju på, skulle det vara svart hår och mycket skulle jag nog bli för avtänd för att knulla, dock skulle jag ju kunna ligga och mysa och snacka med henne, men inte på ett sexuellt vis så klart. Skulle ju inte resa mig och gå, man kan ju vara vänner. Att raka sig är en lite uppoffring, kan man inte anstränga sig det minsta för att göra sig fin tycker jag inte man borde få en kille. Känns som att problemet är att dessa tjejer vill skita helt i sitt utseende, well det gör dom ju inte, dom blir inte smällfeta, dom slutar inte sminka sig, dom slutar inte jobba med sin sexualtiet förutom att inte raka sig, vilket väcker ytterligare förakt eftersom det visar att det är bloggnivå på bruden, att hon fortfarande är sjukt brydd och osäker.

Saken är att rakning ger obehag och stubbiga ben. Att lukta fräscht, se fräsch ut, vara frisk och fixa till sig så att man känner sig fin är inte samma sak i min mening. Det ger en inte besvär så som kliande och taggiga ben gör. Kan dock förstå dig om det är svart, långt hår på benen. Det tycker inte jag heller är snyggt. Slutar du vara tänd på din flickvän också om hon skulle börjat ha håriga ben?
Citera
2013-09-04, 12:17
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windrunner
Svett är ju enligt allmän åsikt en illaluktande doft. Illaluktande är en direkt negativ upplevelse. Hur är fjun på benen direkt negativ i upplevelsen? Är inte stubb i så fall värre?

Saken är att rakning ger obehag och stubbiga ben. Att lukta fräscht, se fräsch ut, vara frisk och fixa till sig så att man känner sig fin är inte samma sak i min mening. Det ger en inte besvär så som kliande och taggiga ben gör. Kan dock förstå dig om det är svart, långt hår på benen. Det tycker inte jag heller är snyggt. Slutar du vara tänd på din flickvän också om hon skulle börjat ha håriga ben?

Håriga ben och armar är en direkt negativ upplevelse då det är vidrigt.

Vill du inte raka dig så fine men klaga inte sen att nån inte finner dig attraktiv.
Citera
2013-09-04, 12:19
Medlem
Windrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woaaah
Rakar du inte benen får du antagligen svårare att få ligg, det är helt upp till dig om du vill rätta in dig i ledet eller inte.
Det är bara du själv som drabbas.

Rätta in dig i ledet, vilken obehaglig formulering du har. Är du en sån fisk som simmar med strömmen bara för att någon sa åt dig att göra det? Jag retar mig förbannad på de flesta feminister jag med, men när det gäller en så fånig sak som fjun på benen så tycker jag inte att någon ska bli utstött för det, eller tvingas "rätta in sig i ledet".
Senast redigerad av Windrunner 2013-09-04 kl. 12:25.
Citera
2013-09-04, 12:21
Medlem
Windrunners avatar
Citat:
Håriga ben och armar är en direkt negativ upplevelse då det är vidrigt.

Vill du inte raka dig så fine men klaga inte sen att nån inte finner dig attraktiv.

Jag pratar endast om ben nu, det var vad trådskaparen frågade efter. Men du ger ju absolut ingen förklaring för din åsikt. Hur är det vidrigt? Känns det äckligt? Är det som sagt inte en äckligare känsla om man har stubb? Tycker du det ser vidrigt ut även om det är ljust hår? När började du hata hår på tjejben? Var det bara något du provade och sen sa "aldrig mer" eller var det från alla reklamer och bilder på rakade ben? Om du som tonårspojk i debuten bara fått känna på tjejers ben med hår, tror du att du fortfarande skulle tyckt att det var vidrigt?
Senast redigerad av Windrunner 2013-09-04 kl. 12:26.
Citera
2013-09-04, 12:29
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Jag pratar endast om ben nu, det var vad trådskaparen frågade efter. Men du ger ju absolut ingen förklaring för din åsikt. Hur är det vidrigt? Känns det äckligt? Är det som sagt inte en äckligare känsla om man har stubb? Tycker du det ser vidrigt ut även om det är ljust hår? När började du hata hår på tjejben? Var det bara något du provade och sen sa "aldrig mer" eller var det från alla reklamer och bilder på rakade ben? Om du som tonårspojk i debuten bara fått känna på tjejers ben med hår, tror du att du fortfarande skulle tyckt att det var vidrigt?

Jag har aldrig gillat håriga saker helt enkelt en fobi jag har, som sträcker sig ända från jag var en liten parvel.

Men ja hår är vidrigt det fastnar en jävla massa skit där bakterier osv.
Citera
2013-09-04, 12:30
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:

Avstår ni killar seriöst från en tjej om hon inte rakat benen? Säg att det börjar hetta till med någon ni tycker är snygg, rolig och smart - och sedan märker ni att hon har håriga ben. Slutar ni mysa då?
Snälla svara.

Skulle förmodligen känna lite avtändning redan innan jag såg dina orakade ben med tanke på ditt osäkra intryck här i tråden, där du säger att annan kroppsbehåring är ful men du slåss för dina bens lurv. Samtidigt som du har en intressant avatar med tanke på att du är emot ideal. Skulle tänka att här har vi en svag individ. Skulle jag då se ditt benlurv så vore det icing on the cake och lusten skulle stendö.

Skulle det däremot vara en annan tjej som uppvisar ett beteende som styrker att hon är snygg, rolig och smart så kanske jag skulle ha lite överseende i början.
Citera
2013-09-04, 12:57
Medlem
Windrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Skulle förmodligen känna lite avtändning redan innan jag såg dina orakade ben med tanke på ditt osäkra intryck här i tråden, där du säger att annan kroppsbehåring är ful men du slåss för dina bens lurv. Samtidigt som du har en intressant avatar med tanke på att du är emot ideal. Skulle tänka att här har vi en svag individ. Skulle jag då se ditt benlurv så vore det icing on the cake och lusten skulle stendö.

Skulle det däremot vara en annan tjej som uppvisar ett beteende som styrker att hon är snygg, rolig och smart så kanske jag skulle ha lite överseende i början.

Hahaha, vilken fin analys av mina första och enda få inlägg. Jag slåss inte för något, jag diskuterar bara ämnet. Jag rakar mina ben när jag bär shorts, kjol, eller klänning för att känna mig feminin och fin precis som majoriteten av tjejer verkar göra. Men jag tycker fortfarande inte att det är en hemsk företeelse när tjejer inte rakar benen, och om det är det enda som inte överensstämmer med en killes smak så borde det absolut inte avgöra något.

Behåring under armarna tycker jag inte om för att det ofta börjar lukta ofräscht enligt mig, och mellan benen är det något intimt. Klart att det ska vara ansat. Benen tycker jag däremot det är konstigt hur killar reagerar med äckel, med tanke på att de flesta tjejer har mycket ljusare och finare kroppshår än killar. Jag bad inte om svar för att jag är osäker på mina egna ben, utan för att jag var intresserad av just den frågan. Hoppas det förklarar lite för dig.

Min avatar har väl föga att göra med denna diskussion, men jag älskar kvinnliga former och att både måla, rita och fotografera kvinnor som vackra motiv. Vad för ideal det står för bryr jag mig inte särskilt mycket om. Din sista replik är väl sagt.

Citat:
Jag har aldrig gillat håriga saker helt enkelt en fobi jag har, som sträcker sig ända från jag var en liten parvel.

Men ja hår är vidrigt det fastnar en jävla massa skit där bakterier osv.

Jag tror att vår diskussion avstannar här.
Citera
2013-09-04, 14:00
Medlem
Citat:

Jag rakar själv vissa delar av kroppen nästan lagligen, även benen i bland, sådana obehag ger det inte. Isåfall är det jobbigare för tjejen att träna, sminka sig länge etc, larvigt att hålla på med sånt men skita i att raka sig bara för att.

Om min flickvän började ha massa hår skulle jag antagligen inte känna mig jättetänd nej, inte sluta tycka om henne men skulle ju kännas ofräscht. Samma fråga som "blev din pojkvän jättetjock och dessutom vägra tvätta sig eftersom han blir arg på kraven och tar dig för given ändå, skulle du sluta tända då?"
Citera
2013-09-04, 14:03
Medlem
Citat:
Rätta in dig i ledet, vilken obehaglig formulering du har. Är du en sån fisk som simmar med strömmen bara för att någon sa åt dig att göra det? Jag retar mig förbannad på de flesta feminister jag med, men när det gäller en så fånig sak som fjun på benen så tycker jag inte att någon ska bli utstött för det, eller tvingas "rätta in sig i ledet".

Det är det ju inte, dom blir bara kanske inte valda som sexpartner av killar som inte tänder på det, vilket är många, som överviktiga eller allmänt fula människor. Vad är det som är konstigt med det? Att inte anses vara attraktiv är inte att stötas ut.
Citera
2013-09-04, 14:05
Medlem
Citat:

Om du tonåren bara fått ligga med feta, fula killar med liten kuk, skulle du då idag tända på det mer? Eller är det reklamer som gjort det och vad andra sagt till dig? Lika dumt resonemang.
Citera
2013-09-04, 14:09
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Jag rakar själv vissa delar av kroppen nästan lagligen, även benen i bland, sådana obehag ger det inte. Isåfall är det jobbigare för tjejen att träna, sminka sig länge etc, larvigt att hålla på med sånt men skita i att raka sig bara för att.

Om min flickvän började ha massa hår skulle jag antagligen inte känna mig jättetänd nej, inte sluta tycka om henne men skulle ju kännas ofräscht. Samma fråga som "blev din pojkvän jättetjock och dessutom vägra tvätta sig eftersom han blir arg på kraven och tar dig för given ändå, skulle du sluta tända då?"

Du min herre är en förtryckande mansgris för du har vissa preferenser

Nej men det du skriver stämmer ju, sen att massa lata vidriga feminister gapar och gafflar om att det inte får vara ofräscha är deras eget problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in