2013-08-29, 17:10
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
...Intressant verkligen det som du postar i tråden, min nästa hängmatteläsning i sommar blir troligtvis Styckmordsmålet
Citat:
...Om allt detta stämmer så var han närmast att likna vid en tryckkokare som kunde koka över när som helst, källan är alltså Styckmordsmålet ?
Måste läsa själv så fort tid finnes.
Citat:
...Intressant verkligen, Styckmordsmålet är tydligen ett måste för att sätta sig in på djupet i detta fall.
Citat:
...
Du har hämtat dina uppgifter ur Styckmordsmålet ?
Om så är fallet så är Styrlin/Nybergs uppsats ett måste för att sätta sig in i det hela på djupet.
Citat:
...
Styckmordsmålet verkar vara ett absolut måste för den som är intresserad av att sätta sig in på djupet i Da Costa fallet.
Citat:
...Tack för det, Styckmordsmålet verkar vara ett absolut måste för att skaffa sig kunskap och det även för mediemordsfolket, dom har alltså hämtat sina uppgifter från FUP ?
Ett inlägg i all välmening. Folk får väl själva bestämma vad man ska läsa? Eller finns det en anledning till att du så gärna vill få folk att endast läsa en viss bok?
Citera
2013-08-29, 17:35
Bannlyst
Jag tycker man bör ha läst samtliga böcker (har gjort det själv). Det är väl det minsta man kan göra.
Citera
2013-08-29, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den enda länken som kopplade ihop CdC med TA var det så kallade dagboksvittnet, vars trovärdighet var och är lika med noll.

Och det räckte tydligen med denna enda länk. Hennes trovärdighet ifrågasattes inte av de som höll i utredningen. Den ifrågasattes heller inte av rätten. Inte heller av den som ledde FU, dvs. åklagare Bjarne Rosén, gällande misstänkt mened i början av 2000-talet.

Hon ansågs trovärdig, precis som fotohandlarparet, Mamman och poliskvinnan Rådén ansågs trovärdiga.

Läkarnas trovärdighet, däremot, var lika med noll och det resulterade i att de miste sina legitimationer till sist.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-08-29 kl. 17:46.
Citera
2013-08-29, 17:53
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Och det räckte tydligen med denna enda länk. Hennes trovärdighet ifrågasattes inte av de som höll i utredningen. Den ifrågasattes heller inte av rätten. Inte heller av den som ledde FU, dvs. åklagare Bjarne Rosén, gällande misstänkt mened i början av 2000-talet.

Hon ansågs trovärdig, precis som fotohandlarparet, Mamman och poliskvinnan Rådén ansågs trovärdiga.

Läkarnas trovärdighet, däremot, var lika med noll och det resulterade i att de miste sina legitimationer till sist.
Detta är direkt felaktigt!

Hade du haft någon som helst koll på denna utredning, eller ens läst ett ord av materialet, hade du omöjligen kunnat dra den slutsatsen. Att Bjarne Rosèn lade ner förundersökningen betyder inte att Seppäläs dagböcker inte var förfalskade.
Citera
2013-08-29, 17:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Läkarna fick åtalet ogillat, har du glömt det?

Beträffande trovärdigheten hos de du räknat upp så har jag länkat tillräckligt många gånger nu, man måste vara komplett idiot om man inte fattar att CA,s fotohandlarna, dagboksvittnet och Rådèn,s vittnesmål och trovärdighet är under nollstrecket.

Trovärdigheten hos läkarna var det inget fel på, det var domstolarna som inte klarade av opinionen mot dem.
Citera
2013-08-29, 21:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag tycker man bör ha läst samtliga böcker (har gjort det själv). Det är väl det minsta man kan göra.

Jag tvivlar starkt på att du har läst alla böcker, ingen kan vara så ända in i helvete enögd efter att ha jämfört materialet, det är en omöjlighet.

HO,s pamflett är ju bara ett upprop för kvinnokamp, Borgnäs sorgliga alster borde ha renderat honom en dom för förtal om man nu ska jämföra något.
Citera
2013-08-29, 22:18
Medlem
Citat:
Nej, jag ljög inte. Däremot borde jag ha varit mer tydlig med det jag skrev. Det är allt. Finns inget mer till det. Jag gjorde en dum tabbe i farten, när jag skulle svara på ett av dina inlägg, och tyvärr tror du än idag att jag gjorde det medvetet, för att sabba. Och räcker det inte med min förklaring, så säger det mer om dig än om mig. Jag kan inte göra mer än så, för att du ska ändra din uppfattning. Är du redan inställd på att jag "är på ett visst sätt", så får det väl vara så, då. Det som är ännu viktigare, i det stora hela: jag förstår överhuvudtaget inte varför någon kan vara så hätsk, otrevlig och aggressiv gentemot någon annan som tror på läkarnas skuld

Lögner, HB:s och LMM:s ordbajserier, Vinofs papper

Du förnekar dig inte. Nu ljuger du om dina egna lögner. Jag frågade upprepade ggr vilken din källa var, när du påstod att TH gillade att fota lik på fritiden, och flera ggr hänvisade du till uppsatsen. Du kan inte ha gjort samma dumma tabbe flera ggr, när man tydligt efterlyser exakt källa. Att jag och andra går mkt hårt åt dig och LMM (och nej, trevliga är vi inte, det kan ingen påstå) beror på att ni är oinformerade, arroganta, lögnaktiga, pissdåligt pålästa, öppet otrevliga (men du har iaf slutat kalla mig fisemona som du gjorde i vintras, duktigt av dig), oempatiska och totalt fel ute på alla sätt och vis, och dessutom bedriver ni båda en skitäcklig förtalskapmanj mot 2 personer vars liv totalförstörts, och dessa personer kan inte försvara sig offentligt, eftersom de är medialt brända, de kan inte träda fram i tv, tidningar, radio osv. Och kort sagt, ni fyller tråden med totalt meningslösa ordbajserier och tror att ni kan få respekt i en debatt utan att använda basal logik och beprövad erfarenhet, och ni är båda totala fanatiker som tror att ngn flummig tro och magiska lappkast ska rädda era argument. Tacka fan för att ni får skit. Ni förtjänar det

Men för att tala om ngt viktigare (du kan sluta läsa nu, HB) så var Vinofs gamla papper precis så läsvärda som jag hoppades. Det finns strängt taget ingenting som direkt talar mot att Vinof och/eller hans rubbade polare (våldsmän, alkisar, bedragare och allehanda dårar) skulle vetat vad som hände Catrine, och det är fullt möjligt att Catrine råkade illa ut tillsammans med Vinof och/eller hans polare. Vinof själv drog sig inte alls för våld, och han hade en lång kriminell karriär, och flera personer vittnar om grova hot och Vinof själv säger en hel del läbbiga saker i förhör, och nackhåren reser sig. Vinof var säkerligen ingen trevlig man, och på våren och sommaren 1984 befann han sig i en extrem svacka, och hade varken koll på företaget, sina pengar eller spriten, och han var så borta i skann att han behövde hjälp med spritinköp, enligt egen utsago.

Vinof nämner också ett grovt överfall, mkt blodigt enligt honom själv, och detta ska ha skett i juli 1982, och det ska finnas en anmälan, men jag är mkt osäker på var den ligger, men jag är rätt säker på att få fram den. Två män överföll tydligen Vinof, och den ene ska ha varit försöksutskriven från Karsudden. Jag är intresserad av båda männen, eftersom namn kan länkas till namn och FUP kan länkas till nästa FUP, och har man tur hittar man ett nät av kontakter och personer. Återkommer
Senast redigerad av Eremona 2013-08-29 kl. 22:29.
Citera
2013-08-30, 00:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Ett inlägg i all välmening. Folk får väl själva bestämma vad man ska läsa? Eller finns det en anledning till att du så gärna vill få folk att endast läsa en viss bok?

Du får läsa vad fanken du vill, vem har förbjudit dig att läsa valfri bok ?
Styckmordsmålet verkar dock vara nåt för dig att ägna din tid åt, du verkar vara mer eller mindre hjärntvättad av PL:s bok så det kan inte skada med lite omväxling på bokfronten för dig

Läs gärna HO:s bok också och Borgnäs alldeles utmärkta bok "Sanningen är en sällsynt gäst"
Citera
2013-08-30, 00:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Visst var vittnena trovärdiga, speciellt Råden och fotohandlarparet
Tyvärr så gick det inte att fastställa dödsorsaken och det kunde inte uteslutas att Catrine dött en naturlig död så mordåtalet ogillades och övriga åtal dessutom men hela 3 domstolar har kommit fram till att det är ställt utom allt rimligt tvivel att de anklagade har styckat offrets kropp.
Tyvärr var brottet mot griftefriden preskriberat 1988 men läkarna fråntogs sina läkarlegitimationer, Catrine fick på ett sätt sin upprättelse till slut.
Citera
2013-08-30, 00:44
Bannlyst
Citat:
Att Bjarne Rosèn lade ner förundersökningen betyder inte att Seppäläs dagböcker inte var förfalskade.

Jag har läst vad Bjarne Rosén har sagt till Borgnäs' och om detta står i Sanningen är en sällsynt gäst. Han kunde inte finna något som talade för en förfalskning.
Citera
2013-08-30, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Trovärdigheten hos läkarna var det inget fel på, det var domstolarna som inte klarade av opinionen mot dem.

Jag tror domstolarna är fullt kapabla till att tänka och tycka själva och behöver ej ha någon som gör det åt dem.

Läkarna friades ifrån mordanklagelsen, i brist på bevis. Det innebär inte per automatik att de (i den faktiska verkligheten) inte mördat CdC eller på annat sätt vållat hennes död. Och om de inte på något sätt vållat hennes död, så varför styckade de hennes döda kropp?
Senast redigerad av Hagenbach 2013-08-30 kl. 00:58.
Citera
2013-08-30, 01:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Detta är direkt felaktigt!

Hade du haft någon som helst koll på denna utredning, eller ens läst ett ord av materialet, hade du omöjligen kunnat dra den slutsatsen. Att Bjarne Rosèn lade ner förundersökningen betyder inte att Seppäläs dagböcker inte var förfalskade.

Med din märkliga logik så ställs allting på ända, helt uppåt väggarna alltså

Chefsåklagare Rosen lade ner sin förundersökning för att det inte fanns något som talade för att dagböckerna var förfalskade.
Finns det någon normalbegåvad människa som inbillar sig att dagboksvittnet skulle lägga ner en sån oerhört tid och energi på att förfalska sina dagböcker och sen uthärda polisförhör och rättegång osv, till vilken nytta då och varför ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in