2013-08-24, 13:44
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
The Sting! ?

Citat:
Ursprungligen postat av drudy
Det är antagligen The Sting som redan blivit sagt.

Nope, kanske skulle nämnt att det inte var det. Ett tillägg jag kan göra är att spelet hade en realistisk design på grafiken, i kontrast till The Stings tecknade stil.
Citera
2013-08-25, 00:52
Medlem
Racerbyces avatar
I slutet av 90-talet (runt 98/99 eller så) hade jag ett demo till ett spel för Windows som jag inte kommer ihåg namnet på. Man körde crossmotorcykel i ett ökenområde med en massa kullar där man kunde hoppa och göra stunts, och det var en massa andra (datorstyrda) motorcyklar som körde också. Man skulle väl egentligen tävla mot dem men det var kul att köra fritt runt på banan och bara lattja med hojen. Någon som vet vilket spel detta kan tänkas vara?
Citera
2013-08-25, 02:19
Medlem
sam_elofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
I slutet av 90-talet (runt 98/99 eller så) hade jag ett demo till ett spel för Windows som jag inte kommer ihåg namnet på. Man körde crossmotorcykel i ett ökenområde med en massa kullar där man kunde hoppa och göra stunts, och det var en massa andra (datorstyrda) motorcyklar som körde också. Man skulle väl egentligen tävla mot dem men det var kul att köra fritt runt på banan och bara lattja med hojen. Någon som vet vilket spel detta kan tänkas vara?

Motocross Madness
Citera
2013-08-25, 11:42
Medlem
Racerbyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sam_elof
Motocross Madness

Tack för det! Det var precis det! Hur kul som helst fast jag bara hade en demoversion!
Citera
2013-08-25, 19:41
Medlem
Skezs avatar
Söker ett plattformsspel där man var nån slags extremt hård viking (?) och musiken var nån extremt hetsig hårdrock-techno-fusion.
Tror man slogs mest men kan även ha funnits vapen med i spelet, måste vara över 10 år sedan jag spelade det. Det som stack ut mest för mig var musiken som var hur stressig och hård som helst.
Citera
2013-08-28, 14:52
Medlem
LifeIsALoops avatar
Rotade runt lite bland mina gamla spel och hittade detta..
Påminner väldigt mycket om wonder boy.

Vad heter det?
http://bayimg.com/jAPFnAAEc

edit: Hittade det.. Adventure Island 2..
Citera
2013-08-28, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsALoop
Rotade runt lite bland mina gamla spel och hittade detta..
Påminner väldigt mycket om wonder boy.

Vad heter det?
http://bayimg.com/jAPFnAAEc

Ser ut som Hugo. Hugo 3D.. gammal klassiker.
Citera
2013-08-29, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skez
Söker ett plattformsspel där man var nån slags extremt hård viking (?) och musiken var nån extremt hetsig hårdrock-techno-fusion.
Tror man slogs mest men kan även ha funnits vapen med i spelet, måste vara över 10 år sedan jag spelade det. Det som stack ut mest för mig var musiken som var hur stressig och hård som helst.

Vad för platform var det? Var det PC eller en konsol?

Jag hittade ett mobils spel, Great Lagends Vikings

http://www.youtube.com/watch?v=IbVjpfBT4AE
Senast redigerad av meanmanturbo 2013-08-29 kl. 02:17.
Citera
2013-08-29, 02:50
Medlem
Skezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Vad för platform var det? Var det PC eller en konsol?

Jag hittade ett mobils spel, Great Lagends Vikings

http://www.youtube.com/watch?v=IbVjpfBT4AE
Det var på PC. Och musiken var mycket mer stressigare än i videon du länkade.
Grafiken däremot är rätt likt det i videon, lite mer plottrigt/pixligt bara. Och speltempot var i stil med musiken, stressigt och man fick verkligen vara vaken!
Citera
2013-08-29, 15:32
Medlem
Letar efter ett spel som fanns på en av demoskivorna till Playstation 1. Man körde bil ett racingspel. Man började alltid sist och nästan alltid samma bilar var i topp. Man körde ute i naturen men på asfallt och tror det bara var en bana. Det fanns även övriga spel i skivan så klart men tror det bör vara från 97,98 eller 99.
Citera
2013-08-29, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonTheMaster
Letar efter ett spel som fanns på en av demoskivorna till Playstation 1. Man körde bil ett racingspel. Man började alltid sist och nästan alltid samma bilar var i topp. Man körde ute i naturen men på asfallt och tror det bara var en bana. Det fanns även övriga spel i skivan så klart men tror det bör vara från 97,98 eller 99.

Toca Touring Car Championship?
Citera
2013-08-29, 15:49
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skez
Det var på PC. Och musiken var mycket mer stressigare än i videon du länkade.
Grafiken däremot är rätt likt det i videon, lite mer plottrigt/pixligt bara. Och speltempot var i stil med musiken, stressigt och man fick verkligen vara vaken!

Rune?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in