Citat:
Ursprungligen postat av
Hagenbach
Nej, jag ljög inte. Däremot borde jag ha varit mer tydlig med det jag skrev. Det är allt. Finns inget mer till det. Jag gjorde en dum tabbe i farten, när jag skulle svara på ett av dina inlägg, och tyvärr tror du än idag att jag gjorde det medvetet, för att sabba. Och räcker det inte med min förklaring, så säger det mer om dig än om mig. Jag kan inte göra mer än så, för att du ska ändra din uppfattning. Är du redan inställd på att jag "är på ett visst sätt", så får det väl vara så, då. Det som är ännu viktigare, i det stora hela: jag förstår överhuvudtaget inte varför någon kan vara så hätsk, otrevlig och aggressiv gentemot någon annan som tror på läkarnas skuld
Lögner, HB:s och LMM:s ordbajserier, Vinofs papper
Du förnekar dig inte. Nu ljuger du om dina egna lögner. Jag frågade upprepade ggr vilken din källa var, när du påstod att TH gillade att fota lik på fritiden,
och flera ggr hänvisade du till uppsatsen. Du kan inte ha gjort samma dumma tabbe flera ggr, när man tydligt efterlyser exakt källa. Att jag och andra går mkt hårt åt dig och LMM (och nej, trevliga är vi inte, det kan ingen påstå) beror på att ni är oinformerade, arroganta, lögnaktiga, pissdåligt pålästa, öppet otrevliga (men du har iaf slutat kalla mig fisemona som du gjorde i vintras, duktigt av dig), oempatiska och totalt fel ute på alla sätt och vis, och dessutom bedriver ni båda en skitäcklig förtalskapmanj mot 2 personer vars liv totalförstörts, och dessa personer kan inte försvara sig offentligt, eftersom de är medialt brända, de kan inte träda fram i tv, tidningar, radio osv. Och kort sagt, ni fyller tråden med totalt meningslösa ordbajserier och tror att ni kan få respekt i en debatt utan att använda basal logik och beprövad erfarenhet, och ni är båda totala fanatiker som tror att ngn flummig tro och magiska lappkast ska rädda era argument. Tacka fan för att ni får skit. Ni förtjänar det
Men för att tala om ngt viktigare (du kan sluta läsa nu, HB) så var Vinofs gamla papper precis så läsvärda som jag hoppades. Det finns strängt taget ingenting som direkt talar mot att Vinof och/eller hans rubbade polare (våldsmän, alkisar, bedragare och allehanda dårar) skulle vetat vad som hände Catrine, och det är fullt möjligt att Catrine råkade illa ut tillsammans med Vinof och/eller hans polare. Vinof själv drog sig inte alls för våld, och han hade en lång kriminell karriär, och flera personer vittnar om grova hot och Vinof själv säger en hel del läbbiga saker i förhör, och nackhåren reser sig. Vinof var säkerligen ingen trevlig man, och på våren och sommaren 1984 befann han sig i en extrem svacka, och hade varken koll på företaget, sina pengar eller spriten, och han var så borta i skann att han behövde hjälp med spritinköp, enligt egen utsago.
Vinof nämner också ett grovt överfall, mkt blodigt enligt honom själv, och detta ska ha skett i juli 1982, och det ska finnas en anmälan, men jag är mkt osäker på var den ligger, men jag är rätt säker på att få fram den. Två män överföll tydligen Vinof, och den ene ska ha varit försöksutskriven från Karsudden. Jag är intresserad av båda männen, eftersom namn kan länkas till namn och FUP kan länkas till nästa FUP, och har man tur hittar man ett nät av kontakter och personer. Återkommer