2013-08-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeilon
Nu har jag inte druckit Imperial White, men det är ju en alkoholstark belgisk witbier väl.
Det kan ju funka med någon tripel. Westmalle Tripel, Brooklyn Local 1, Chimay White?

Annars se om du kan hitta Mikkeller Not Just Another Wit som är en relativt alkoholstark wit.

På stoutsidan har du ju Yeti som är en imperial stout och Gonzo som är en imperial porter.
Tackar för tipsen!

Tror att de som passar bäst är Mikkeller, Yeti'n samt Brooklyn Local 1, får ta mig en liten rundtur till bolagen här i stan.
Citera
2013-08-28, 19:54
Medlem
brutefishs avatar
smuttar på dark horizon (4) nu. satan vad alkoholen slår igenom, minns tidigare som betydligt bättre.
tokyo* som ligger i typ samma segment är mycket bättre.

mörk, knappt ingen kolsyra. luktar malt, soya och choklad.
smakar sött, lite russin, lite rök, choklad och soya, torrt och starkt alkoholavslut.

denna måste ligga till sig, alldeles för spritig för tillfället.
Citera
2013-08-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
smuttar på dark horizon (4) nu. satan vad alkoholen slår igenom, minns tidigare som betydligt bättre.
tokyo* som ligger i typ samma segment är mycket bättre.

mörk, knappt ingen kolsyra. luktar malt, soya och choklad.
smakar sött, lite russin, lite rök, choklad och soya, torrt och starkt alkoholavslut.

denna måste ligga till sig, alldeles för spritig för tillfället.

Skumt.. Både när jag drack den på fat och när jag drack den på SB-provningen så var alkoholen välgömd och slog inte alls igenom.
Citera
2013-08-28, 23:18
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Har snöat in lite på öl som Dale's Pale Ale, Punk IPA, Modus Hoperandi, Ligunitas Censured (stavning?) och gillar dom stark, kan någon rekommendera en en rookie några andra öl som drar åt samma håll?
Citera
2013-08-29, 00:13
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Har snöat in lite på öl som Dale's Pale Ale, Punk IPA, Modus Hoperandi, Ligunitas Censured (stavning?) och gillar dom stark, kan någon rekommendera en en rookie några andra öl som drar åt samma håll?
Epic IPA, Lagunitas IPA eller pale ale, Sierra Nevada, St:Eriks APA och Oppigårds Single Hop Ale, för att nämna några på Bolaget vanligt förekommande drycker.

Själv testade jag Iron Maiden Trooper i afton. Klart roligare förpackning än innehåll. Habil men ganska uddlös. Hade kanske blivit roligare om den fått varunr 666.
Citera
2013-08-29, 07:58
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Skumt.. Både när jag drack den på fat och när jag drack den på SB-provningen så var alkoholen välgömd och slog inte alls igenom.
alltså den är bra. men jämför man den t.ex. med tokyo* och dark horizon 3 så tycker jag alkoholen är för genomträngande. får den ligga till sig så ordnar sig nog detta.

sambon sa samma sak utan att jag hade sagt något, att alkoholen var väldigt tydlig, så det var inte bara jag.
Citera
2013-08-29, 12:35
Medlem
brutefishs avatar
http://nilsoscar.blogg.se/2013/august/lansering-av-nya-f12-lager-idag.html
vilket jävla bullshit. tyvärr NO, ni lurar ingen, det enda man ser är dollartecknen framför era ögon.

"Ölet är resultatet av ett samarbete mellan krögarna Melker Andersson och Daniel Couet, som äger och driver Grupp F12, och Nils Oscar Company. Tillsammans har vi utvecklat ett öl som passar väl till mat från alla världens hörn!"

alltså en lager som passar mat från världens alla hörn.
detta börjar faktiskt bli lite tröttsamt.

edit: när jag ändå skriver om det.
mathias dahlgren och jessicas grejer är inte heller ett dugg imponerande.
har druckit samtliga från svenska smaker och det skulle aldrig falla mig in att beställa dessa med någon mat. BOOOOOOOOOOOOOOOORING.
Senast redigerad av brutefish 2013-08-29 kl. 13:07.
Citera
2013-09-01, 20:18
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
http://nilsoscar.blogg.se/2013/august/lansering-av-nya-f12-lager-idag.html
vilket jävla bullshit. tyvärr NO, ni lurar ingen, det enda man ser är dollartecknen framför era ögon.

"Ölet är resultatet av ett samarbete mellan krögarna Melker Andersson och Daniel Couet, som äger och driver Grupp F12, och Nils Oscar Company. Tillsammans har vi utvecklat ett öl som passar väl till mat från alla världens hörn!"

alltså en lager som passar mat från världens alla hörn.
detta börjar faktiskt bli lite tröttsamt.

edit: när jag ändå skriver om det.
mathias dahlgren och jessicas grejer är inte heller ett dugg imponerande.
har druckit samtliga från svenska smaker och det skulle aldrig falla mig in att beställa dessa med någon mat. BOOOOOOOOOOOOOOOORING.

Kan köpa att pors och fjällkvanne inte var så intressanta men enbär och havtorn var det i min mening inga fel på, havtorn var t o m riktigt nice men att beställa in dessa öl med mat (särskilt de minst sagt udda tipsen på baksidan av kartongen) skulle nog knappast falla mig in heller
Citera
2013-09-02, 14:48
Medlem
brutefishs avatar
fick det som var viktigast för mig.
1st Oliver Twist 20th Anniversary Ale
6st Evil Twin Imperial Biscotti Break
6st Mikkeller Beer Geek Vanilla Shake
6st Ballast Point Victory At Sea

själva då, högg ni det ni skulle ha?
Citera
2013-09-02, 15:20
Medlem
Citat:
fick det som var viktigast för mig.
1st Oliver Twist 20th Anniversary Ale
6st Evil Twin Imperial Biscotti Break
6st Mikkeller Beer Geek Vanilla Shake
6st Ballast Point Victory At Sea

Du skulle satsat på fler weissbockar och lagt undan. Den är bra och kommer nog bli riktigt bra efter 1-2 år i en källare.
Citera
2013-09-02, 16:18
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Du skulle satsat på fler weissbockar och lagt undan. Den är bra och kommer nog bli riktigt bra efter 1-2 år i en källare.
nah, inte riktigt min favvostil. med tanke på vad dessa tillsammans kostade + en hel del annat jag köpte så fick det räcka. dessa var det dock prio på.

samt brännlands iscider, den skall bli riktigt spännande att testa.
Citera
2013-09-02, 16:55
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:

Yeti Chocolate och Stone RIS ligger beställda. Plockade upp lite Lervig, Amager och Deschutes bland andra på hemvägen. Blir säkert nåt varv till för att komplettera ändå.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in