Citat:
Ursprungligen postat av
Paladin
Min största farhåga är att kontrollen av karaktären skall kännas "laggig"/seg/sluggish. Många "springa runt med gubbe"

spel har en tendens att kännas lite oresponsiva på xbox tycker jag mig ha märkt?
Själv gillar jag hur Saints row 3 kontrollen känns. Snabb, responsiv allt händer direkt.
Förstår någon hur jag tänker?
Hur tycker ni andra kontrollen har varit till andra GTA spel på konsol? Jag har nämligen själv aldrig spelat något till konsol och knappt till PC heller.
Rockstar har vid något tillfälle tagit upp den frågan, varpå de beskrev sin kontroll som mer responsiv än i Grand Theft Auto IV. I fyran kunde man ibland ha svårt för att springa mellan två bilar eller upp för ett par trappor eftersom karaktären aldrig sprang rakt på, utan mer i en cirkel för att komma in från en viss vinkel.
Exempel;
I Grand Theft Auto IV:
Om du står med ansiktet åt norr, och ska börja springa rakt söderut kommer karaktären att börja med att springa framåt, in i en cirkel, för att slutligen börja springa söder.
I Grand Theft Auto V:
Om du står med ansiktet åt norr, och ska börja springa rakt söderut kommer karaktären att börja med att ta ett steg bakåt, och därefter justera kroppen efter färdriktningen genom att vrida på kroppen.
Jag tror det fungerar såhär i Max Payne 3, men jag är osäker. Hursomhelst kommer den vara mer responsiv och precis än i föregångaren.