2013-08-26, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag har försökt få tag i en scannad version av hela rapporten men inte lyckats än. Dock ligger fotade delar av rapporten ute och dessa har jag läst. ICRC delar ut kängor till såväl tyskarnas deportationer som till de allierade-de senare kritiseras hårt för att medvetet ha hindrat ICRCs arbete med blockader och bombningar.
En tråd här har ju blivit borttagen, tydligen p.g.a. att den ansågs vara en dubblering. Det viktigaste innehållet var den här länken, http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Holocaust_denial .
2013-08-26, 10:16
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
En tråd här har ju blivit borttagen, tydligen p.g.a. att den ansågs vara en dubblering. Det viktigaste innehållet var den här länken, http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Holocaust_denial .

Det finns många påståenden gjorda om vad som står i ICRCs rapport, bl.a förekommer en lögn om att ICRCs omdömen om duschutrymmen i koncentrationslägren skulle ha avsett koncentrationsläger i Egypten! Dessutom stämmer inte alls det som står i Wikipedia med det som sägs i själva rapporten-som sagt delar av rapporten finns utlagda bl.a på Codoh!
2013-08-26, 13:24
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Till D00rkey

Menar du att inte klarar av att läsa innantill från intervjun med Jan Van Pelt i Toronto Star? Läs den och återkom sen med hur DU tolkar det han säger?
Tillåt mig då inflika ett par fraser i det som Van Pelt säger, enligt artikeln, och som gör det hela lite tydligare för dig:
Citat:
[Fråga] do we run the risk of allowing humanity to forget what happened and set the stage for future questioning of the Holocaust?

[Van Pelt] Ninety-nine per cent of what we know [about history in general] we do not actually have the physical evidence to prove . . . it has become part of our inherited knowledge.

I don't think that the Holocaust is an exceptional case in that sense [i.e. compared to history in general]. We in the future – remembering the Holocaust – will operate in the same way that we remember most things from the past. We will know about it from literature and eyewitness testimony. . . . We are very successful in remembering the past in that manner. That's how we know that Cesar was killed on the Ides of March. To put the holocaust in some separate category and to demand that it be there – to demand that we have more material evidence – is actually us somehow giving in to the Holocaust deniers by providing some sort of special evidence.

[fetningen av "in the future" gjord av mig, d00rkey]
Jag tillåter dock att du trots allt tolkar helt efter eget huvud och för att det ska passa dig bättre, men det var ju alltså min tolkning som du frågade om.
2013-08-26, 20:11
Medlem
Aegishjalmrs avatar
[quote=d00rkey|44951349]Tillåt mig då inflika ett par fraser i det som Van Pelt säger, enligt artikeln, och som gör det hela lite tydligare för dig:

Jag tillåter dock att du trots allt tolkar helt efter eget huvud och för att det ska passa dig bättre, men det var ju alltså min tolkning som du frågade om.[/

Hursomhelst är det ju inte så här Jan Van Pelt uttryckt sig tidigare, t.ex när han vittnade vid Irwings förtalsrättegång.
2013-08-26, 22:23
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Tillåt mig då inflika ett par fraser i det som Van Pelt säger, enligt artikeln, och som gör det hela lite tydligare för dig:

Jag tillåter dock att du trots allt tolkar helt efter eget huvud och för att det ska passa dig bättre, men det var ju alltså min tolkning som du frågade om.

Hursomhelst är det ju inte så här Jan Van Pelt uttryckt sig tidigare, t.ex när han vittnade vid Irwings förtalsrättegång.
Den ena (exemplet som du tar upp) handlar om det existerande bevisläget, och i denna sak förlorade Irving förresten kapitalt trots att han försökte med allt från Faurisson till Leuchter, och den andra (hans svar i artikeln) om historiografi.
2013-08-26, 22:26
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Intressant att se att du fortfarande håller en så låg nivå på dina smaklösa inlägg. Fast annat är väl inte att vänta när man som dig måste vrida och vända på verkligheten för att få det att gå ihop.

Du kanske kan ägna din meningslösa tid till att lära dorken förstå vad han läser, så han slipper genera de troende i vartenda inlägg han postar. Han blir lätt förd bakom ljuset och där har han nog mycket att tacka dig för.

Edit: Jag väntar fortfarande på en källa som talar om hur de ondskefulla nazisterna förde stackars Röda korset bakom ljuset. När kommer den dorky?
Har du glömt vi har tagit upp det en gång innan ? Om dessa röda korset lista på endast 200 000 judar dog...

FAKTA: Forskarna uppskattar att mellan 5,5 och 6 miljoner judar mördades under Förintelsen. Myten om att ”bara” 200000 dog är hämtad ur studien ”General Psychologus” skriven av en okänd författare, Alexander Scronn. Namnet är troligen en pseudonym, och boken gavs ut 1965 i Brasilien – ett land där många tyska nazister bodde efter kriget. Scronn säger sig basera siffrorna på fakta från internationella Röda korset.

Scronns påståenden har många gånger dementerats av Röda korset. Trots detta använder förnekarna fortfarande Alexander Scronn som ett sanningsvittne.

http://varldenshistoria.se/krig/2a-v...-dodssiffrorna

De är förmodligen väldigt less på frågan, men tror du inte den samlade vetenskapen så kan du höra av dig hit.

Contact

International Tracing Service (ITS)

Press Office

Kathrin Flor
Head of Communication

Grosse Allee 5-9
34454 Bad Arolsen
Germany

Phone: +49 (0)5691 629 116
Fax: +49 (0)5691 629 501

Email: communications[at] its-arolsen.org

Källa : https://www.flashback.org/sp37302844

Så du kan skriva dit om du vill ha det bekräftat.
Senast redigerad av Herkulesbig 2013-08-26 kl. 22:29.
2013-08-26, 22:27
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Intressant att se att du fortfarande håller en så låg nivå på dina smaklösa inlägg. Fast annat är väl inte att vänta när man som dig måste vrida och vända på verkligheten för att få det att gå ihop.

Du kanske kan ägna din meningslösa tid till att lära dorken förstå vad han läser, så han slipper genera de troende i vartenda inlägg han postar. Han blir lätt förd bakom ljuset och där har han nog mycket att tacka dig för.

Edit: Jag väntar fortfarande på en källa som talar om hur de ondskefulla nazisterna förde stackars Röda korset bakom ljuset. När kommer den dorky?
Kan du kanske vara lite mer OnT, så är du hygglig!? Eller det går kanske inte?
(Jag är ju förresten, om jag ska kommentera ditt OT-svammel, rätt osäker på att du ens förstår vad du försöker skriva.)

Om Edit: Jag har gett en källa fast annorstädes, om jag minns rätt.

Edit:
I övrigt se mitt tidigare inlägg nr 3208, där jag svarar molly62 om Röda korset och deras så kallade inspektioner av lägren.
Senast redigerad av d00rkey 2013-08-26 kl. 22:34.
2013-08-26, 22:55
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Så nu när D00rkey drog ner brallorna på dig är det omedelbart dags att byta till annan text?

/VV

Jag tror bestämt att det var Jan Van Pelt som drog ned brallorna på både sig själv och er "Förintelsetroende" vilket alla som läst intervjun med Jan Van Pelt i Toronto Star kan se!
2013-08-26, 23:10
Medlem
felias avatar
Citat:
Om Edit: Jag har gett en källa fast annorstädes, om jag minns rätt.

Nej, inte vad jag kan se.
2013-08-26, 23:13
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Jag tror bestämt att det var Jan Van Pelt som drog ned brallorna på både sig själv och er "Förintelsetroende" vilket alla som läst intervjun med Jan Van Pelt i Toronto Star kan se!
Se mitt tidigare inlägg, nr 3219, och säg mig vad det är i själva artikeln som gör att du styvnackat hävdar denna din ståndpunkt.
Så kan vi ju jämföra ståndpunkter och åsikter alltså.
2013-08-26, 23:23
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Se mitt tidigare inlägg, nr 3219, och säg mig vad det är i själva artikeln som gör att du styvnackat hävdar denna din ståndpunkt.
Så kan vi ju jämföra ståndpunkter och åsikter alltså.

Vill du att jag ska översätta texten till svenska? Då gör jag det och du har den nedan först på engelska och sen på svenska! 99% av det vi "vet" om "Förintelsen" kan INTE backas upp med fysiska bevis!

"Ninety-nine per cent of what we know we do not actually have the physical evidence to prove . . . it has become part of our inherited knowledge.

I don't think that the Holocaust is an exceptional case in that sense.

99% av det vi vet kan vi egentligen inte fysiskt bevisa...det har blivit en del av vår nedärvda kunskap.

Jag tror inte att Förintelsen är något undantag i det avseendet.
2013-08-26, 23:28
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Nej, inte vad jag kan se.
Citat:
Citat:
During the war, the ICRC failed to obtain an agreement with Nazi Germany about the treatment of detainees in concentration camps, and it eventually abandoned applying pressure to avoid disrupting its work with POWs.
Källa (som jag även länkat till tidigare (i den här tråden var det)):
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Committee_of_the_Red_Cross#World_War _II

Hur kan man tolka det som annat än att nazisterna inte ville att ICRC skulle ha så mycket insyn i deras koncentrationslägersystem? Må så vara att ICRC själva fann sig tvungna att prioritera krigsfångelägren över koncentrationslägren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in