Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-04, 20:38
Medlem
fearreapers avatar
Dink smallwood?

[
QUOTE=vonfnas|45057493]Letar efter ett spel som släpptes till PC, jag skulle gissa på att det var i början av 2000-talet, max 2002.
Eventuellt i slutet av 90-talet.
Titeln på spelet kan ha varit något på latin.

Jag köpte det 2002-2003 för 10kr på Göfab Tian. Spelet kom i en såndär klassisk stor box och var utspritt på ett antal cd-rom skivor.

Spelet är på svenska (misstänker även att det är svenskar som tillverkat spelet) och det är gjort i FMV (full motion video) och utspelas i första persons perspektiv.
Det utspelar sig på medeltiden (?), man är en man som dör i början av spelet.
Jag vill minnas att personen man spelar har blivit förgiftad och spelet går ut på att man ska lista ut vem som förgiftade en.

Spelet börjar med en piga som sitter och gråter vid ens dödsbädd.

Det är det jag minns.
Spelet måste kommit bort i någon flytt för många år sedan, och jag önskar att jag hade tagit mig tid att spela igenom det. Det verkade så cheesy och alldeles underbart.[/quote]
Citera
2013-09-07, 16:24
Medlem
Sökt ett namn på ett barnspel hur länge som helst,
kan man få hjälp på denna tråd så vore det awesome!
Det jag minns av spelet är..:

- En låt som går ''veckor månader år, tiden går'' ungefär.

- Att det utspelar sig med sliskiga figurer i ett slott.

- Att någon av figurerna säger nått med ''snålajåp''.

HJÄLP?! /desperat.
Citera
2013-09-07, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Dink smallwood?

[
QUOTE=vonfnas|45057493]Letar efter ett spel som släpptes till PC, jag skulle gissa på att det var i början av 2000-talet, max 2002.
Eventuellt i slutet av 90-talet.
Titeln på spelet kan ha varit något på latin.

Jag köpte det 2002-2003 för 10kr på Göfab Tian. Spelet kom i en såndär klassisk stor box och var utspritt på ett antal cd-rom skivor.

Spelet är på svenska (misstänker även att det är svenskar som tillverkat spelet) och det är gjort i FMV (full motion video) och utspelas i första persons perspektiv.
Det utspelar sig på medeltiden (?), man är en man som dör i början av spelet.
Jag vill minnas att personen man spelar har blivit förgiftad och spelet går ut på att man ska lista ut vem som förgiftade en.

Spelet börjar med en piga som sitter och gråter vid ens dödsbädd.

Det är det jag minns.
Spelet måste kommit bort i någon flytt för många år sedan, och jag önskar att jag hade tagit mig tid att spela igenom det. Det verkade så cheesy och alldeles underbart.

Kan det vara ''Benoit Sokal - Paradise''?
Citera
2013-09-07, 16:44
Medlem
näverläppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ender.W
Jag söker ett eller egentligen två gamla spel. De påminner om varandra i spelsätt men inte i utseende.

Gällande första spelet så var spelplanen rektangulär, 2D och uppdelat i ett rutnät, spelet gick ut på att förflytta en boll/kula en ruta i taget med hjälp av piltangenterna till ett mål på så få steg som möjligt. För varje bana man klarade av blev det svårare och svårare (rätt så självklart egentligen) med fler och fler hinder som man måste hitta en väg förbi.

Det andra spelet fungerade på samma sätt men där var det inte en boll/kula man skulle förflytta utan en mus och målet var en ost och för varje steg så rörde sig även en katt ett steg närmare musen (tror det var så).

Helst vill jag hitta det första spelet igen. Någon som känner igen något av det jag beskrivit?

Jag har sökt runt på webben som en galning utan att hitta något. Hoppas därför på hjälp från er..

Ang spel två.
Det är inte möjligtvis rodent's revenge du letar efter?
Citera
2013-09-09, 15:44
Medlem
robomans avatar
Jag kom att tänka på ett gammalt spel som jag suktade efter när jag var liten. Jag trodde att det var Micro Machines, men av bilder att döma var det fel. Det rör sig alltså om ett racingspel från någonstans runt 1996-1999. Det "unika" var att bilarna hade så stora hjul i förhållande till resten av bilen, så att de kunde hamna upp och ner, och fortsätta köra. Om ni förstår.
Citera
2013-09-09, 15:54
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag kom att tänka på ett gammalt spel som jag suktade efter när jag var liten. Jag trodde att det var Micro Machines, men av bilder att döma var det fel. Det rör sig alltså om ett racingspel från någonstans runt 1996-1999. Det "unika" var att bilarna hade så stora hjul i förhållande till resten av bilen, så att de kunde hamna upp och ner, och fortsätta köra. Om ni förstår.
Beskrivningen låter som Rollcage. Fast det har ju egentligen inga likheter med Micro Machines-spelen så kanske inte.
Citera
2013-09-09, 17:23
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Beskrivningen låter som Rollcage. Fast det har ju egentligen inga likheter med Micro Machines-spelen så kanske inte.
Det ser verkligen rätt ut! Vad jag fick Micro Machines ifrån vet jag inte, Rollcage ser ut exakt som det jag söker. Tack!
Citera
2013-09-12, 02:30
Medlem
Hurvidas avatar
Letar efter ett spel som jag måste spelat 95~ och upp. Man var ett slags flygplan som gled längst marken och man skulle hoppa över hål så man landade på plattformar. Det var ganska färgrikt om jag minns rätt. SNÄLLA HJÄLP.

På PC. Windows 98 tror jag.
Senast redigerad av Hurvida 2013-09-12 kl. 02:35.
Citera
2013-09-12, 19:43
Medlem
Kanske väljer fel tråd nu. Men vet någon vad denna karraktären heter i Stalker shadow of chernobyl?
http://stalkerpro.webs.com/photos/-SLIKE-STALKER/Stalker-wallpaper-846.jpg
Citera
2013-09-12, 20:38
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathdevil
Kanske väljer fel tråd nu. Men vet någon vad denna karraktären heter i Stalker shadow of chernobyl?
Sidan funkar inte för mig.
Citera
2013-09-12, 20:43
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding

Funkar för mig, men vet inte vem det är. Antar att det är Strelok?
Citera
2013-09-12, 20:51
Medlem
IamSiriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathdevil

Har aldrig spelat det spelet men du borde kunna hitta karaktären här: http://stalker.wikia.com/wiki/Category:Shadow_of_Chernobyl_Characters

Eller här: http://stalker.wikia.com/wiki/List_of_characters_in_Shadow_of_Chernobyl

Googla bara "shadow of chernobyl characters" så får du ju fram allt du kan tänkas vilja veta.

Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding

Den funkar för mig. Felet ligger alltså hos dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in