2012-04-19, 22:52
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
122 är ju överlägsen i högtier. Du ska ju knappast stå och ta skott om du möter tier 9 med tier 6? Nej då man helst hög alpha damage och agerar peek-a-boo support åt tuffare tanks. 122 är det bästa valet för KV-3 även om 107 är bättre på långt avstånd, men det är ingen snipervagn.

Har du kört båda? Pickan man kör nu känns ju sjukt seg som det är... Känns som man kommer bli flankad av vad som helst och inte nog med att tornet är sjukt slött, man kan inte ens skjuta...
Citera
2012-04-19, 23:01
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Har du kört båda? Pickan man kör nu känns ju sjukt seg som det är... Känns som man kommer bli flankad av vad som helst och inte nog med att tornet är sjukt slött, man kan inte ens skjuta...

Jodå jag har kört båda. Dock har jag inte kört KV-3 på ett bra tag då den är lite halvdan, i mitt tycke är KV-1S med 122mm klart roligare.

Du får ju anpassa spelstilen lite om du ska köra 122mm. Du blir inte flankad om du inte brummar iväg helt ensam, skulle du bli det kan du lätt tracka motståndaren och backa bak och ta skydd så du hinner ladda om. 122mm är helt galen för sin tier, prova dig fram så ser du vad som passar dig. Men rätt spelat är jag 100% säker på att 122mm är det bästa valet.
Senast redigerad av hockexx 2012-04-19 kl. 23:04.
Citera
2012-04-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
nej, arty skall inte skjuta någonstans där det finns allied tanks i närheten
bara idioter som gör det och får vid skickad till wg

kommer bli super kaos när SturmTiger kommer sen då, teir 10 rocket arty som one shottar allt innom 100meter

"öhhh. du var för nära de tre mausen jag dödade ju, ditt fel....."

mediums ska inte stå nära arty-mål. Bara idiotiska spelare som inte kollar arty targets och håller sig borta. meds light spottar och snurrar runt.. inte står och skrapar färg på en maus.

så ja.. det är helt rätt att om du var för nära mausen då arty sköt efter att ha markerat den som target.. så är det ditt fel.. inte artys fel.
Citera
2012-04-19, 23:13
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Jodå jag har kört båda. Dock har jag inte kört KV-3 på ett bra tag då den är lite halvdan, i mitt tycke är KV-1S med 122mm klart roligare.

Du får ju anpassa spelstilen lite om du ska köra 122mm. Du blir inte flankad om du inte brummar iväg helt ensam, skulle du bli det kan du lätt tracka motståndaren och backa bak och ta skydd så du hinner ladda om. 122mm är helt galen för sin tier, prova dig fram så ser du vad som passar dig. Men rätt spelat är jag 100% säker på att 122mm är det bästa valet.

Min fetning.

Jo jag förstår hur den kan va helt galen men jag ser framför mig hur jag lämnas "ensam" på en flank och blir skjuten i bitar innan jag ens hinner ladda om... Jag är dock sjukt sugen...
Citera
2012-04-19, 23:32
Medlem
Forzos avatar
Citat:

Till en början gillade jag KV-3an bättre eftersom den var mer lik KVn som jag var van men nu när jag har blivit van IS är KV-1S mycket roligare att köra. Antar att det krävs lite olika spelstil och att KV-1S isåfall kan vara rätt bra träning.

Jag körde med 107an på min KV3a, främst för att 122an är så långsam men även för att skotten kostar mycket mer. Skulle jag däremot köra med KV3 nu skulle jag utan tvekan välja 122an
Citera
2012-04-19, 23:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Battle of Villers-Bretonneux Special
http://worldoftanks.com/news/1206-battle-villers-bretonneux-special/
Citera
2012-04-19, 23:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
You Ask, We Reply – April 19, 2012
http://worldoftanks.com/news/1204-you-ask-we-reply-april-19-2012/
Citera
2012-04-20, 00:52
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
122 är ju överlägsen i högtier. Du ska ju knappast stå och ta skott om du möter tier 9 med tier 6? Nej då man helst hög alpha damage och agerar peek-a-boo support åt tuffare tanks. 122 är det bästa valet för KV-3 även om 107 är bättre på långt avstånd, men det är ingen snipervagn.
så 8 mer i pen gör 122 överlägsen??

nä, dps är.107 bättre, nästan dubbelt så bra ju

122 mm har jag missat en hel tank 50meter framför.mig med 75% gunner

den har fan det sämsta siktet i.spelet, och med.den lilla pen på 175 så måste man träffa där man siktar och det gör.man inte ofta, bara ren tur om skottet landar i ca området där mam siktade

visst är 390 i skada grymt, men du skjuter 1 skott och den andra tanken skjuter 2 medans du laddar om

är som su 152, grym.pipa, men efter ett skott så är man.ofta körd

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
mediums ska inte stå nära arty-mål. Bara idiotiska spelare som inte kollar arty targets och håller sig borta. meds light spottar och snurrar runt.. inte står och skrapar färg på en maus.

så ja.. det är helt rätt att om du var för nära mausen då arty sköt efter att ha markerat den som target.. så är det ditt fel.. inte artys fel.
du är.ju helt dum.i huvudet, sätter dig på ignore listan så.man.slipper se dina.korkade inlägg
Citera
2012-04-20, 05:28
Medlem
Citat:

den har fan det sämsta siktet i.spelet, och med.den lilla pen på 175 så måste man träffa där man siktar och det gör.man inte ofta, bara ren tur om skottet landar i ca området där mam siktade

visst är 390 i skada grymt, men du skjuter 1 skott och den andra tanken skjuter 2 medans du laddar om

är som su 152, grym.pipa, men efter ett skott så är man.ofta körd

du är.ju helt dum.i huvudet, sätter dig på ignore listan så.man.slipper se dina.korkade inlägg

gör du det :-) du verkar vara helt obildbar iallafall.. Ger mig fan på att du står i öppen terräng med su-152:an oxå och därför dör efter ett skott...
Citera
2012-04-20, 07:34
Medlem
Kaliber spelar roll när det kommer till pen. Även om ingen vet exakt hur det fungerar så får skotten mer pen desto högre kal. Oavsett vad det står i pen på pipan så ger högre kal. en bonus. (därför 152'an på kvn pennar så pass bra)
Citera
2012-04-20, 08:43
Medlem
hockexxs avatar
Citat:

Det är sällan, ytterst sällan du kan utnyttja den extra "DPS" du får av 107 utan att ta massiv skada. KV-3 skall inte snipra, den skall vara i närstrid även i högre tiers. I högre tiers agerar man support och då är hög alpha damage extremt viktigt. Du har inte tid att stå och döglo på fienden med din 107, det blir metallflis utav en då.

Givetvis får man anpassa sig och alltid ha ett bra skydd att backa bakom när man laddar om. Hög alpha damage är tyvärr nästintill alltid det bästa valet. Hade det varit en medium hade 107 lätt kunnat varit att föredra, nu är så inte fallet utan vi snackar dyngslö KV-3 och reloaded på 122m är allt annat än för seg för den.
Citera
2012-04-20, 08:51
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
nej, arty skall inte skjuta någonstans där det finns allied tanks i närheten
bara idioter som gör det och får vid skickad till wg

kommer bli super kaos när SturmTiger kommer sen då, teir 10 rocket arty som one shottar allt innom 100meter

"öhhh. du var för nära de tre mausen jag dödade ju, ditt fel....."

Enligt senaste YAWR kommer SturmTiger inte alls ha raketer, utan mer en vanlig kanon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in