2013-08-26, 23:33
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Vill du att jag ska översätta texten till svenska? Då gör jag det och du har den nedan först på engelska och sen på svenska! 99% av det vi "vet" om "Förintelsen" kan INTE backas upp med fysiska bevis!

"Ninety-nine per cent of what we know we do not actually have the physical evidence to prove . . . it has become part of our inherited knowledge.

I don't think that the Holocaust is an exceptional case in that sense.

99% av det vi vet kan vi egentligen inte fysiskt bevisa...det har blivit en del av vår nedärvda kunskap.

Jag tror inte att Förintelsen är något undantag i det avseendet.
Okej. Det är din tolkning det. Min är en annan, så klart.

Jag tycker dock att det är lite synd att du bara citerar precis det som (hypotetiskt) kan anses stödja ditt resonemang.
2013-08-26, 23:47
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Hur man kan få RK's misslyckande till att de blivit förda bakom ljuset kan blott du svara på. Är du förståndshandikappad eller har du verkliga läsproblem?
Och nazisterna är i din lilla värld så klart helt rena och vita??
De (nazisterna) hade verkligen inget som helst intresse av att låta ICRC få den kunskap som de begärde och därmed bevisa att judarna hade det så bra som situationen tillät, särskilt inte med tanke på alla rykten som började florera om judarnas öde?
Nej, nej. Nassarna hade så klart inget att dölja... eller?
2013-08-26, 23:54
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Och nazisterna är i din lilla värld så klart helt rena och vita??
De (nazisterna) hade verkligen inget som helst intresse av att låta ICRC få den kunskap som de begärde och därmed bevisa att judarna hade det så bra som situationen tillät, särskilt inte med tanke på alla rykten som började florera om judarnas öde?
Nej, nej. Nassarna hade så klart inget att dölja... eller?

Jag förstår att i ditt önsketänkande är alla onda nazister ute efter att lura RK medan man gasar ohyran, inte sant.

Varför bry sig om fakta och vad som kan bevisas när du redan har svar på dina frågor. Ditt liv kan inte vara lätt men du har ju alltid de ondskefulla nazisterna att falla tillbaka på. Så patetiskt.
2013-08-30, 12:22
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]Undrar varför Assad inte använde Zyklon B. Den är ju oöverträffad och beprövad för ändamålet utan några som helst tvivel.
Zyklon B fungerar inte så bra utomhus. Nervgaser typ Sarin fungerar mycket bättre.
Citat:
Sarin is a highly volatile liquid, so that inhalation as well as absorption through the skin pose a great threat. Even vapour concentrations will immediately penetrate the skin. Death may follow in one minute after direct ingestion of extremely low concentrations (0.01 mg per kg of body weight or higher).

[källa: http://archives.sipri.org/contents/expcon/sarin.html]

Edit:
Citat:
Sarin is estimated to be over 500 times more toxic than cyanide.[16] The LD50 of subcutaneously injected sarin in mice is 172 μg/kg.

[källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Sarin#Effects_and_treatment]
/edit

PS: Du har inte gjort lumpen, eller?
Senast redigerad av d00rkey 2013-08-30 kl. 12:37.
2013-08-30, 18:50
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Zyklon B fungerar inte så bra utomhus. Nervgaser typ Sarin fungerar mycket bättre.

Edit:
/edit

Jag har däremot gjort lumpen och fick en intressant ABC utbildning. Sarin är riktigt otäckt förstås men i särklass värst är VX-gas. Jänkarna framstår väl som experterna på området gas och har ju t.o.m provat lite på sina egna också.

http://www.theguardian.com/world/2002/may/25/usa.matthewengel
2013-08-30, 21:09
Medlem
felias avatar
Citat:

Edit:
/edit

Vad har du för belägg för det påståendet?

Vad har lumpen med det hela att göra?
2013-08-31, 00:37
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag har däremot gjort lumpen och fick en intressant ABC utbildning. Sarin är riktigt otäckt förstås men i särklass värst är VX-gas. [...]
VX har jag ingen egen "erfarenhet" av.
Jag kommer dock ihåg, från lumpen, att det var ett sjuhelvetes sanerande efter ett fingerat gasangrepp med Sarin eller Tabun för att få bort det dödliga hotet. Det var kemisk sanering, sedan dusch, skrubbande och helst brännande av kläderna, och allt med gasmask på, för att bli av med kontaminationen av dessa nervgaser.

Citat:
Vad har du för belägg för det påståendet?
???
Gav jag dig inte två länkar?

I övrigt se mitt svar ovan till Aegishjalmr och jämför det med följande påstående:
För att bli av med det potentiellt dödliga hotet från Zyklon B räcker det med att vädra rummet eller utrymmet som det har använts i, bara man gör det någorlunda rätt och inte glömmer att skaka och puffa sängkläder så som hände då Dan Andersson omkom i ett hotellrum som man använt Zyklon (B?) i mot vägglöss, om jag inte minns fel. (Plus att de dödliga koncentrationerna alltså ser helt olika ut.)
Citat:
Vad har lumpen med det hela att göra?
Fundera på det du!
Senast redigerad av d00rkey 2013-08-31 kl. 00:44.
2013-08-31, 19:48
Medlem
felias avatar
Citat:
???
Gav jag dig inte två länkar?

Står ingenstans att Zyklon B inte lämpar sig utomhus jmf med den volatila gasen Sarin.
2013-08-31, 21:22
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Står ingenstans att Zyklon B inte lämpar sig utomhus jmf med den volatila gasen Sarin.

Om det inte står där, så finns det här : http://www.faktasamlingcbrn.foi.se/filer/c_sidor/2/1.html

Den höga flyktigheten gör att cyanväte är svåranvänt som kemiskt stridsmedel "i fält" eftersom det är svårt att uppnå tillräckligt höga koncentrationer utomhus.
2013-08-31, 21:36
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Om det inte står där, så finns det här :

Den höga flyktigheten gör att cyanväte är svåranvänt som kemiskt stridsmedel "i fält" eftersom det är svårt att uppnå tillräckligt höga koncentrationer utomhus.

HCN's flyktighet finns inte angiven jmf andra volatila nervgaser.

Intressant att det krävs 210ppm under 30 minuter för att vara dödligt. Trettio minuter....
2013-08-31, 21:55
Medlem
Citat:
HCN's flyktighet finns inte angiven jmf andra volatila nervgaser.

Intressant att det krävs 210ppm under 30 minuter för att vara dödligt. Trettio minuter....

Om du nu försöker göra någon poäng av det, typ att du tror att är 210 PPM så "oftarligt" så kan väl omöjligtvis 300PPM vara så farligt och dödligt som det påstås... Ja då kanske vi får upplysa dig om att det kan vara så enkelt att riskerna med koncentration av HCN inte följer en linjär skala utan helt enkelt kan vara relativt "ofarligt" upp till vissa koncentrationer för att sen kraftigt öka över en viss koncentration.
2013-08-31, 21:59
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Om du nu försöker göra någon poäng av det, typ att du tror att är 210 PPM så "oftarligt" så kan väl omöjligtvis 300PPM vara så farligt och dödligt som det påstås... Ja då kanske vi får upplysa dig om att det kan vara så enkelt att riskerna med koncentration av HCN inte följer en linjär skala utan helt enkelt kan vara relativt "ofarligt" upp till vissa koncentrationer för att sen kraftigt öka över en viss koncentration.

Som vanligt ingen källhänvisning eller har du i vanlig ordning läst sju sidor ur en vilda västern pocket?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in