2013-09-09, 18:20
Medlem
Big Bosss avatar
Själv har jag Collectors Edition bokat på Electroworld och vanliga versionen på Inet. För jag börjar tvivla lite på att spelet från Electroworld kommer hinna fram i tid.
2013-09-09, 18:36
Medlem
MortalDiseases avatar
Ja det var kul att äntligen få en glimt av fängelset, det lär säkert komma ett uppdrag där man ska försöka bryta ut någon av de tre karaktärerna ur fängelset, veckor av planering och vips så är man i full gång med att bryta ut Trevor från finkan eller dylikt.

Undra vad som sker när man åker dit för typ fortkörning/smitning /mord etc, om man då vaknar upp i finkan, vissa kanske ger längre straff vilket inte skulle skada så mycket då man har tre karaktärer att leka med.
2013-09-09, 18:37
Medlem
herrmuss avatar
Bara jag som är lite tveksam till explosioner / eld?

http://www.gta-xtreme.de/images/news/gta-xtreme.png

http://rockstarnexus.com/media/news/808010135.png
2013-09-09, 18:42
Medlem
TheEvilUnicorns avatar
Jag hoppas att det kommer ett uppdrag där t.e.x Michael's hus blir attackerad av t.e.x Gangsters och kanske skjuter nån i hans familj eller dyl, skulle vara en plottwist! Inget sånt har hänt I GTA så vore coolt att se i V! Och, någon som vet något om Maffia familjer eller gäng i V? Förutom negers och äckliga bikers?
2013-09-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmus
Bara jag som är lite tveksam till explosioner / eld?

http://www.gta-xtreme.de/images/news/gta-xtreme.png

http://rockstarnexus.com/media/news/808010135.png
Ser väl inte så pjåkigt ut? förlita dig inte enbart på bilder.

http://youtu.be/N-xHcvug3WI?t=1m57s

Var inte så jäkla orolig, spelet kommer se mycket bra ut.

Citat:
Ursprungligen postat av TheEvilUnicorn
Jag hoppas att det kommer ett uppdrag där t.e.x Michael's hus blir attackerad av t.e.x Gangsters och kanske skjuter nån i hans familj eller dyl, skulle vara en plottwist! Inget sånt har hänt I GTA så vore coolt att se i V! Och, någon som vet något om Maffia familjer eller gäng i V? Förutom negers och äckliga bikers?
Du har inte spelat Grand Theft Auto: San Andreas märker jag.
Senast redigerad av Peteq 2013-09-09 kl. 18:49.
2013-09-09, 18:44
Medlem
Paladins avatar
Min största farhåga är att kontrollen av karaktären skall kännas "laggig"/seg/sluggish. Många "springa runt med gubbe" spel har en tendens att kännas lite oresponsiva på xbox tycker jag mig ha märkt?

Själv gillar jag hur Saints row 3 kontrollen känns. Snabb, responsiv allt händer direkt.

Förstår någon hur jag tänker?

Hur tycker ni andra kontrollen har varit till andra GTA spel på konsol? Jag har nämligen själv aldrig spelat något till konsol och knappt till PC heller.
2013-09-09, 18:44
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Det var billigast till och med igår för koden gällde till då. Nu blir det på 499 kr som hos Komplett.
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Ja det var kul att äntligen få en glimt av fängelset, det lär säkert komma ett uppdrag där man ska försöka bryta ut någon av de tre karaktärerna ur fängelset, veckor av planering och vips så är man i full gång med att bryta ut Trevor från finkan eller dylikt.

Undra vad som sker när man åker dit för typ fortkörning/smitning /mord etc, om man då vaknar upp i finkan, vissa kanske ger längre straff vilket inte skulle skada så mycket då man har tre karaktärer att leka med.
Första stycket tror jag också på. Speciellt då det skrevs för någon dag sedan om att dom har talat med fängelse-interner.

Men var har det sagts att man skulle åka dit för fortkörning? Straffet när du själv åker fast brukar vara antigen bli gripen eller dödas vid motstånd och att du blir av med pengar. Inte att faktiskt sitta vilket jag inte tror heller händer då det inte fyller någon funktion. Men en fängelseresa i story-delen blir det säkert.
2013-09-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
De ska väl inte ha något sånt? Det hade varit sjukt jobbigt.
Nej det tror jag inte, bara undrade. Med tanke på att dom ska göra spelet mer verkligt så det är ju en sak isf att ändra på...
Citat:
Ursprungligen postat av yoze
Det later fruktansvart trakigt, kanns som att du bor halla dig borta ifran detta spelet, tror nog du blir besviken .
Kanske, vem vet... Köper/ tankar det nog när jag har dator som pallar!
2013-09-09, 18:49
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Min största farhåga är att kontrollen av karaktären skall kännas "laggig"/seg/sluggish. Många "springa runt med gubbe" spel har en tendens att kännas lite oresponsiva på xbox tycker jag mig ha märkt?

Själv gillar jag hur Saints row 3 kontrollen känns. Snabb, responsiv allt händer direkt.

Förstår någon hur jag tänker?

Hur tycker ni andra kontrollen har varit till andra GTA spel på konsol? Jag har nämligen själv aldrig spelat något till konsol och knappt till PC heller.
Rockstar har vid något tillfälle tagit upp den frågan, varpå de beskrev sin kontroll som mer responsiv än i Grand Theft Auto IV. I fyran kunde man ibland ha svårt för att springa mellan två bilar eller upp för ett par trappor eftersom karaktären aldrig sprang rakt på, utan mer i en cirkel för att komma in från en viss vinkel.

Exempel;
I Grand Theft Auto IV:
Om du står med ansiktet åt norr, och ska börja springa rakt söderut kommer karaktären att börja med att springa framåt, in i en cirkel, för att slutligen börja springa söder.

I Grand Theft Auto V:
Om du står med ansiktet åt norr, och ska börja springa rakt söderut kommer karaktären att börja med att ta ett steg bakåt, och därefter justera kroppen efter färdriktningen genom att vrida på kroppen.

Jag tror det fungerar såhär i Max Payne 3, men jag är osäker. Hursomhelst kommer den vara mer responsiv och precis än i föregångaren.
2013-09-09, 18:51
Medlem
herrmuss avatar
Alla nya screens :

http://imgur.com/a/got8F#16
2013-09-09, 18:53
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Rockstar har vid något tillfälle tagit upp den frågan, varpå de beskrev sin kontroll som mer responsiv än i Grand Theft Auto IV. I fyran kunde man ibland ha svårt för att springa mellan två bilar eller upp för ett par trappor eftersom karaktären aldrig sprang rakt på, utan mer i en cirkel för att komma in från en viss vinkel.

Exempel;
I Grand Theft Auto IV:
Om du står med ansiktet åt norr, och ska börja springa rakt söderut kommer karaktären att börja med att springa framåt, in i en cirkel, för att slutligen börja springa söder.

I Grand Theft Auto V:
Om du står med ansiktet åt norr, och ska börja springa rakt söderut kommer karaktären att börja med att ta ett steg bakåt, och därefter justera kroppen efter färdriktningen genom att vrida på kroppen.

Jag tror det fungerar såhär i Max Payne 3, men jag är osäker. Hursomhelst kommer den vara mer responsiv och precis än i föregångaren.

Tack för ditt utförliga svar! Skall bli hemskt intressant att få "känna" på detta moment i spelet då det, enligt mig, bidrar mycket till hela känslan i ett spel hur kontrollen reagerar och upplevs. Snabbare, mer responsiv kontroll= en känsla av fart och "action"!

Den som väntar på något gott!!
2013-09-09, 19:01
Medlem
matknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurabergen
Hoppas verkligen man kan köra fulla trailer-ekipage med lastbil+trailer. I GTA IV fanns ju tyvärr bara "singellastbilar" utan släp/trailer. Någon som har koll på den tunga trafiken i GTA V?

http://i2.wp.com/www.rockstarnetwork.net/wp-content/uploads/2013/09/gtav-rockstarnetwork.png

Är ganska säker på att jag har sett fulla trailer-ekipage i trailers till spelet och även lastbil med timmer-släp i någon bild.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in