2013-04-24, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Ännu en egendomlighet i detta fall: författaren Lena Holfve, kanske inte så känd idag, inspirerade polisen i styckmordsfallet: http://imageshack.us/f/24/holve.jpg/
1987 dyker hon upp igen och berättar om sitt möte med allmänläkaren

Varför är man inte förvånad Ännu en pusselbit, den del av den sagolika mytsoppan. I romanen Råttornas vinter (iofs en mkt bra bok) från 80-talet finns också överklasstemat, rika män som stryker omkring skuggorna och fraktar runt prostituerade, det är ngn sorts skräckdeckare som fick mig att tänka på Styckmordsmyten. Ngn borde skriva en sociologisk analys av Styckmordsmyten.
Citera
2013-04-24, 12:32
Medlem
Augusti 1984, polisen söker efter Catrine da Costas bostad: http://imageshack.us/photo/my-images/833/catrinesbostad.jpg/
Citera
2013-04-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Begäran borde de ha eftersom de får beslutet från kammarrätten att de inte hade rätt att neka dig. Däremot tycker jag att du kan maila dem för att sätta lite fart på ärendet.
Dumt att spilla krut på döda kråkor:
OM Kammarrätten i sth har bedömt att mer material borde kunna lämnas ut, så är detta en "order"
till snutarna att gå igenom pappersbunten igen och göra en förnyad sekretessprövning. Dvs med bara en liten fördröjning så ska det snart komma nya papper till beställaren, från solna Cops :-)

Klart som tusan att Stockholmspolisen vill hålla hårt i dessa handlingar (förhör) förresten: ALLT riskerar ju att bli totalt offentligt, hur rena klantskallar har bidragit till ett dubbelt justitiemord.
Vill dom (deras jurister, som prövar utlämnandet av handlingarna) inte ska komma ut.

Glöööm aldrig bort fallet Osmo Vallo...tralalalalaa. (Eller örebroaren Rolf Machnow, för all del...)
Citera
2013-04-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Dumt att spilla krut på döda kråkor:
OM Kammarrätten i sth har bedömt att mer material borde kunna lämnas ut, så är detta en "order"
till snutarna att gå igenom pappersbunten igen och göra en förnyad sekretessprövning. Dvs med bara en liten fördröjning så ska det snart komma nya papper till beställaren, från solna Cops :-)

Klart som tusan att Stockholmspolisen vill hålla hårt i dessa handlingar (förhör) förresten: ALLT riskerar ju att bli totalt offentligt, hur rena klantskallar har bidragit till ett dubbelt justitiemord.
Vill dom (deras jurister, som prövar utlämnandet av handlingarna) inte ska komma ut.

Glöööm aldrig bort fallet Osmo Vallo...tralalalalaa. (Eller örebroaren Rolf Machnow, för all del...)

Det är lätt att få för sig saker, men man undrar ju hur pinsam denne Vincent är för VO-polisen och vad som pågår. Han dog 2005, han var aldrig formellt misstänkt, men hela hans person och beteende borde irritera vilken polisutredare som helst till vansinne, och det har gått 30 år, och polisen håller ändå fast infon med näbbar och klor. Allt detta sammantaget är ju väldigt märkligt. Varför är Vincents integritet så viktigt nu då ? Kan väl finnas många viljor inblandade, jurister, visst, men efter så lång tid? Jag har iaf namn på en polis som envist har suttit på Vincents papper, vet inte om det är en ny polis nu. Den jag tänker på var tydligen riktigt hårdnackad. Absurt.
Citera
2013-04-24, 13:20
Medlem
Klart. Ny begäran har skickats till VO-polisen. Skadar ju inte att ligga på.

Jag har klart och tydligt begärt ut alla handlingar rörande Vincent/Costa.

To be continued.
Citera
2013-04-24, 13:27
Bannlyst
Utredarna släppte Vincent-spåret, just för att denne inte var särskilt intressant i detta fall.
Hade de känt att de haft anledning att följa upp detta ytterligare, så hade de också gjort
det.
Citera
2013-04-24, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Som jag sagt tidigare: ska man ljuga ska man göra det med trovärdighet, bästa trollmor.

Nej, att ljuga ligger inte för mig. Ärlighet är faktiskt något jag håller hårt på.

Och jag tror i ärlighetens namn på läkarnas skuld. Det är allt.
Citera
2013-04-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Utredarna släppte Vincent-spåret, just för att denne inte var särskilt intressant i detta fall. Hade de känt att de haft anledning att följa upp detta ytterligare, så hade de också gjort
det.

Tvärsäkra påståenden om hur utredare tänkte och planerade kring ngn för 30 år sen kräver förståelse för förhör, själva personen det gäller och personens plats i utredningen. Make note.
Senast redigerad av Eremona 2013-04-24 kl. 13:50.
Citera
2013-04-24, 13:54
Medlem
Hagenbak-Desinformatör vill vilseleda igen: Antingen så vet hen inte något om Vincent eller om utredande. Eller - kanske troligare - så vet hen precis allt om Vincents gärningar.
Dvs brottet Skyddande av brottsling ligger alltjämt i agendan.

Undrans , om såna som Hagenbock skulle få sparken från Sth polismästardistrikt...????
Citera
2013-04-24, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Efter 15 år med udda människor runt mig har jag övat upp en vaksamhet kan jag lova.

Det är väl inte så att du själv är den "udda" bland dessa personer? Var/Är du anställd och inte något annat där?

Jag anser hursomhelst att det nu är dags att ni Tomtboken-vänner faktiskt insåg att jag (& Lawn med mig) är ärlig(a), när jag (vi) säger att jag (vi) tror på läkarnas skuld. Finns ingen "hemsk bakomliggande agenda" bakom våra inlägg. Ingen koppling till "onda" nyckelpersoner i detta drama. Jag och Lawn står, kort sagt, var för sig, stadigt på våra egna ben och ger helt enkelt vår syn på saken.
Citera
2013-04-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
. Ingen koppling till "onda" nyckelpersoner i detta drama. Jag och Lawn står, kort sagt, var för sig, stadigt på våra egna ben och ger helt enkelt vår syn på saken.

Eller ger snarare sth-polisens "syn på saken". Dvs: allt är polisiärt uppklarat. Fniss.nu.
Citera
2013-04-24, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Tvärsäkra påståenden om hur utredare tänkte och planerade kring ngn för 30 år sen kräver förståelse för förhör, själva personen det gäller och personens plats i utredningen.

De släppte spåret Vincent. Det är ett faktum.

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Hagenbak-Desinformatör vill vilseleda igen: Antingen så vet hen inte något om Vincent eller om utredande. Eller - kanske troligare - så vet hen precis allt om Vincents gärningar.
Dvs brottet Skyddande av brottsling ligger alltjämt i agendan.

Undrans , om såna som Hagenbock skulle få sparken från Sth polismästardistrikt...????

Nej, det handlar inte om något desinformerande alls från min sida. Det handlar om att jag själv inte ger mycket för Vincent-spåret. Det är kallare än Sibirien. Jag ger bara min egen syn på saken här och det ska inte förväxlas med att jag desinformerar. Har ni blivit paranoida, efter att ha tittat för djupt i Tomtboken? Hoppas ni inte får skrämselhicka av att se er egen skugga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in