2013-08-27, 13:59
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Ska jag vara riktigt "vuxen" och politiskkorrekt så är det tamigfan mobbing att kalla någon för fula ord. Alla kan inte vara bra på saker och ting....

...Tänk på att dom ni kallar för massa dumma saker kan vara 8år unga, då är det mer än självklart att dom kan vara mindre duktiga.

....När sedan vuxna och semi-vuxna sitter och skriker en massa okvädningsord åt pojken eller flickan så kan den människan bli mer ledsen än du blir för att personen inte tillför laget i spelet något.

Du har helt rätt naturligtvis. Det är många småkids som lirar och de skall inte behöva höra den där typen av elakt skitsnack och personliga påhopp som det blir ibland. Det är trots allt bara ett spel. (Fast de lite snällare varianterna som t.ex. "n00b" och liknande verkar de rätt bra på att skriva själva tycker jag). Försöker ändå hålla mig till enbart positiva saker (eller bara hålla käften helt enkelt) de gånger jag spelar på dagtid (typ helgerna). Fast sena kvällar/nätter är det svårare att hålla sig från att vräka ur sig lite skit. Det finns ju såååå många som förtjänar lite verbal späkning emellanåt....

Apropå idioter. Igår sköt jag ihjäl en i egna laget - med flit - för andra dagen i rad.

Det var en riktig kokosnöt som började skjuta på mig bara för att jag råkade blockera hans väg ut från basen (jag var heavy IS-3 och körde bara rakt fram, han var scout AMX 12-75 eller vad den heter och skulle sätta av åt något annat håll - men tyckte väl att han var först eller kom från höger eller nått? Vad vet jag?). Först så körde han in i mig, sen stod han och körde "stirra ner" tävling och följde mig med kanonröret ett tag - men när jag bara fortsatte förbi honom utan ett ord så brast det tydligen och han började skjuta på mig bakifrån. Då vände jag mig om och satte ett skott mitt i sidan på honom (50% hp borta!) och sa till idioten att sluta skjuta i chatten. Men han fortsatte.... Kanske inte helt begåvat. Det räckte med ett skott till så gick vi till strid med en man mindre redan från början.

Fast det jag undrade över var att efter det så var mitt namn blått även i garaget efteråt? Det har jag aldrig sett tidigare? Först 1-2 timmar senare så skiftade det tillbaka till gult igen? Vad betyder det tror ni? Är man under "review" då kanske? Och är jag "friad" iom att det blev gult igen?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-08-27 kl. 14:41.
Citera
2013-08-27, 14:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Fast det jag undrade över var att efter det så var mitt namn blått även i garaget efteråt? Det har jag aldrig sett tidigare? Först 1-2 timmar senare så skiftade det tillbaka till gult igen? Vad betyder det tror ni? Är man under "review" då kanske? Och är jag "friad" iom att det blev gult igen?
Hände mig nyligen också, oavsiktlig TK och det är väl 2000 matcher sen det hände sist.
Antog att det va för att markera att något hänt, någon "review" görs inte utan allt de där sköts helt automatiskt.

Citat:
...
Det va en som hade 6k matcher, en tier6 vagn och gjorde ett medvetet val att så fort matchen började sticka iväg och gömma sig så långt från fienden det bara gick att komma så det va ingen nybörjare.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-08-27 kl. 14:37.
Citera
2013-08-27, 15:02
Medlem
Citat:

blått namn är ju freekills för dina lagmedlemmar att döda dig utan bestraffning, det är din bestraffning för att du TK:at någon.

har för mig att det finns någon beräkning där.. skjuter du på någon skadar någoi i capcirkeln (motståndarnas) så är det ett högre straffvärde än att döda/skada någon i egen cap eller nånannanstans på banan.

jag hade för mig att det krävdes lite fler än en kill för att bli blå.. men förra veckan var det nån liten tomte som körde framför mitt mål då jag var i sniperläge med min td e4... såg honom inte alls inga sura miner, men jag blev faktiskt blå för det... vettefan hur de räknar och gränserna.. för visst har jag tk:at ofrivilligt förr.. men aldrig blivit blå..
Citera
2013-08-27, 15:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
blått namn är ju freekills för dina lagmedlemmar att döda dig utan bestraffning, det är din bestraffning för att du TK:at någon.

har för mig att det finns någon beräkning där.. skjuter du på någon skadar någoi i capcirkeln (motståndarnas) så är det ett högre straffvärde än att döda/skada någon i egen cap eller nånannanstans på banan.

jag hade för mig att det krävdes lite fler än en kill för att bli blå.. men förra veckan var det nån liten tomte som körde framför mitt mål då jag var i sniperläge med min td e4... såg honom inte alls inga sura miner, men jag blev faktiskt blå för det... vettefan hur de räknar och gränserna.. för visst har jag tk:at ofrivilligt förr.. men aldrig blivit blå..

Det där har jag fan xvm för!
Är alldeles för ofta som folk kör framför en när man står och siktar och ska skjuta och då får dom fan skylla sig själva kan jag tycka! Jag får fett tunnelseende när jag väl siktar in mig på något med TD och komer någon jävla filur upp från sidan då får han räkna med att få en projektil i arslet om han är i vägen.

Däremot så tror jag inte jag blev blå igår för att jag dödade en allierad med min arty igår, dödade en isu152 (fiende) och en T44 eller vafan den hette som var min egen med samma skott från SU-14-2 och blev inte blå. Vår tank hade mindre än 50hp kvar och han bad om skottet på isu'n.
Citera
2013-08-27, 15:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
......

What is the penalty for team killing / team damage?

The Penalty System has been thoroughly tested and is working correctly. You are fined if you damage your team mates by firing or by contact (in this case both players must move).

Please note that there is NO NEED TO REPORT TEAM KILLING as our system automatically sanctions the offending player, and even bans them if they continue team killing.

1. Experience and credits are counted for any team damage done to an ally, much in the same way as rewards are credited when damaging a rival team player. They will be doubled and taken away from the overall quantity of experience and credits that the player gained in this battle. From here forward, the amount of such penalties will be called “penalty”.

The current implementation does not allow for us to determine who was guilty in the collision. So this type of violation is handled in another manner. In the case of ramming, both players are punished. The exception to this is when one of the players was standing or moving slowly. In this case the penalty is only given to the player who was moving faster.

2. 50% of credits that are taken away for a team kill (not team damage) are added to the victim’s account after deduction from the player responsible for the penalty. These payments (contributions) are debited from the amount that has been rewarded to the team killer’s account after the battle. If the amount awarded in not sufficient to cover all the pay-outs to the victims, all the credits received are given out to the victims and are divided proportionally.

The calculation after the battle is this:

1. Bonuses for the battle are taken away (team damage excluded)
2. The amount of credits is subtracted from the amount received
3. Penalty for team damage is taken away from the remaining sum
4. The remainder is given to the player as bonus for the battle

The payment for the battle cannot be negative, so in the worst case scenario the offending player will receive nothing from the battle.

You can get more information about this subject here.
https://support.worldoftanks.com/Knowledgebase/Article/View/67/25/what-is-the-penalty-for-team-killing--team-damage
Citera
2013-08-27, 15:36
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
What is the penalty for team killing / team damage?...

Tack! Följde man länken där så stod faktiskt ett direkt svar på min fråga också:

Blue Status. As described above, the "Blue" status is a small section between being a normal account and being banned for excessive friendly fire. If you have reached this "Blue" status in game, please note that your account is bordering on game bans being placed.

How long does the blue status last? It will last as long as your ratio's are at that threshold.
How do you revert back to normal? Play the game as normal, and damage enemy tanks to reduce your ratios.

Allt sköts automatiskt m.a.o. och det är bara att spela på så kan man spela sig bort från en "ban".
Citera
2013-08-27, 15:38
Medlem
rkfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
knappt kört något de senaste månaderna så har ingen koll riktigt, men har man fått reda på SP ändringar?

blir det 200 pen pipa och t10 matchmaking som ryktades ??
Nope, slopean är nerfad (som de sa tidigare) men den får 1mm extra armor. Den får ökad hastighetsgräns, både framåt och bakåt, och mycket bättre "soft-stats", dvs groundresistance och accuracy on the move. Har inte spelat den på testservern dock, men den verkar vara rätt hårt nerfad. Den fick en healthpool-buff med har jag för mig.
Blir nog sälja för mig, räknar med att få lite guld ifrån lighttävligen med (kan nog garantera 3k iallafall), så SuperP går för 7.2k + 2k som jag redan har + 3k ifrån tävlingen = tillräckligt för T34 om jag vill ha (blir nog den japanska T5 mediumen istället, den verkar ha en härlig kanon, och vill ha en japansk crewtrainer).

edit: Här är en lista över ändringarna.
Citat:
8.7:
GR:1.4 1.6 3.4
shotDispersionFactors:0.2

8.8
GR:1.2 1.4 2.7
shotDispersionFactors:0.16
Citera
2013-08-27, 15:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
How long does the blue status last? It will last as long as your ratio's are at that threshold.
How do you revert back to normal? Play the game as normal, and damage enemy tanks to reduce your ratios.
De där reagera jag på, när jag gjorde TK och fick blått namn i garaget så var det blått ända tills jag stängde ned spelet.
När jagstartade upp det dagen efter var jag gul igen.
Citera
2013-08-27, 17:21
Medlem
Ru-olegs avatar
Gällande kinesiska tanks så är linjen med 59-16, WZ-131, 132 120 och slutligen 121 den absolut roligaste medium linjen. Men det är först vid 132:an det börjar bli roligt. Hög hastighet med relativt bra gun. WZ-120 med 122mm är svin rolig att köra och sista tanken 121 är en dröm.

Att skriva retard, totaly idiot, motherfucker osv osv är så barnsligt och helt onödigt. Hur många som spelar har inte själva gjort totalt misslyckade matcher.
Är helt helt lag dåligt kan det väl hända att man skriver ngt om hela laget, men att det inte riktas emot en person. Däremot om ngn skrivit ngt elakt till dig då är det rättfärdigat att skriva retard, fucktard idiot noob (för det är oftast bara sådan ord mobbarna behärskar skriva på engelska).

Vissa spelar för att det är roligt och vissa spelar för sina stats. Dom som hela tiden vräker ut sig en massa skit har typ mindervärdeskomplex eller så. Oftast har dom inte själva så bra stats.

Men det värsta är väl folk som klagar på polacker. Hur tror ni det känns för en 13årig polack som spelar för att ha tycker det är roligt och hela chatten är full med förolämpningar om hans land eller landsmän?
Citera
2013-08-27, 17:35
Medlem
Ru-olegs avatar
Ordet noob är jag så jävla trött på att se i chatten så jag nästan skulle kunna lägga av helt och hållet enbart för med, men jag är för fast för spelet

Gällande stats sket jag i det helt och hållet fram till ca 8000 matcher. nu har man börjat intressera sig lite mer för det.

Jag har en del 10r av liknande slag var av den sämsta med en winrate på 46/47 och den högsta ligger på 70 drygt. Den med 46 har jag kört under en längre tid, men med fortfarande ungefär lika många matcher som dem med 70.
Vidare låg jag i snitt på 50-52% fram till för 2000 matcher sen. Då märkte jag att om när man köpt en ny tank och fixat den top med fri XP och kör så mycket man orkar (för mig 60-70 matcher om dagen) i två dagar, vipps så har du en winrate på 70%. Men det fenomenet kanske är känt sedan länge?
Eller så har jag enbart haft tur, men skulle tro att vitryssarna har fuskat med detta som så mycket annat i spelet.
Senast redigerad av Ru-oleg 2013-08-27 kl. 17:59.
Citera
2013-08-28, 00:17
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ru-oleg
Ordet noob är jag så jävla trött på att se i chatten så jag nästan skulle kunna lägga av helt och hållet enbart för med, men jag är för fast för spelet
Det finns mods som kan blockera kommentarer med vilka ord du vill, bara se meddanden från spelare med tillräckligt hög eff/wn7(xvm stat behövs också) osv.
Citera
2013-08-28, 09:04
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ska jag vara riktigt "vuxen" och politiskkorrekt så är det tamigfan mobbing att kalla någon för fula ord. Alla kan inte vara bra på saker och ting.
Mobbing är värre än att suga på ett spel. Men jag förstår din frustration. Jag brukar själv ha den frustrationen, men jag sköter oftast den biten mer civiliserat än skriva okvädningsord till ingen nytta i chatten.
Vad vill man få ut med det? Man bevisar inget genom att vara ful i mun.

Tänk på att dom ni kallar för massa dumma saker kan vara 8år unga, då är det mer än självklart att dom kan vara mindre duktiga.
När sedan vuxna och semi-vuxna sitter och skriker en massa okvädningsord åt pojken eller flickan så kan den människan bli mer ledsen än du blir för att personen inte tillför laget i spelet något.

Bortsett från att medelåldern på WoT är relativt hög, så det är tydligen inte så många 8-åringar. Kungen/prinsen av Jordanien spelar tydligen...

Jag förolämpar folk när de förtjänar det, dvs när de uppenbart spelar som idioter, ie lemmingrace, förhindrar en från att backa tillbaka i skydd, skjuter andra.
Ibland har det en effekt (tex som när jag drev en IS till att begå självmord). Och ibland kan man få dem att balla ur fullständigt när man permatrackar deras T29 med en Lefh18B2.

Något måste man göra eftersom en stor del av spelarna lider av Dunning-Kruger, och vägrar lära sig spelet. Värst är de spelare som har 5k+ matcher och fortfarande spelar som om de inte lärt sig något av spelet. Hur man kan ha kul i spelet när man konsekvent dör snabbt, knappt skadat något eller överhuvudtaget inte bidragit till matchen förstår jag inte. Det är inte så ovanligt att 1/3 av ens lag har gjort 0 i skada i en match.

Om jag genom att förolämpa dem, får dem att sluta spela och därmed ge mig en bättre spelupplevelse är jag helt för det. För övrigt vet jag en spelare som gör proaktiva teamkills där han dödar sämsta tanken i matchen och förbättrar sina vinstchanser. För att förtydliga, så kallar jag ingen retard eller noob, utan är mer specifik. Det är för övrigt rätt kul att bli kallad noob, och sedan vänta på att någon med XVM påpekar att man är en av de bästa spelarna i matchen och den som kallar en noob är en av de sämsta.
Senast redigerad av Cardiac 2013-08-28 kl. 09:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in