2013-09-01, 19:16
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Några saker jag har funderingar på:

1. Kommer poliserna hjälpa en om man blir överfallen eller påkörd? Det har de inte gjort i tidigare spel.
2. Om man börjar slåss med någon på gatan, kommer polisen ta hand om/försöka separera båda två eller blir det som tidigare att de bara tar "spelaren"?

Beställt spelet nu, fan vad jag ser fram emot det!

2. Du vet väl att man kan börja slåss mot en fotgängare när polisen är bredvid, polisen kommer så klart att försöka slå dig men då kan du fuska bort polisen "göra dig oskyldig" men fotgängaren är ju fortfarande förbannad och kommer att attackera dig framför polisens ögon, med andra ord blir det "han som började slå dig" vilket leder till att polisen attackerar fotgängaren.
2013-09-01, 19:25
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nach0s
Det har säkert frågats tidigare, men jag hittar det inte. Hur många kommer att kunna vara online på en server samtidigt? Spelar alla i samma "universum" online? Så om jag köper en lägenhet så kommer den vara min bara på just den servern eller kommer flera att kunna köpa samma saker?
16 kommer att kunna vara inne på samma "server" samtidigt.

Om det kommer vara som i RDR, vilket jag gissar att det är, så är det som så att man slumpas in i en server med så många spelare som möjligt.

Du kommer alltid att ha din lägenhet, den är knutet till ditt Rockstar social club account.
2013-09-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalWithCheese
Fyfan asså. Har hypat till det här spelet sen iv och när det väl ska släppas så har man inte en enda krona, helvete vad livet känns orättvist

Vad längtar ni mest till att göra i Gta? Spelet verkar packat med saker att se och göra och jag har ingen aning vad jag ser fram emot mest. Storyn och multiplayer var det jag gillade mest i föregående spel

Känner igen mig som fan! Just denna jävla höststart ska det strula med csn o skit, FUCK!!

Jag kommer starta spelet, köra intro, sen kommer jag sitta o fundera på vad fan jag ska göra xD lär väl bli att man snor åt sig en bil och åker på lite upptäcksfärd
Det jag mest ser fram emot är hur man kan använda pengar på ett helt annat sätt för att göra livet betydligt bekvämare för sig själv, finare bilar, finare boende, privatflyg osv.
Tidigare har man ju haft samma levnadsstandard fast $9 999 999 999 999 ligger på kontot, obegränsat med korvar och läsk, köpa på sig en jävla massa vapen och så kunde man ju spela bowling med Roman helt obegränsat är väl de enda fördelarna jag märkte på IV med mycket pengar, köpa på sig lite kläder och sånt också kanske.

Det bästa är ju nu att när man har klarat "allt" i detta spel, man har klarat huvudstoryn och lite till och känner "vad fan ska man göra nu?". Då planerar jag att gå in till aktiemarknaden, lägga all in på ett enda köp, win or loose. Skulle man torska allt så är det bara till att börja bygga upp kapitalet igen
2013-09-01, 23:46
Medlem
ItsNeverLupuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Några saker jag har funderingar på:

1. Kommer poliserna hjälpa en om man blir överfallen eller påkörd? Det har de inte gjort i tidigare spel.
2. Om man börjar slåss med någon på gatan, kommer polisen ta hand om/försöka separera båda två eller blir det som tidigare att de bara tar "spelaren"?

Beställt spelet nu, fan vad jag ser fram emot det!

Inte? För sist jag spelade IV så grep polisen någon random som började slå på Nico. Det tog visseligen ett bra tag, men polisbil fick han till slut åka.

Som svar på punkt två hoppas jag att R* har justerat det från tidigare, då polisen alltid tog spelaren.
2013-09-02, 00:14
Medlem
Ja tycker att det här med att man ska spela med tre karaktärer inte är bra. Det gör det hela mer förvirrande. Att den ena ska kunna köra bättre bil än den andre och den andra vill röka de ena men inte det andra. Och så stod det i tråden att en kommer att kunna köra flygfordon och inte dom andra, som måste ta utbildningar.

Det är ju enligt min mening mycket roligare att ha EN karaktär att bry sig om, som i de andra Gta-spelen. En karaktär som kan göra ALLT.

Nej, jag tror inte på de här med flera karaktärer, men vad vet jag? har ju inte testat det än..

Tror ni att det bli roligare med fler karaktärer? eller vill ni ha det som i de gamla gta-spelen ?
2013-09-02, 00:46
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trig
Tror ni att det bli roligare med fler karaktärer? eller vill ni ha det som i de gamla gta-spelen ?
Är positiv till att det är tre karaktärer, kul med något nytt liksom
2013-09-02, 00:47
Medlem
Skezs avatar
Citat:
Ja tycker att det här med att man ska spela med tre karaktärer inte är bra. Det gör det hela mer förvirrande. Att den ena ska kunna köra bättre bil än den andre och den andra vill röka de ena men inte det andra. Och så stod det i tråden att en kommer att kunna köra flygfordon och inte dom andra, som måste ta utbildningar.

Det är ju enligt min mening mycket roligare att ha EN karaktär att bry sig om, som i de andra Gta-spelen. En karaktär som kan göra ALLT.

Nej, jag tror inte på de här med flera karaktärer, men vad vet jag? har ju inte testat det än..

Du skrev exakt samma inlägg i fredags (https://www.flashback.org/sp45008717).

Jag tycker det låter grymt bra. Varför?

Vill man lattja och kanske bara flyga lite, går man in på den gubben, letar upp sig ett plan och flyger. Vill man "rollspela" lite eller spela mer åt det "verkliga hållet" (försöker inte lura er sjäv, jag vet att du också försökt köra lagligt) så går man in på en gubbe man måste ta flygcertifikat på, träna, tar sitt certifikat och flyger.

Vill man röka får man väl gå in på den gubben, inte så att det spelar så stor roll om man röker en gås med Franklin eller Trevor, effekterna lär varit de samma oavsett karaktär.

Och än så länge vet vi faktiskt egentligen knappt något om detta, man kommer säkert kunna träna sin bilkörning på alla karaktärerna så den blir lika bra som för de andra. Jag tror dem gjort på detta sättet för att man under storyns gång ska behöva göra vissa logiska val. T.ex. bästa föraren som getaway-driver, killen med flygcertifikat som flyger medan de två andra med sina kunskaper sysslar med något inom sin expertis.

Jag tror det blir GRYMT!
2013-09-02, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skez
Du skrev exakt samma inlägg i fredags (https://www.flashback.org/sp45008717).

Jag tycker det låter grymt bra. Varför?

Vill man lattja och kanske bara flyga lite, går man in på den gubben, letar upp sig ett plan och flyger. Vill man "rollspela" lite eller spela mer åt det "verkliga hållet" (försöker inte lura er sjäv, jag vet att du också försökt köra lagligt) så går man in på en gubbe man måste ta flygcertifikat på, träna, tar sitt certifikat och flyger.

Vill man röka får man väl gå in på den gubben, inte så att det spelar så stor roll om man röker en gås med Franklin eller Trevor, effekterna lär varit de samma oavsett karaktär.

Och än så länge vet vi faktiskt egentligen knappt något om detta, man kommer säkert kunna träna sin bilkörning på alla karaktärerna så den blir lika bra som för de andra. Jag tror dem gjort på detta sättet för att man under storyns gång ska behöva göra vissa logiska val. T.ex. bästa föraren som getaway-driver, killen med flygcertifikat som flyger medan de två andra med sina kunskaper sysslar med något inom sin expertis.

Jag tror det blir GRYMT!

Ja men de e ju jobbigt att hålla på å byta hela tiden. Vore roligare med en karaktär man hade, som gjorde alla uppdrag och som kunde göra allt. Det låter vimsigt att ha flera karaktärer som man måste byta mellan bara för att den ena inte kan göra de och de.. Nä fy fan
2013-09-02, 02:47
Medlem
Jag hittar lite mått och gott i tråden av vad man kan göra på GTA V.

Men det vore kul att få reda på enbart fakta av vad man kan göra i Gta 5.
Till exempel, klättra i träd, köpa horor, peka finger åt folk... med mera..

Vad vet ni om sånt här?
2013-09-02, 08:21
Medlem
champagneshowers avatar
Citat:
Ja men de e ju jobbigt att hålla på å byta hela tiden. Vore roligare med en karaktär man hade, som gjorde alla uppdrag och som kunde göra allt. Det låter vimsigt att ha flera karaktärer som man måste byta mellan bara för att den ena inte kan göra de och de.. Nä fy fan

Ursäkta, men jag orkar inte med såna som dig.
För det första, spelet har inte kommit ut än. Har du testat det? Nej, just det. Med andra ord kan du inte uttala dig än. Kom tillbaka om ett par tre veckor!

För det andra, alla karaktärer kan göra alla saker men de är bättre på en sak. Sen kan du ju lära upp de andra till det de inte kan. Ser inte problemet.
Senast redigerad av champagneshower 2013-09-02 kl. 09:01.
2013-09-02, 10:42
Medlem
Autoziones avatar
Lyssnade lite på de olika previews:en för radion som de slängt upp på Newswire och kollade också igenom den läckta soundtrack-listan. Personligen är jag besviken.

Det var väl några av mina klagomål, jag utesluter dock inte att jag kommer att ändra mig när väl spelet släpps. Alla låtar har inte läckt och det kanske finns en del skatter som väntar på att upptäckas. Men som det ser ut nu är det rena skämtet, speciellt i jämförelse med de fullkomligt briljanta soundtrack:en i Vice City och San Andreas.
Senast redigerad av Autozione 2013-09-02 kl. 11:20.
2013-09-02, 10:46
Medlem
Färgienhinks avatar
Så jävla klockrent att Jesco White hostar countrykanalen Rebel Radio!!!!!!

För er som inte vet är en han steppande hillbilly som boffade bensin i 10 år. Han medverkar i dokumentären om hans familj, The Wild And Wonderful White's Of West Virgina. Rekommenderar alla att se den innan spelet släpps. Hillbilly deluxe dokumentär och det är förmodligen tack vare den familjen som utrycket White-Trash finns idag!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in