2013-08-31, 00:39
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av innebandyboi
Söker ett pc spel jag spelade som liten.

Det påminner lite om Worms, man ser det liksom från sidan och man är en mask eller nåt (är inte säker). Är dock inte säker på om det är turbaserat. Man måste gräva för att komma någon vart och jag har för mig att det fanns en hel del med vapen att välja mellan.

Mer än så kommer jag inte ihåg, hoppas att någon vet vad det är för spel jag söker.

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Kan det vara Liero?

Låter som Liero, ja. Helt underbart spel.
http://www.openlierox.net/
Varsågod.
Citera
2013-08-31, 00:52
Medlem
Ni är ju bara för goa, tack så mycket!
Citera
2013-08-31, 11:30
Medlem
Skezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Rune?
Inte Rune =)

Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
När jag tänker PC platformspel tänker jag Hunter Hunted, men man är ingen viking vad jag vet. Antingen är man en kille med jeans och t-shirt eller en minotaurliknande sak.

http://www.youtube.com/watch?v=iJb9MMX8S4Y

Musiken låter ganska så passande i alla fall. Låter väldigt Frank Klepacki-Command and Conquer.
Tyckte menyn såg bekant ut och musiken i videon du länkade stämde ändå in rätt bra men den är inte i riktigt samma tempo trots allt.
Kollade in andra videos från spelet som den ruudje1976 hade laddat upp men det är inte det heller.

Vet inte ens vart jag fick spelet från, måste antingen varit en CD-skiva med demos som följde med nån tidning eller skivor min farbror brukade fixa med sig hem från något land som var fulla av piratkopierade spel och program på 90-talet.
Citera
2013-08-31, 14:48
Medlem
Letar efter ett spel som jag spelade för sjukt många år sedan; Ett väldigt simpelt men roligt spel, man spelar streckgubbar som spelar olika banor som är simpla streck med stegar som man klättrar upp på för att ta sig runt.
Vapnerna man använder sig utav är brandsläckare, järnrör och en pistol ifall jag inte minns fel. Samt ifall du hoppar på motståndaren och landar rakt på honom så dör han direkt.
Citera
2013-08-31, 16:27
Medlem
Eygadhs avatar
Jag söker ett iPhone spel jag spelade på en polares mobil 2010-2011. Det var 2D, uppifrån. Man hade öar med siffror på, som angav hur många stridsflygplan du hade på ön. När du markerade ön och tryckte på en annan ö skickades hälften (?) av dina plan iväg. Om ön i fråga hade mindre plan än det antal du skickade tog du över ön. Målet var att kontrollera alla öar på hela kartan.
Citera
2013-08-31, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsoul
Letar efter ett spel som jag spelade för sjukt många år sedan; Ett väldigt simpelt men roligt spel, man spelar streckgubbar som spelar olika banor som är simpla streck med stegar som man klättrar upp på för att ta sig runt.
Vapnerna man använder sig utav är brandsläckare, järnrör och en pistol ifall jag inte minns fel. Samt ifall du hoppar på motståndaren och landar rakt på honom så dör han direkt.

Cell Block A?

http://www.mobygames.com/game/dos/cell-block-a/screenshots/gameShotId,532624/

Kom ihåg at det var med på någon PC Gamer skiva någon gång.
Citera
2013-08-31, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Cell Block A?

http://www.mobygames.com/game/dos/cell-block-a/screenshots/gameShotId,532624/

Kom ihåg at det var med på någon PC Gamer skiva någon gång.

Yes det var det! Tack som tusan för du hittade det
Blev detta spelet mer eller mindre varenda kalas hos min mormor med min bror för överleva kvällen som liten..
Citera
2013-09-02, 12:22
Medlem
Tjena! Blir alldeles galen när jag sitter och googlar utan resultat. Letar efter ett spel till PS1. Minns att jag hade en sån där fin liten Demoskiva till PS1. Med massa spel man fick prova i några minuter eller 2-3 banor. Men på skivan fanns även en massa trailers.

Nu har jag självklart tappat bort skivan. Spelet jag letar efter är i alla fall något spel där man väljer en liten karaktär, futuristik och häftig, ni vet, nästan en Tronkaraktär.

Med gubben skulle man då springa, race:a mot andra små karaktärer. Ett färgglatt spel, med miniatyrgubbar som sprang runt och tävlade i diverse miljöer. En av de miljöer jag kommer ihåg (tror jag, svagt iaf!) var ett kök, eller ett köksbord. Hittar verkligen inte spelet . Medans jag försöker hjälpa någon annan så får ni gärna hjälpa mig!

EDIT: Tjena igen, googlade lite mer nu, och gissa vad som hittades mirakulöst? Spelet jag letat efter...! Spelet heter Micro Maniacs!
Senast redigerad av PackHesten 2013-09-02 kl. 12:48.
Citera
2013-09-02, 12:26
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackHesten
Tjena! Blir alldeles galen när jag sitter och googlar utan resultat. Letar efter ett spel till PS1. Minns att jag hade en sån där fin liten Demoskiva till PS1. Med massa spel man fick prova i några minuter eller 2-3 banor. Men på skivan fanns även en massa trailers.

Nu har jag självklart tappat bort skivan. Spelet jag letar efter är i alla fall något spel där man väljer en liten karaktär, futuristik och häftig, ni vet, nästan en Tronkaraktär.

Med gubben skulle man då springa, race:a mot andra små karaktärer. Ett färgglatt spel, med miniatyrgubbar som sprang runt och tävlade i diverse miljöer. En av de miljöer jag kommer ihåg (tror jag, svagt iaf!) var ett kök, eller ett köksbord. Hittar verkligen inte spelet . Medans jag försöker hjälpa någon annan så får ni gärna hjälpa mig!

Kanske något Micro Machines?
Citera
2013-09-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Kanske något Micro Machines?

Micro Maniacs heter det! Tack för svar dock!
Citera
2013-09-02, 13:05
Medlem
Ender.Ws avatar
Jag söker ett eller egentligen två gamla spel. De påminner om varandra i spelsätt men inte i utseende.

Gällande första spelet så var spelplanen rektangulär, 2D och uppdelat i ett rutnät, spelet gick ut på att förflytta en boll/kula en ruta i taget med hjälp av piltangenterna till ett mål på så få steg som möjligt. För varje bana man klarade av blev det svårare och svårare (rätt så självklart egentligen) med fler och fler hinder som man måste hitta en väg förbi.

Det andra spelet fungerade på samma sätt men där var det inte en boll/kula man skulle förflytta utan en mus och målet var en ost och för varje steg så rörde sig även en katt ett steg närmare musen (tror det var så).

Helst vill jag hitta det första spelet igen. Någon som känner igen något av det jag beskrivit?

Jag har sökt runt på webben som en galning utan att hitta något. Hoppas därför på hjälp från er..
Citera
2013-09-02, 16:57
Medlem
vonfnass avatar
Letar efter ett spel som släpptes till PC, jag skulle gissa på att det var i början av 2000-talet, max 2002.
Eventuellt i slutet av 90-talet.
Titeln på spelet kan ha varit något på latin.

Jag köpte det 2002-2003 för 10kr på Göfab Tian. Spelet kom i en såndär klassisk stor box och var utspritt på ett antal cd-rom skivor.

Spelet är på svenska (misstänker även att det är svenskar som tillverkat spelet) och det är gjort i FMV (full motion video) och utspelas i första persons perspektiv.
Det utspelar sig på medeltiden (?), man är en man som dör i början av spelet.
Jag vill minnas att personen man spelar har blivit förgiftad och spelet går ut på att man ska lista ut vem som förgiftade en.

Spelet börjar med en piga som sitter och gråter vid ens dödsbädd.

Det är det jag minns.
Spelet måste kommit bort i någon flytt för många år sedan, och jag önskar att jag hade tagit mig tid att spela igenom det. Det verkade så cheesy och alldeles underbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in